• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Min störstalycka: skriv in dig på bf-listan, länk finns i trådstarten! :)

Har ringt nu och bokat vul! :) kunde fått komma redan idag om jag varit på hemmafronten. Attans också! Nu blev det den 5e ist. Är i v 8+6 då. Så spännande! Hoppas hoppas hoppas att allt ser bra ut! Jag är ju så nojjig å känner mig fortfarande ogravid...

• fru Elle

Kommer precis från VUL, fick se ett pickande hjärta . Hon mätte att jag var i vecka 7 + 0, det stämmer med vad jag trodde.

• Strossel

Jag läste någonstans att viss färg kan gå över till fostret så många väntar tills efter första trimestern. Men jag vet inte riktigt hur det är! Jag vågade aldrig göra det under min förra graviditet!

• Augustimamman

Vippan: oj då det visste jag inte :S jaja, nu är det gjort och behövs inte göras om på ettbra tag.

• Augustimamman

Elle 1979: underbart!!! Längtar så till mitt eget!

• Augustimamman

Nån skrev att man fick betala 1000 krför ett vul, vad var det för lustigt ställe? Här kostar det 300 och eftersom jag har frikort blir det dessutom gratis för mig.

• 05091112
    minstörstalycka skrev 2011-12-22 07:29:15 följande:
    När är ditt första barn född?

Jag har en son född juni 2011 och väntar en till tills augusti 2012  14 månader imellan med andra ord! :)
    Ja nu räknar ju jag med min gravidhjärna, det blir drygt 17 månader mellan, inte 16
    Min minsting är född 30 mars och jag är beräknad 'n sålänge till 25:e, får se vad de säger imorgon.
    minstörstalycka skrev 2011-12-22 07:30:00 följande:
    Såg att du hade fyra barn ;)
    menar du mig så är denna fjärde
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:04:57 följande:

Har ringt nu och bokat vul! :) kunde fått komma redan idag om jag varit på hemmafronten. Attans också! Nu blev det den 5e ist. Är i v 8+6 då. Så spännande! Hoppas hoppas hoppas att allt ser bra ut! Jag är ju så nojjig å känner mig fortfarande ogravid...
    Men ju längre gånget desto större chans att se något

• Augustimamman
    05091112 skrev 2011-12-22 09:33:57 följande:
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:04:57 följande:

Men ju längre gånget desto större chans att se något
    Så tänker jag med! Glad
  • Stövelkatten

Naimisen-  Kör på, det borde ju inte vara några problem alls så tidigt.

Ang. hårfärgning... som amatörfrissa har jag läst massor om det där, och risken är då att hårfärgen kan tränga ner genom hårbotten och komma in i din kropp, således också bebisens. Den senaste forskningen jag läste kom fram till att det fanns risk för att fostret blev påverkat, men inte mer än hos mammor som inte färgar håret. Jag tror man får googla och göra sig en egen uppfattning... Man kan, som bekant, bevisa det mesta med ensidig "forskning".
    Sen kan man ju tycka att smeta huden full med kemikalier överlag är rätt galet, men det är ju en annan femma.

Och så; Hej alla nya och välkomna!

Jag är mer och mer nervig för det tidiga ultraljudet nästa vecka, drömmer i princip varje natt att något går fel, att jag börjar blöda mm. Det gjorde jag inte förra gången. :S Man blir väl en del påverkad av det man läser och tar del av här, på gott och ont, givetvis.

Teatern igår gick bra, efter en Lergigan och en redig middag mådde jag bättre än på länge, och än så länge mår jag bra idag! Hurra! Landade också ett paket Postafen, wohoo! (sista på det apoteket)

Nu kommer snart sonen hem, vi ska ta en lång promenad och handla gran. I eftermiddag blir det julmatshandel, och sedan Harry Potter-kväll med hela familjen. (Första filmen, såg andra här om dagen och resterande är knodden för ung för.)

• ananasen01

Kom precis från VUL - som visade ett tickande hjärta!! 1 cm och 7+1! Ouiii!!

Fick dock en liten blödning igår kväll som hon trodde var resterna av en tvilling då hon såg två säckar, varav den ena var tom.

Tydligen är det väldigt vanligt att blödningar i början av en graviditet är just en tvilling som inte klarar sig. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Svar på tråden Augustibebis 2012