• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller

Hej, plussade i lördags, är i vecka 5 (4+6).
    Idag har jag haft väldigt ont i svanken, orkar inte sitta upp längre stunder..
    Läste någonstans att det kunde vara ett tecken på att man ska få missfall?
    Stämmer det?
    Kan iofs bara ha sovit konstigt inatt men är lite paranoid.

• Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2011-12-26 21:09:25 följande:
    Hej, plussade i lördags, är i vecka 5 (4+6).
    Idag har jag haft väldigt ont i svanken, orkar inte sitta upp längre stunder..
    Läste någonstans att det kunde vara ett tecken på att man ska få missfall?
    Stämmer det?
    Kan iofs bara ha sovit konstigt inatt men är lite paranoid.
    Aldrig hört! Den smärtan tillsammans MED en kraftig blödning skulle väl vara ett täcken, men inte bara ont i ryggen.
  • Augustimamman

MariaOstling och Vippan: jag är i v 8 (7+3) och jag känner heller inte mycket alls. Växtvärk i magen kommer ich går men inte mycket mer. Är lite öm just i bröstvårtorna men inte resten av brösten. Vill slå ett slag för att det faktiskt är helt normalt att inte känna nånting. Jag känner flera som mådde kalas rakt igenom hela graviditeten. Don't worry girls! ;)

• lillakotten

Vi har heller inte sexat sedan vi plussade men jag har ingen lust just nu. Men det kanske är bäst att passa på då mannen inte vill ligga så mycket när magen syns. Han tycker tydligen inte att jag är så sexig som gravid.. Undra varför :D

• Strossel

Bullen- Nä det är säkert sant! Jag mådde illa en vecka med 1an (i vecka 9 tror jag) men annars var det inte så mycket mer, ev lite mer ont i brösten. Ändå är man nojig nu...

• 05091112
    Novalina skrev 2011-12-26 14:53:08 följande:
    Jag visste inte att man kunde räkna ut vilken v. utifrån HCG-nivån. Vart har du läst om det? Har du länk till bra info-sida ang. det?...
    Nej inte sådär exakt hihi men jag gissade mig fram lite.

Jag hittade denna, eftersom jag hade 611 igår så ANTAR jag att jag passerat 4 veckor och är i 5+ men jag kan ha fel

Ang nyår, jag bävar verkligen inför det. Vi ska umgås med ett par som vi har lite svårt för just nu . Funderar faktiskt på att call in sick om man säger så men. Det är lite tråkigt men de skulle aldrig förstå även om vi förklarar hur det egentligen ligger till :/ 

• Banananna
    Novalina skrev 2011-12-26 14:40:52 följande:
    Varmt välkommen och grattis!! Solig

Vad har du för anställning på nya jobbet? Sånt spelar väl in med?...
    Tack!  Det är en fast anställning!

Jag får se hur snabbt jag berättar, troligtvis kommer jag ta det med chefen ganska snart efter att jag börjat, så att de kan ställa sig in på att fixa en vikarie till efter sommaren, det kan ju ta lite tid i semestertider sen! Just eftesom det är ett fast jobb, så kanske det är dumt att vänta med att berätta.. Jag kommer ju endå ha gått mer än tre månader då... Mycket beror ju på hur jag mår, om jag mår bra och det inte syns så mycket så väntar jag nog lite längre.

Jag har inte fattat detta riktigt än... känns helt overkligt!
  • Gadget

Cupkakekiller:
    Jag hade och har fortfarande lite värk i svanken eller ländryggen och oroade mig också lite för det. Jag har för övrigt vid mens mer värk i ryggen än i magen. Jag frågade min gynekolog nu och han sa att det är helt normalt vid graviditet och är liksom smärtan man kan känna i magen växtvärk för de muskler som fäster mot ryggen om jag fattade rätt. Alltså inget skäl till oro. Mitt blev också värre om jag satt stilla länge, låg konstigt eller stod och gick mycket. Tog det därför lite lugnt i början men nu känner jag mig inte lika känslig längre.

Ang sex avstod vi första veckan då allt kändes nytt och ömtåligt, men utöver det har vi haft lite sex i alla fall. Kanske en gång i veckan i snitt även om vi hade paus den veckan när jag mådde skit konstant. Undrar för övrigt om jag vågar vara glad över att jag mår bra igen redan eller om det slår tillbaka snart i all världens kraft....

• minstörstalycka

Hur har ni gjort?

Har ni berättat? När tänker ni berätta om ni inte redan gjort det, hur skall ni berätta?

Jag är jätte nervös för att berätta, Vi är väldigt unga föräldrar, jag 21, pappan 23. Vi har en son på snart 7 månader. Jag behöver tips om hur man berättar ;) Det är så mycket svårare denna gång.
    Jag lider av ett illamående som heter duga denna gång.

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2011-12-26 13:57:14 följande:
    Välkomna alla nya och grattis!

Skapade en bildtråd www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html , kan Gadget vänligen lägga till den i TS? Merci!
    Om jag trycker på länken kommer jag till denna tråd.... Obestämd Försökte hitta den på annat sätt men lyckas inte, kan du lägga in länken igen? Tack!
Svar på tråden Augustibebis 2012