• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tesked83
    Novalina skrev 2011-12-27 03:23:35 följande:
    Ellenbmt - 24 år - Vingåker - bf 4/8
    Arba - 35 år - Värmland - bf 7/8 - 2:a barnet
    babymarie - 22 år - Jönköping - bf 23/8 - 1:a barnet
    Lullaby - 23 år -  Bohuslän - bf 28/8 -1:a barnet

Ellenbmt: Skriv gärna du också om det är 1:a eller 2:a barnet för din del.

Och alla ni andra i tråden:

KOPIERA GÄRNA LISTAN OCH SKRIV IN ER PÅ LIKNANDE SÄTT NI MED!  VORE TOPPEN SÅ VI ALLA FÅR LITE BÄTTRE KOLL PÅ VILKA VI ÄR!

SKRIV IN ER I BF-DATUMORDNING TACK! Drömmer
    Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.
    Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre.
  • oxle bo

god morgon, jissses vilken blåst i natt.. hörde en smäll igår, i de ligger en stor gren bredvid huset. våga inte gå ut då,hoppas den inte haft sönder några pannor el så.

när är det MF risken sjunker v12 11+0  el v13  12+0 ??
    jag går in i v11 i morgon..

• Ellenbmt

Jag kan inte kopiera på mobiltelefonen? Det är min andra iaf. Och jag verkar vara först på tur av oss? Spännande att se sen vart det blir? 14 /8 säkert! :)

• Stövelkatten

Tesked83- agreed! Ser inte heller funktionen, detta är ju diskussionstråden till. Bf-listan. Ser mqn något fel med den så får man väl uppdatera där. Gadget- ska kolla när jag kommer till jobbet, risken är stor att jag strulade till det.,;)

• Finanina

Hej  Glad

Ny medlem här på forumet, även om jag som gäst vid tillfälle har blivit peppad av inlägg redan under våra försök att bli gravida.

Mina äggstockar har rasslat som maraccas sedan jag var 28 (är 33) och nu är det äntligen dags! Idag är jag i v 4+6, så är fortfarande i ett väldigt tidigt stadium.   

• Naimisen

Godmorgon tjejer! Nu är vul och inskrivning avklarat. Ett litet tickande hjärta fick vi se. Helt underbart!

Fick samma bf som innan 1/8.

Nästa gång ja ska dit är det rul 2/3. Känns otroligt långt till dess men tiden går nog snabbt ändå.

• Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-27 09:07:20 följande:
    Godmorgon tjejer! Nu är vul och inskrivning avklarat. Ett litet tickande hjärta fick vi se. Helt underbart!
    Fick samma bf som innan 1/8.
    Nästa gång ja ska dit är det rul 2/3. Känns otroligt långt till dess men tiden går nog snabbt ändå.
    Kul! Vi har vårt RUL dagen efter, 3/3. Vilken BM hade ni?
    Fick du någon bilda att dela med dig i bildtråden. 
  • Lullaby

Nimisen! :) rul är på min födelsedag! För övrigt räknade jag i den externa listan tilll 13 st med bf 1 aug! Tur inte alla bor på sam ma ort ^^

Svar på tråden Augustibebis 2012