• FruFoxy

Augustibebis 2012

Naimisen:
    Det låter verkligen som en fin namnfest!

Ingen av oss kan sjunga (fint alltså ) eller är speciellt musikaliska, och vill ogärna stå i centrum med alla blickar mot oss. Hur skulle man kunna göra en fin namnfest utefter det?  En vanlig fika är ju astrist, men det skulle kännas så obekvämt med en massa pluttinutt och tal och grejer för det är verkligen inte vår grej.
    Tur att man har till hösten på sig att fundera på det här...

• FruFoxy

astro:
    Blev lite nyfiken, vad är det för tro ni har?

Naimisen:
    Verkar fint men får panik av bara tanken att läsa högt, trots att det är min familj och släkt. Bängt, I know! Känns också tillgjort att slå på cd och lyssna på en låt, vad ska man göra under tiden? Le lite nervöst och hoppas att alla har det trevligt under melodin? 
    Haha, jag vet hur jag framstås, men jag kan inte hjälpa det. Avskyr verkligen att stå i centrum och alla ska glo på en. Rys!
    Nåja, det löser sig säkert! 

• FruFoxy

Naimisen:
    Det låter faktiskt mer ok faktiskt! Och ett litet tal om namnet skulle jag nog klara av att hålla Typ vad barnet kommer heta och varför.
    Tack för tipsen. 

• FruFoxy

05091112:
    Vad härligt att det var bra med den lilla!!  

• FruFoxy

Jag är så öm i magen den här gången, längst ner vid troskanten. Gör ont att trycka där även om det är med lätt tryck. Ul igår var jäkligt obekvämt och även det smärtade. Däremot har jag knappt haft nån växtvärk alls denna gång.
    Men det såg ju bra ut på ul så det borde ju inte vara nått knas. Fler som har öm mage? Har inte haft såhär med de andra tre.

• FruFoxy

Randiga Rut:
    Åh härligt! Vilken v. är du i och hur stor var den?

• FruFoxy

ellenbmt:
    Grattis till ickejobbet! Skulle också firat Men frågan är, av vem ska jag nu köpa dammsugare av? *förtvivlad* 

• FruFoxy

Vilken diskussion det blev om dop, intressant att se allas åsikter och funderingar!
    Och nu när jag tänker efter så gifte sig jag och min man borgligt då vi inte är troende skulle det kännas fel att gifta sig i kyrkan. Men varför i herrens (passande...?) namn har vi valt att döpa våra barn?! Förmodligen för att jag var rätt ung när första kom och gick efter det som alla andra i släkten hade gjort och var kunniga inom. Och eftersom första var döpt så skulle ju nästa och nästa döpas. Trots att vi aldrig riktigt velat, utan det har känts som ett nödvändigt ont och besvärligt.

Undrar just hur reaktionerna kommer bli när jag säger att det inte blir något dop med denna.. ingen är troende alls och ur den synpunkten skulle inget ögonbryn höjas, men rent traditionellt så blir nog halva tjocka släkten besviken.

• FruFoxy

FruA85:
    Där slog du spiken i kistan, precis så är det. Med åldern kommer även visdomen!  

Svar på tråden Augustibebis 2012