• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Husmodern

Grattis!! Angelica91!!! Så skönt vilken resa ni varit med om..

Idag är jag i bf+12 och känner mej deppigare än någonsin...fattar inte varför riktigt men känner mej grymt nere... Orkar inte mer nu ..

• Husmodern

Tack Ellen behöver det idag, känner mej gråtig .. Min mamma är här och hon åker snart hem vilket oxå stressar mej hon kom 5 dagar efter bf för att vara säker på att få se barnbarnet men nu är det inte ens säkert ( hon bor 120 mil bort) sen kan jag inte riktigt gråta ut hos henne av olika skäl ...... Känner att jag blir lätt irreterad över små saker..

• A R

Husmodern, förstår din frustration, vilken väntan! Jag kan trösta dig med att så fort bebisen kommer, och det gör den, glömmer du denna långa väntan och allt tid går åt till den bebisen. Kram till dig!

• RockTheRebell

Usch Husmodern.. :( +12 var inget kul. Men det är närmare än någonsin förut denna graviditeten! Kan du inte skämma bort x dig med något gott du verkligen vill ha el dyl? Jag har dip i kylen o chips i skåpet jag skulle äta kvällen 12+ men det står fortfarande kvar där. Kram!

• godisbit

Angelica - vad härligt och det är er så himla väl unnat!!!  =)

Husmodern - snaaaaart är det även vår tur!!! Hang in there! 

• V3ritas
    Husmodern skrev 2012-09-12 09:10:24 följande:
    Tack Ellen behöver det idag, känner mej gråtig .. Min mamma är här och hon åker snart hem vilket oxå stressar mej hon kom 5 dagar efter bf för att vara säker på att få se barnbarnet men nu är det inte ens säkert ( hon bor 120 mil bort) sen kan jag inte riktigt gråta ut hos henne av olika skäl ...... Känner att jag blir lätt irreterad över små saker..

Jag förstår verkligen hur du känner! Och jag vet att det är supersvårt men försök göra nått du tycker om, få tankarna på nått annat. Passa på att göra nått som du kanske inte kommer ha tid till den närmsta tiden med en liten bebis. Dagarna på bf+ är evighetslånga och psykiskt jobbiga för många, men dom är snart över och du ligger där på förlossningen med din lilla färsking på magen! Bebis kommer
  • godisbit

har oregelbundna värkar till och från sen igår... gör inte tokont men man hoppas ju att det är början på latensen och inte bara förvärkar som inte gör nytta liksom....

• FruFoxy

grattis till alla bebisar!

Godisbit:
    Åh, vad jag har tänkt på er de senaste dagarna, men man vill ju inte vara jobbig och fråga hur det är. Antar att det är många som frågar nu
    Hoppas det är på gång nu, det verkar ju minst sagt som det med tanke på dina blödningar igår och nu med oregelbunda värkar! Jag tror bestämt det blir en liten kusin där idag eller imorgon! HOPPAS! Iih! Mina tummar hålls stenhårt!
    Hur ofta kommer värkarna?