• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Banananna skrev 2011-12-26 09:57:27 följande:

Hej! Jag är ny här! testade nu i julhelgen, för jag kände mig lite konstig. Min mens hade trasslat, var sen och kom sen istället som bruna flytningar. I alla fall så var jag gravid! trodde verkligen inte detta! Känns helt otroligt och jag är jätteglad.

Dock känns det inte helt klockrent.. För förra veckan sa jag upp mig från nuvarande jobbet och ska börja nytt 1a Mars!!! Jag kommer alltså inte kunna jobba särskilt länge på nya jobbet. Det känns verkligen jättejobbigt... Men jag kan ju ärligt säga att jag inte visste när jag skrev på..

Det känns som att två underbara händelser tar udden av varandra. Vi vill verkligen ha barn och jag har fått ett drömjobb! Det blev bara lite taskig tajming...

Har ni några tips, när ska man berätta på nya jobbet?

Kram på er alla! Hoppas ni mår bra :)

Varmt välkommen och grattis!! Solig

Vad har du för anställning på nya jobbet? Sånt spelar väl in med?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    mammsen skrev 2011-12-26 10:18:11 följande:
    Hej allihopa! Vi väntar bebis ca 19aug 2012 =D
    Vi har försökt nu i ca 1½år och när vi gav upp och bestämde oss att ställa oss på kö till hjälp så.. poff!! haha
    Eftersom vi bestämt oss att ta en paus så ignorerade jag  alla tecken och var säker på att jag bara inbillade mig, men brösten växte och ändrade färg, humöret svingade och jag har känt mig lätt illamående.. Jag tänkte att allt nog berodde på ökad stress i samband med att jag börjat jobba på mac donalds nu i början av dec, inte drömjobbet direkt men det ger iallafall pengar och bra tider eftersom jag vill studera till våren..

Plussade 22:dec och nu har jag varit sjukligt trött i flera dagar och bara sovit, sovit och sovit samt mått illa och kännt mig äcklad av allt!

Hur många är vi i tråden? det fanns visst redan en väldans massa inlägg =)
    Ååå, men va extra roligt då ni försökt så länge!! Stooort grattis och varmt välkommen! {#emotions_dlg.flower} Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Hejåhå

ARba: håller med Caroline af Ugglas när det gäller att berätta för släkt och vänner. På jobbet bör man nog hålla lite lägre profil, iaf om man siktar på en karriär.

• Novalina
    mammsen skrev 2011-12-26 10:18:11 följande:
    Hur många är vi i tråden? det fanns visst redan en väldans massa inlägg =)
    Förresten, vet inte hur många vi är i tråden nu faktiskt. Kanske vi borde ha en liten lista över det?.... Vad tycker ni?

Typ:

¤ Arba, 35 år, Värmland, bf 7/8

Vill ni haka på så vi får lite koll?? Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    anneh skrev 2011-12-26 11:17:52 följande:
    Grattis alla nya, BF lista finns i trådstarten!
    Ja, fast där har väl flera fått mf sorgligt nog, och därför lämnat tråden?...

Och sen står där ju ingen mer info om oss som personer, kan kanske va lite kul att veta med el.?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2011-12-26 12:52:47 följande:
    Hej på er! Vi väntar bebis den 23:e augusti. Så är ni i vecka 6(5+4). Men har redan berättat för mina föräldrar och min närmsta vän. Kunde inte hålla mig nu över jul ;)

Är 22 år, bor i Jönköping och väntar mitt första barn! Ser verkligen fram emot det här =) Håller alla tummar att allt kommer gå för alla här.

Har kännt lite  stick i magen och molvärk. Men nu dem senaste dagarna har jag mest bara haft ömma bröst och varit lite tröttare än vanligt. Än så länge inget illamående som tur är ;)

Hur känner ni er?

Kram 
    Roligt, varmt välkommen du med och grattis!! Solig

Mina symtom är ökad trötthet, svagt illamående emellanåt (särskilt då jag är hungrig), stickningar i brösten ibland, ökade flytningar, krånglig mage, mer vämmelmagad av viss mat, ökad känslighet för allting, ökad hunger emellanåt och känningar av att ligamenten mjuknar upp lite ibland - plus väldigt svullen mage!! Gravid Ser redan ut som jag gjorde i v.20 med sonen!! Förvånad 
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2011-12-26 12:52:47 följande:
    Hur känner ni er?

Kram 
    Just det ja, ökad andfåddhet oxå!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 13:14:01 följande:
    Försökte lista ut lite vilken vecka jag bör vara i med HCGnivån och det är isåfall 5+ så jag byter vecka istället på söndagar. 
    5+1 idag isåfall.
    Så, ringer KK imorgon och ber om en tid runt 3 januari, ska vara i 7+0 då.

Jag visste inte att man kunde räkna ut vilken v. utifrån HCG-nivån. Vart har du läst om det? Har du länk till bra info-sida ang. det?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Ari Gold
    EmelieeH skrev 2011-12-25 22:48:58 följande:
    Hej allesammans! Hoppas ni haft en toppenmysig julafton. Underbart att se sin dotter så uppspelt och glad av alla paket.

Själv har jag fått en lätt blödning med bruna flytningar. Inget jag stött på tidigare men man kunde få de i samband när man egentligen skulle få mens eller att ägget fäster sig. Är i vecka 4. Ingen riklig blödning dock. Någon mer som fått sådant?
    En fjärdedel av alla kvinnor blöder under graviditeten (dvs 1/4 av alla fullgångna graviditeter, de blödningar som är tecken på mf ej medräknade). Jag har gjort det varje graviditet, dock väldigt lätta blödningar/blodblandade flytningar.
Svar på tråden Augustibebis 2012