oxle bo skrev 2012-02-02 12:38:08 följande:
jag öppnar dörren o vädrar ut den dåliga stämningen...
Ursäkta att jag skapade en "dålig stämning" i denna tråden, va inte min mening. Förstår inte varför svenskar är så rädda för starka åsikter, och för folk som inte bara håller andra om ryggen och hummar instämmande?...
Jag skrev ju eg. bara att jag tycker det är lika oetiskt att inte ge ett barn med DS rätt till sitt liv, som det är att inte ge en flicka rätt till sitt liv, bara för att hon är flicka. Och bara för att det är lagligt rätt, så behöver man ju inte tycka att det är etiskt rätt, eller hur? Men likafullt så tar ju mammor död på sina egna ofödda barn bara av de anledningarna, det är ju ett faktum - och såklart var och ens beslut. men såklart man ändå kan ha åsikter om det!
Det finns ju mammor som köper verkligen
allt nytt till barnet - och det finns ju fantastiskt många aktörer på marknaden som gör sej stora pengar just på detta. Detta med barn är ju en enorm affärsindustri, där de flesta förlorarna är de som köper splitt nya saker svindyrt bara för ett just märke eller så. Och jag kan ycka det är lika korkat som att köpa t.ex. en ansiktskräm för typ 2000 kr, som endel gör med. Som jag ser de så går bara de människorna i försäljarnas fällor så att säga, och det anser inte jag personligen so särskilt smart.
Och vissa köper ju splitt nya, jättedyra bilar med - som så fort de kört dem 1 meter så minskar de 50 000 i värde, det anser jag också ganska korkat faktiskt. Men vissa människor verkar ju kunna betala hur mycket som helst för en viss "status", som de då tror sej få.
Min åsikt är bara att det är osmarta affärer, fast de människorna kan ju va intelligenta på andra områden, det ena utesluter ju inte det andra.