Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

isaochbel skrev 2012-08-15 00:13:50 följande:
    Får stanna kvar här på FL då lillebror har bajsat i vattnet. Värkarna har så smått börjat smyga sig på!

Bra att du är på plats. Det måste kännas tryggt!
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Idag kl 00:48 kom vår prins till världen. 4335g och 51 cm lång. Kan sammanfatta på följande sätt "ett barn räcker!

• Aprilia1977

Är fortfarande kvar på BB, vår lille bebis, som är en stolor bebis har gått ner för mkt i vikt. Jag har svårt att amma, sover inte så bra, känner mig så värdelös som inte får igång produktionen av bröstmjölken. Efter att ha kämpat med vår lille knodd idag, fick han äntligen ersättning, ca 2 matskedar och somnade efter fyra röda. Började storgråta av lycka när jag såg honom lapa i sig mjölken. Berättar mer om hela den hemska men ändå fantastiska förlossningen (resultatet) och läste i kapp. Grattis till alla nya små

Bebisar och fortsätt kämpa och vara positiva, ni som snart ska ha era.

• Aprilia1977

Stor bebis, skulle det stå

• Aprilia1977
    Husmodern skrev 2012-08-18 16:14:11 följande:
    Aprilia- vet hur det känns, mina 2 äldsta var inga problem men min tredje :( gick ner , fick lite mjölk stressad och ånger över det ... Sen fick jag nog och gav välling och grät som du när han blev nöjd :) ibland får man släppa all ångest och prestige

Ja, jag vill ha hjälp, men BM tycker att man ska försöka. Och att amningen snart e igång. Men han kräver lite mer mat, säger de som vet.
  • Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-08-18 16:38:38 följande:
    Aprila jag hade problem med amningen med dotter och gav ibland ersättning. Hon kunde inte suga ordentligt så jag använda amningsnapp och amma varannan timme tills det kom igång. Sen ammade jag i nio månader :0) var nära att ge upp många gånger. Ammningen är svår och du ska inte behöva känna dig värdelös.

Jag blev utskälld av en på bb när vi var på 3 dagars kontrollen för att hon hade gått ner för mycket. Förstår du inte att hon är hungrig och somnar för att hon är utmattad. Men ni sa ju att de skulle somna när de är nöjda. Kände mig som världens usla morsa. Ville bara stor böla. Och de sa att allt såg bra ut innan vi åkte.

Ja, jag har fått träffa olika BM nu och alla säger olika saker. Jag hoppas att allt kommer att ordna sig! Nu kommer bebisen att få ersättning vart fjärde timme. Värdelösheten går inte över, utan det dyker upp nya saker hela tiden, typ att han gråter och är otröstlig tills han helt plötsligt pruttar och blir tyst som en mus. Vilken konstig BM du träffat på. Hoppas att du får bättre tur denna gng' kramar till dig
  • Aprilia1977
    Grattis till alla nya småttingar, snart ser vi fler här på FL

Själv mår jag inget vidare.... Har påbörjat att skriva ner min förlossningshistoria till er, men har inte kommti så långt...

Har så otroligt ont i underlivet.... är supersvullen och så svider det... har även fått världens huvudvärk (efter EPD?). Undrar nu om någon har tips för det onda i underlivet?

• Aprilia1977
    mrsnoname skrev 2012-08-21 09:45:37 följande:
    Orkar inte läsa utan ville bara gå in och berättar för er eftersom vi följt varandra så länge. Vår lilla dotter dog i min mage i söndagskväll., v 39+2 Jag är kvar på sjukhuset och kommer under dagen att få föda henne och ta farväl :( känns helt fruktansvärt.

Åh, vad ledsen jag är. Gråter för er skull, vad orättvist livet är! Jag önskar att det fanns något jag kunde säga.... Men jag tänker på er
  • Aprilia1977
    Ellembmt: Jag är som du och övriga här inne, tänker så mycket på mrsnoname. Jag är så ledsen för henne och hennes familjs skull, tårarna sprutar varje gång jag tänker på henne. Det är tungt att logga in här och veta att det man själv fasat för mest av allt, hänt henne. 

Även jag har nu tänt ett ljus för hennes skull!  

Hjärta 

• Aprilia1977

Åh, grattis till alla nya bebisar!!!!Hjärta

Svar på tråden Augustibebis 2012