• FruFoxy

Augustibebis 2012

Hej hopp!
    Får man hänga med er måntro? Plussade i tisdags och bf är 9 aug. Trots illamående och yrsel så är jag såå glad!

• FruFoxy

natlup:
    Tack! Det är nr 4 i skaran faktiskt, och lika häftigt är det varje gång! Vilket i ordningen väntar du? 

• FruFoxy

natlup:
    Beklagar. Fint att du är positiv denna gång, det kommer man långt med! Och klart det kommer gå bra!
    Det är verkligen häftigt med fler barn, men även en smula tufft ibland. Som till exempel den här hösten *tar mig för pannan*. Jisses....ALLA har varit sjuka i omgångar med vattkoppor, höstblåsor, flera förkylningar och envis hosta som aldrig tycks ge med sig. Hoppas det går över snart för annars får jag krupp! Det är himla bra att det inte är så jämt!

Den här gången tänkte vi nog försöka hålla fyrans existens till minstingens 3 års-dag som infaller i början på mars. Har ni berättat för nån än?

• FruFoxy

Ari Gold:
    Kul att det finns fler som väntar en fyra!
    En ny bil skaffade vi när vi tog beslutet att försöka oss på en fyra, dvs i feb. Vadå vara ute i god tid liksom?  Nu har vi en 8-sätet bil så vem vet om det blir en femma i framtiden *visslar lite*.
    Vad har ni för bil? 

• FruFoxy

Jag har alltid varit nervös för mf, och vid förra graviditeten trodde jag verkligen att jag skulle få det för vem får 3 barn på raken utan mf emellan kände jag. Men det gick vägen. Nu är jag, än så länge, coollugn och har en känsla av att det kommer gå bra även denna gång! Bara för det får man väl det... men nu väntar jag barn, inget mf så jag kommer vara glad så länge jag kan! Wohoo!

Men jag hoppas ingen av oss råkar ut för det, många barn i augusti tack! 

• FruFoxy

natlup:
    Har inte fått en nidblödning med någon av våra barn heller (4:an i magen)

• FruFoxy

Grattis alla nya!

Ari gold:
    Hur länge hade du tänkt stanna hemma? Jag har själv varit hemma med alla barn i nu 10 år. Fy attans...är det så länge verkligen? *räknar*, ja om man räknar året jag var gravid med första och var sjukskriven hela graviditeten och sen blev jag hemmafru i samband med förlossningen. Och hade tänkt fortsätta vara det så länge det går och jag har lust.
    Vad gör/jobbar du med annars? 

• FruFoxy

Hade foglossning från v. 5 med barn nr 3 men det gick över sen i v. 10 ungefär och gav sig tillkänna lite då och då bara. Men däremot fick jag rejäla problem med ischliasnerven (med både 2:an och 3:an) runt v. 20-25 och höll i sig ända till slutet. Hellre foglossning än ischlias kan jag tycka

• FruFoxy

Isis79:
    Beklagar!  Hoppas det går bättre för dig nästa gång!

• FruFoxy

Den enda som vet något är min kära man och ni såklart. Ska försöka hålla det hemligt tills mars, även barnen kommer få veta då. Blir lite lättare för de minsta (3 och 4,5 år) att ta in det då om man har en ul-bild samt en mage som sparkar. Brukar få stor mage ganska fort så vi får väl se om det kommer några frågor innan dess. Men just nu myser jag av att veta att det bara är jag och maken (och ni) som är de enda som vet

När jag väntade sonen (barn nr2 i skaran) som är ett aug-barn också så berättade jag på julafton och det var sååå roligt! Hade kämpat i 2,5 år med att "få till" honom så det var efterlängtat av alla

Svar på tråden Augustibebis 2012