• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Poison82

Okej för enda stället jag vet där man kan få tidigt VUL är via emmaljungakliniken i Malmö och det kostar 1000 spänn. Ska försvisso kolla med min bm från MVC om jag inte kan få kolla tidigare pga min oro men annars får jag väl bita i det sura och punga ut med pengarna

• FruFoxy

Vilken dag det har varit idag. Orkar inte gå in på den i detaljer för då somnar alla i tråden tror jag Men jag fick tag i ett par postafen idag iaf och det var som en gudagåva kan jag ju säga! Och så mycket jag har hunnit med sen jag tog tabletten alltså, ojoj, kanske hinner bli klar till jul iaf!
    Imorgon kommer min syrra + sambo från Kina och sover här i ett par dagar. Inte ofta man ses nu när de bor där. Barnen dyrkar dem så det ska bli kul med deras besök! Och med postafenen i handen (eller i kroppen?) känns det som det kommer gå att dölja detta över jul, hurra! 

Ser att några varit på vul med glädjande besked, vad roligt att det gått bra för er!  

• fru Elle

Om du bokar tid hos Gyn/kvinnoklinik så borde det inte kosta mer än 200 kr, som ett vanligt läkarbesök.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Poison82
    fru Elle skrev 2011-12-21 21:17:53 följande:
    Om du bokar tid hos Gyn/kvinnoklinik så borde det inte kosta mer än 200 kr, som ett vanligt läkarbesök.
    Men kan man göra det då? Bara för man känner oro?
  • fru Elle

Jag har ju fått pergotime av den här kliniken, vet inte om de hade bokat in ett besök annars. Men du kan ju höra dig för, kanske inte något de prioriterar om de är uppbokade. Men du kan ju ha tur och få en återbudstid.

Molly 2008 och Harry 2010
  • 05091112
    Hejåhå skrev 2011-12-21 15:01:28 följande:
    0511...: förlåt mitt siffermimne är inte så bra :)
    Berätta sedan hur det går på fredag, spännande!
    Ingen fara

Jag fick mina 20 (!!!) test från testlagret idag på posten, punktligt kl 12.
    Sen har jag INGET tålamod,  tog ett klockan 13.45 ugnefär, dvs mitt på dagen, och ja...Det ökar definitivt i styrka !!
    Det översta är från nyss och det näst översta är det från tvåtiden idag
    (känner mig rejält snuskig som sparar testen sådär hihi)

• Naimisen
    Poison82 skrev 2011-12-21 20:53:41 följande:
    Hur kan ni alla få VUL så himla tidigt??

Jag har fått tid för vul den 27/12, borde vara i v 8+6 då. Ringde bara och frågade om jag kunde få ett i samband med inskrivning och de var inga problem.

Nån som gjort vul på mama mia? Fick ni betala nåt?
  • 05091112
    Poison82 skrev 2011-12-21 20:53:41 följande:
    Hur kan ni alla få VUL så himla tidigt??
    Ptja, det beror lite på många saker.
    Vissa tar emot bara man frågar, andra måste man ha lite saker i bagaget som tex missfall eller sjukdom.

Jag har inte haft mens sen somras och därför ville jag kolla hur långt gången jag är. 
  • babyhummingbird

I Skåne (eller i alla fall Ängelholm) får du inte heller VUL... Antingen UL i vecka 17-18 eller så får man betala på Emmakliniken 1000kr. Men jag ringde till GYN och sa att jag känt en annorlunda smärta i underlivet plus att mina symptom avtagit lite så jag var orolig.. Så då fick jag kolla det, efter att berättat att jag knappt kunde sova för att jag var så orolig. Så fick betala 300kr som vid ett vanligt gynbesök, absolut värt det!

• astro

Här (Hudiksvalls MVC)  är det också UL runt v 19 som gäller.

Gjorde ett CB digital idag, fåniigt men stickorna gav svaga plus så jag kunde inte låta bli. Den sa "gravid 3+", ingen surprise men jag blev glad ändå  

Svar på tråden Augustibebis 2012