• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag är fortfarande nojjig att jag inte har några symptom. Är i v 6 (5+)

Jag är snittad tidigare och trodde att det skulle göra ondare när livmodern växer, men känner som sagt ingenting. Har dessutom haft mildare mensvärk än normalt efter snittet. Under naveln och ner till snittet, på huden, har jag också nedsatt känsel, men det kan vara pga bristningarna.

• Stövelkatten

Välkomna alla nya och grattis!

Skapade en bildtråd www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html , kan Gadget vänligen lägga till den i TS? Merci!

Vi fick i julklapp ett par gulliga tossor till bebisen. Sen har vi en body sen innan, som min mamma köpte när hon fick höra nyheten.

Går in i v. 10 på torsdag, och då har vi också tidiga ultraljudet. Ska bli skönt att komma över den delen. Mår för övrigt fortfarande illa, men har inte kräkts igen. Hurraaaa!!!

Någon frågade om när man ska berätta på nya jobbet; jag föreslår du väntar tills det absolut måste berättas, alltså när det syns. Annars har du ingen anledning att berätta förrän två månader innan du planerar att börja fin föräldraledighet. Sen kan det ju vara så att det är jättefin stämning på arbetsplatsen och att du kommer nära dina kollegor, då kanske du vill berätta tidigare. Jag berättade för min chef innan några av mina närmaste vänner visste, för min mage är så stor och jag ville inte att det skulle bli en massa hemlighetsmakeri.

• Gadget

Bra fixat Mästerkatten! Jag ordnar med länken när jag sitter vid datorn senare, har bara telefonen just nu.

• TheMaraja

Hejåhå: jag har inte heller symtom, är i v 6+0 idag. Känner inget i magen, i brösten eller mår illa. Kan tycka mitt humör är kasst ibland och jag är rätt trött men skulle nog vilja ha lite tydligare tecken. Ska fråga efter vul på inskrivningen 10/1.

• Novalina
    EmelieeH skrev 2011-12-26 02:22:35 följande:
    Arba: ja ang den lilla blödningen som nu är borta varade i 2 dar och var ljusröd brun. Vänner till mig med sa att detta var normalt men självklart blir man i ett frågetecken när man inte fick så med dottern. BVC reagera inte heller så mycket. När väntar du bebis?
    Förstår dej. Jag hade heller inga blödningar då jag väntade min son, men har förstått att vissa blöder fast det inte är nåt fel. Men skulle jag upptäcka blod nu, särskilt efter mf:et, så skulle jag bli jäteorolig iaf.

Hoppas dock det inte kommit mer för din del, och att du mår bra.

Jag har bf 7/8, är i v.7+5 idag. Du då?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-26 04:28:13 följande:
    Tänk vad lite det skrivs om mf egentligen, och ändå är det något som nästan alla kvinnor får gå igenom, i alla fall de som försöker skaffa fler än två barn.

Jag hade ingen aning om hur vanligt det var, vad jag skulle göra, eller hur det skulle kännas när jag drabbades själv. Det hade kanske känts lite mindre förfärligt om jag hade vetat lite mer. 
    Håller med. Tror att det är för att så många hålelr det hemligt till v.12 att de ens är gravida pga mf-risken, så därför får man aldrig ens redan på det för de lyckas dölja det bra för andra.

Jag såg på "Sommarpratarma"  i SVT1 och där sa Caroline af Ugglas nåt bra ang. mf tycker jag - hon tyckte att det va märkligt att det är sånt tabu här i Sverige att prata öppet om mf, och att det är som om kvinnan skäms om hon får mf. eftersom 30% av alla graviditeter slutar i mf (mestadels tidigt), så borde man ist. utgå från att det är jättevanligt, och ta bort det "skamfyllda" runt det hela. Och hon tycker att man ska kunna berätta att man är gravid även tidigt och våga va glad för det, för då får man ju sen oxå förståelse för varför man är ledsen om man får fm, och kan därför få stöd av andra ist. för att försöka dölja att man är ledsen.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 08:40:48 följande:
    Tack jag hoppas verkligen det inte är ett "spöke" som vi kallade den ofostriga

Imorse mådde jag lite illa men det har inte satt igång än på riktigt som tur är, hade varit för jävligt på nyårsafton!

HIhi vad snällt, bliv alldeles tårögd. Stupid hormones.

Vad ska ni göra för skoj på nyår?

DrömmerHjärta

Jag vet inte vad vi ska göra på nyår faktiskt, blir lugnt iaf. Ni då?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Fredrika skrev 2011-12-26 09:47:38 följande:
    Hej alla, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt än men väntar min 4'a till den 4/8, varit på VUL och sett ett pickande hjärta och hoppas att det ska hlla i sig, mellan mitt 1a och 2a barn fick jag ett MF i v.8 och en ofostriggrav som jag avslutade i v.12, hemska erfarenheter även om det är för att mini inte utvecklades som den skulle. Då gjorde det så kompiöst ont och jag trodde aldrig jag skulle känna mig ok igen men sen fick jag min 2a och 3a och nu känns det som att jag hade ju aldrig haft just precis dom barnen om jag inte fått mina missfall. Hemsk tanke kanske och klen tröst till dom som precis förlorat :S

Återkommer när jag har ite mer tid, nu slåss dom små igen ;) 
    Oj då, mkt du gått igenom. Men gratts till graviditeten och fint VUL!! Drömmer Varmt välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Hopaps du kommer att trivas!

Ang. mf och så, så tänker jag själv som jag skrev tidigare, att det är samma själ som kommer tillbaks och bosätter sej i magen efter et mf, han/hon va bara inte riktigt redo först, så därför blev det mf...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012