• FruFoxy

Augustibebis 2012

LillaMy85:
    Wow, imponerande! Undrar om de bara tog nått namn sådär eller om de verkligen älskade alla namn de valde..?

Blomsterfröna:
    Vad heter dina barn?  

• FruFoxy

Blomsterfröna:
    Roligt med lite variation på stavningen till tjejen
    Anton tycker jag är så fint namn! Skulle helt klart lagt den på namnlistan om det inte vore så att en av mina syskonbarn heter det. 
    Albin är fint också  

• FruFoxy

LillaMy85:
    Ja den risken finns ju! Vi hade två namn till vår första, Tindra och Isabella. Isabella stod som nr 1 men när vi såg henne utbrast vi båda i kör "Men det här är ju en TINDRA!"

Så... en plan B kanske är bäst att ha, just in case! 

• FruFoxy

Lijon:
    Det swoschande ljudet är inte bebisen, det låter precis som du skrev som en galopperande häst.

Astro:
    Oj, ska nog läsa lite om dessa du rabblade upp! Du kan inget om Dexter i sagor då?

Saajmon:
    Exakt, de är de enda Dexter jag känner till

• FruFoxy

Lijon:
    Vilken v. Är du i? Min bebis ligger precis bakom det swoschande just nu och gäller att vinkla lite åt sidan så dopplern får in bebisens ljud också. Tror moderkakan är i vägen för bebisen hörs dovt i bakgrunden så man får ta på hög volym eller lägga örat mot högtalaren Man får trixa lite helt enkelt!

• FruFoxy

Astro:
    Dexter Morgan är älskad här hemma också och där vårt namnförslag kommer ifrån
    Vad heter era andra barn?

• FruFoxy

God morgon på er!
    Härligt vinterväder idag här, hur ser vädret ut hos er?
    Fick ett sånt rejäl sug efter delikatessknäcke med mjukost på, så det sitter jag och trycker i mig här tillsammans med en kopp kaffe! Har för övrigt kommit in i de sk. spökveckorna och det känns sååå trist. Mår precis som vanligt nu, förutom lite sammandragningar och ont i bäckenet till och från. 

Astro:
    Vilka fina namn!
    Har inte läst böckerna om Dexter, visste inte ens om att det fanns? Åt andra sidan är jag ingen boktjej (har väl läst en sisodär 5 böcker i mitt liv ). 

• FruFoxy

bullmamma:
    Jag har också väldigt gripande drömmar just nu, i stort sett varje natt. Många gånger vaknar jag mitt i natten och har gråten i halsen, vissa nätter måste jag kolla om mina barn ligger i deras sängar och andas. Ibland kan jag vakna och känna mig så jäkla elak och dum för nått jag drömt även om jag vet att jag inte gjort det på riktigt, haha. Mycket känslor har man inom sig som visar sig i drömmarna, och det är ju bra för det är ju i drömmarna vi bearbetar våra känslor och sådant. 

Hur tror du reaktionerna kommer bli när ni berättar nyheten? Är detta första barnbarnet som kommer? 

• FruFoxy

anneh:
    Vilken fin vul-bild! Vilken v. är du i? 

Svar på tråden Augustibebis 2012