• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    Strossel skrev 2011-12-22 09:14:35 följande:
    Jag läste någonstans att viss färg kan gå över till fostret så många väntar tills efter första trimestern. Men jag vet inte riktigt hur det är! Jag vågade aldrig göra det under min förra graviditet!
    Min BM sa att det var en myt (men därmed inte sagt att hon har rätt)

Färgningen kan slå fel och få konstiga resultat, har jag också hört, eftersom håret uppför sig annorlunda när man är gravid.

Vetenskapligt sett undrar jag hur det fungerar eftersom hår precis som naglar ska vara "dött" material, har det växt ut på ett sätt så har det ...? Nåja. 
  • 05091112
    ananasen01 skrev 2011-12-22 09:58:31 följande:
    Kom precis från VUL - som visade ett tickande hjärta!! 1 cm och 7+1! Ouiii!!

Fick dock en liten blödning igår kväll som hon trodde var resterna av en tvilling då hon såg två säckar, varav den ena var tom.

Tydligen är det väldigt vanligt att blödningar i början av en graviditet är just en tvilling som inte klarar sig. Någon annan som har erfarenhet av detta?
    yay, grattis
  • Strossel

Ja det kan vara så, jag vet inte riktigt! Och jag som verkligen behöver fäääärga håret *gah* får tänka på saken!

• Sandrina

Jag tänker mig att det är skillnad på färg och färg. Kan du inte gå till en frisör och fråga helt enkelt? Då kan du ju köpa färg från dom som dom rekommenderar!

• Lullan

Heeej..
    För 4veckor sedan gjorde vi 4tester 2rfsu o 2Cb som alla visade gravid =)
    Traska till BM .. är idag i V 8+2 =)
    Dock har jag inte kännt av de nå vidare vilket gör mig lessen / Orolig!!
    Dum som ja e gjorde ja ett rfsu test imorse o fick ett väldigt väldigt svagt streck knappt synbart!! Varför gjorde ja detta test som gjorde mig mera nojjig!!!! En vän till mig sa att ämnerna i kroppen förändras o att man kan inte lita på ett test nu,,, !??
    Vad tro ni!?

Ska inte till BM försen om en månad...

• astro
    Lullan skrev 2011-12-22 10:43:31 följande:
    Heeej..
    Dum som ja e gjorde ja ett rfsu test imorse o fick ett väldigt väldigt svagt streck knappt synbart!! Varför gjorde ja detta test som gjorde mig mera nojjig!!!! En vän till mig sa att ämnerna i kroppen förändras o att man kan inte lita på ett test nu,,, !??
    Vad tro ni!?

Försök att inte oroa dig så mycket (ok jag vet, det är jättesvårt).
    Möjligen kan du testa med CB digital, så får du en utsago men inget streck. Kanske bättre.

Stickor är ofta opålitliga innan man är i v3-4 och efter att man passerat v6. Alla har dessutom inte samma mängd hormoner i kroppen. 
  • Gadget
    Lullan skrev 2011-12-22 10:43:31 följande:
    Heeej..
    Vad tro ni!?

I v9 har jag läst att HcG hormonerna ska vara på topp, så jag tror att du fortfarande borde få ett tydligt streck. Prova ett nytt test och/eller gå till din MVC och lämna ett test där, du behöver inte vänta på din inskrivning för det. Förstår att du blir orolig, men kanske var det bara fel på testet att det hade ett dåligt "färgband"?
  • Gadget

Ang hårfärgning har jag valt att avstå åtminstone nu första trimestern då jag har läst att embryot/fostret är som mest känslig. Får se hur jag gör sen. Jag är en större nojpanna än jag trodde jag skulle vara och tar inga risker alls.

• Lullan

Mmm tack för svaren!!!

Min vän sa samma skulle ja nu absolut hålla på o fjanta med test skulle ja göra ett digitalt ..

Jag ska försöka låta bli att nojja.. O bara försöka njuta av de som är!!

• iframtiden

Jag (som börjar bli gråhårig) kommer inte att färga håret medan jag är gravid.

Det har aldrig känts bra att färga håret som gravid fast alla hela tiden säger att det är ok. Det var inte länge sedan jag läste en ny studie i tidningen att de visst kommit fram till att kemikalierna i färgen går över i barnet och kan skada det. Jag googlade och hittade denna, men det var nog inte den jag läste tidigare:

http://www.tv4.se/1.2136972/2011/05/13/hoga_kemikaliehalter_efter_harfargning

Svar på tråden Augustibebis 2012