• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-21 23:04:33 följande:
    Alltså är det fler än jag som är VRÅLHUNGRIG jämt?
    Känns som jag lätt kunnat klämma i mig en hel middag typ varannan timme. :/ 
    Jepp!! Tungan ute 
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-21 23:54:16 följande:
    Jag har usel aptit istället men det beror nog på att jag mår illa en stor del av tiden. 

Fast idag blev det sushi och det orsakade inget illamående alls, tvärtom mådde jag strålande i över en timme efter middagen. Inte dumt

Jag är lite liberal med min LCHF nu eftersom jag är gravid (känns viktigare att äta alls än att äta rätt) så jag åt massor av sushiris som de striktare i familjen inte ville ha. Kallt syrat ris med soja och wasabi var tydligen exakt rätt mat för att slippa må illa. Där ser man. Gott som 17 var det dessutom. I vanliga fall äter jag ju inte ris alls så det kändes verkligen exotiskt. 
    När jag är hungrig och mitt blossocker är lågt (särskilt på em innan middagen) så blir jag ofta illamående och typ paniiiikhungrig!! Förvånad Men så fort jag fått i mej käket så slutar illamåendet.

Kanske att du inte har matlust och blir hungrig gör att du blir mer illamående, får ännu mindre matlust etc?... Sen kanske det är så precis som du nämner, att viss mat helt enkelt gör dej mer vämmelmagad just nu med än annan.
  • astro
    Nessan22 skrev 2011-12-21 20:40:48 följande:
    Denna tråden var det tydligen mer fart i :) plussade i tisdags :) Är andra barnet och bf 23 augusti, Nån mer som har barn rätt tätt. Sonen kommer vara ca 19 månader när den lilla kommer.
    Min lilltös kommer att vara 17 månader. Det känns nästan lite väl tätt men det kan ju inte hjälpas.
    Dessutom har jag tätt mellan ett par av mina stora barn också och det fungerade jättebra när de var små

• Novalina
    Novalina skrev 2011-12-22 01:53:57 följande:
    Där jag bor får man inte mer än RUL i vanliga fall.

Jag har försökt komma fram på telefon till KK här, men det är upptaget konstand hela deras telefontid, och ingen telekö...

Är jätte-jätte-orolig över att få ett till MA, som jag ju fick i början av okt. Då hade fostret varit dött i flera v. i magen tydligen, fick mf i v.8+1 enligt mina beräkningar med hjälp av fl, dvs exakt samma dag som idag!! Är nu enligt mina beräkningar i v.8+1 idag tor... Skäms

Vi har tänkt berätta för släkten på julafton, men då vill jag ju veta att det är nåt som lever inuti mej först.

Va med sambon till min goa bm idag på kub-info, och då berättade jag om min stora oro för mf igen, och mina svårigheter att nå KK på telefonen, så hon skulle försöa hjälpa mej att få en tid där för VUL på fre då min sambo är ledig från jobbet och kan ta sonen då.

Jag skulle ringa och påminna henne om det idag tor, så hon inte glömmer det.

Jag hoppas verkligen jag får en tid!! Annars åker jag dit på fre bara och kräver att få ett VUL, och vägrar gå hem innan jag fått det. That´s it liksom. Inget annat är tänkbart.
    Skrev visst fel... menade i v.7+1, alltså i v.8.

Men detta va alltså enligt mina egna beräkningar på fl, och då skulle jag va i v.7+1 idag. Jag har haft kort menscykel sen i påskas, och fl:s beräkningar utgår ju bl.a. från menscykelns längd.

Då jag va hos bm idag på denna kub-infon, så räknade hon ut att enligt hennes "snurra"-tabell så är jag i v.6+4 idag. Men hennes tabell utgår ju från en längre menscykel på 28 dgr, och inte som min 23-25 dgr, så jag tror faktiskt mer på fl än henne, att fls beräkning stämmer mer in på mej.

Sen är det ju så att på ett ultraljud så mäter de fostret, och då vet man mer exakt dag/v, och det är ju bra.
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-22 01:58:20 följande:
    Arba, jag hoppas verkligen att du får gehör för din oro och att du kan få till ett vul. Framförallt hoppas verkligen, verkligen att du då kommer få se att du har ett litet liv i dig som växer och mår bra!
    Va gooo du är då - tack snälla för den värmande omtanken!! Hjärta Drömmer

Ja alltså, guuuuuuud så otroligt nervös jag kommer va då!!!!!!! Förvånad Sist jag va där hade jag ju pågående mf efter ett MA, och sen återkontroll för att bekräfta att inga rester va kvar, så det är ju inga roliga minnen precis...

Hoppas verkligen få se ett frö-liv därinne!!!!!!! Gravid 

Idag tor ska dessutom lägga upp min resterande föräldraledighet i kontakt med fk, hoppas den kommer att räcka så länge jag trott/hoppats!! Mycket att va pirrig för nu!!! Tyst 
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-22 02:03:43 följande:
    När jag är hungrig och mitt blossocker är lågt (särskilt på em innan middagen) så blir jag ofta illamående och typ paniiiikhungrig!! Förvånad Men så fort jag fått i mej käket så slutar illamåendet.

Kanske att du inte har matlust och blir hungrig gör att du blir mer illamående, får ännu mindre matlust etc?... Sen kanske det är så precis som du nämner, att viss mat helt enkelt gör dej mer vämmelmagad just nu med än annan.
    När jag inte slarvar med maten utan låter bli kolhydraterna så är mitt blodsocker väldigt stabilt så jag slipper den typen av hunger. Känner igen den från tidigare graviditeter på blandkost, dock
  • 05091112

Skönt o höra att man inte är ensam ätande varg
    Hade varit skönt om det håller i sig under julen så jag kan äta normalt då och inte få massa frågor. Har alltid varit stor i maten så varje gång det bott bebis i magen har jag haft väääldigt svårt att hålla det hemligt. FÖrutom för svärfar, han får man nästna bokstavera det för , han är lagom snurrig.

Igår var vi inne i Kristianstad och såg Amanda Fondell och Robin whatshisname från Idol, fan vad hon är bra! Ja han också givetvis. 

• 05091112

Dert var någon som frågade om tätt mellan barnen, vi kommer ha 16 månader mellan våra minsta, liite skrämmande men de kommer ha stor nytta av varandra, jag och syrran har ungefär samma ålderskillnad och vi är oskiljaktiga

• NiniMe

Såg att ni skriver om hur tätt ni har mellan syskonen eller hur tätt det kommer bli, jag har 15 månader mellan mina pojkar Man känner att man lever om jag säger så  

Sova vad är det? Jag är så trött och min minsting har inte sovit en ända hel natt sen jag börja min semester, jag är TRÖTT... Som tur e är det snart helg och mannen ska vara ledig och då ska jag SOVA hahahah.... 

Svar på tråden Augustibebis 2012