• Novalina

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2011-12-29 12:03:30 följande:
    Det skulle det säkert! Får ta det hos BM i eftermiddag. Tungan ute
    Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    NiniMe skrev 2011-12-29 12:57:51 följande:
    Att man helt plötsligt inte känner sig så gravid, inte ovanligt att symptom man haft helt plötsligt bara försvinner, som dom gjort på mig Jag var lite orolig att symptomen bara hade försvnnit över en dag, inte alla men många...
    Jaha, OK.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    mammsen skrev 2011-12-29 13:08:37 följande:
    Ja, jag valde tillslut att göra abort.. det var jättejobbigt eftersom jag ville ha det barnet. men jag tror att jag gjorde rätt val då. Hade jag vetat att jag var gravid tidigare hade jag antagligen kunnat söka hjälp tidigare, när jag väl kom in till akuten var jag ganska illa däran, ingen färg kvar, ingen ork, var totalt utorkad och trots dropp kunde jag inte bli bättre eftersom jag hade lyckats få magsår med så jag fick varken äta/dricka vatten.. Det var inte så svårt att lista ut hur det hadde gått.. men efter ett bra tag på sjukhus så gav jag upp..
    Aha, OK... Att man kan må så otroligt dåligt av att va gravid, det visste jag faktiskt inte.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-29 13:14:45 följande:
    Ja jezus... ringa MB ska man ju ocskå....jag glömmer det varje dag och kommer inte på det förrän telefontiden är slut.
    Har hon ingen telefonsvarare du kan tala in på? Gjorde jag med min bm, sen ringde hon upp nästa dag.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-29 14:04:16 följande:
    Liten bebis, 9+3 enligt maskinen. :) sambon verkade mycket rörd. Knodden rörde sig lite där inne, allt såg bra ut. Bild kommer sen, nu ska jag ta blodprov.
    Grattis, underbart!!! {#emotions_dlg.flower} Drömmer

Ser fram emot foto - hoppas det syns även för mej i bildtråden då (krånglade ju nyss)!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Lullaby skrev 2011-12-29 14:08:53 följande:
    Aaaw :) så skönt där är bra :)
    Vart är det skönt?? Tungan ute
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Oj vad här skrivs, härligt!! Solig 

Jag vill önska er alla härliga blivande mammor ett fantastiskt 2012!!!!! Skål

Jag ser fram emot att följa våra vackra, växande Gravid och att få gråta många lyckotårar då våra nybakade underverk Baby tittar ut till oss i sommar! {#emotions_dlg.flower}

((Kram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sandra1983 skrev 2011-12-29 20:16:20 följande:
    Jag tycker så synd om er som mår så illa. Fy. Bara jag äter regelbundet och aldrig blir hysteriskt hungrig så mår jag kanon! Dessutom är jag instruktör på en stor gymkedja så jag tvingas till att träna rätt tufft flera gånger i veckan. Mår hysteriskt bra efteråt, och de dagar då jag tränat är jag inte alls så trött som de andra dagarna. Så ett litet tips är att försöka röra lite grann på sig om man kan (vet ju inte om detta funkar på andra i och för sig!). Min kropp skulle nog må mycket sämre om jag inte tränar som jag är van vid.
    Jag tränar oxå mkt. Tränade som vanligt då jag va gravid med sonen till 2 mån innan bf, sen blev det mest lugnare yoga, promenader och cykelturer. Mådde toppen hela grav., och hade inte ont nånstans, mådde inte ens illa.

Började träna som vanligt sen igen då sonen va 6 v. Tränar ca 5-6 ggr/v, väldigt varierad träning, plus att jag cyklar mkt ute året om. Älskar verkligen att röra på mej, det ger så mkt positiva biprodukter!!

Denna v. har jag tränat tuffa spinningpass, afrodans och styrka t.ex, och cyklat några mil.

Vilka pass instruerar du i? är det din 1:a graviditet?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Juliette skrev 2011-12-29 21:38:40 följande:
    Bullen: Det låter intressant och du kan säker få ihop det med plugg och familj.

Träning, ja... Brukar träna 2-3 gånger i veckan och tänkte fortsätta med det. Har precis kommit igång igen efter förkylning och julstress. Men så har jag börjat få ont i ländryggen :( Har aldrig haft ryggproblem tidigare. Skulle ju va skit att få såna åkommor redan! Får ont när jag står länge och idag gjorde det ont när jag hade sprungit på löpbandet 10 min. Kändes bra att styrketräna dock.

Nån som har erfarenhet av ryggont vid graviditet? Ska man försöka stärka musklerna eller ta det lugnt?
    Coreträning är väldigt bra särskilt vid graviditet, eftersom det är de musklerna som blir extra belastade då.

Crosstrainer är även väldigt bra, bättre än att springa.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-29 22:32:09 följande:
    Juliette:
    Jag har ont i ländryggen och har haft sen plus i samband med växtvärk och när jag går och står länge.
    Min läkare menar dock att det är växtvärk just. Generellt säger man väl att man avlastar ryggen genom en stark mage, men hur är det med att träna mage som gravid? Kanske ingen fara så här tidigt?
    Mam kan träna mage så länge det känns OK. En bra alternativ magövning är att ligga på rygg med fötterna i golvet och knäna upp, och sen "jucka" uppåt, så man blir att stå lite i brygga, alltså jucka upp och ner liksom.

Plankan är däremot inte så bar för en gravidmage.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012