Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

7eHimlen; Trist att det blev så när ni fastnade för lägenheten. Det är alltid så att det i slutändan är säljen som i slutändan avgör till vem och till vilket pris de vill sälja, s.k. fri prövningsrätt. Men tycker att mäklaren hade kunnat sköta det snyggare. Han hade iaf kunnat framföra ert bud i så fall till säljaren och sen lämnat ett besked till er. Håller tummarna för att det snart kommer ut en lägenhet till försäljning i samma område som ni vill och får köpa!

Idag har jag fyndat en babysitter, i går babyskydd så nu känns det som att det mesta är klart. Ska bara inhandla nåt paket blöjor. Ang. amnings-BH som det tidigare diskuterades i tråden. Jag har köpt 2-pack från Lindex, visserligen inte väldens snyggaste men väldigt sköna. Kan vamt rekommenderas.

Naimis: SKönt med semester, jag är redan avverkat en vecka och det är verkligen skönt att slippa stressen på morgnarna och sittandet hela dagar. Lite avis dock, jag hade också önskat mig en sån chef och såna arbetskollegor. :)

Jag har blivit tokförkyld och sonen har 39,4 i feber nu i kväll. Usch, hoppas det ger med sig snabbt.

• Albasmamma

Jag fick för sovmorgon av maken, så skönt. Men idag har vi riktigt pissväder och sonen har 38 graders feber. Tänkte vi skulle passa på att baka lite men nu har vi fått strömavbrott, typiskt! Hoppas ni andra får en fin dag, trots brist på sömn. Kram!

• Albasmamma

Sommaren: Håller tummar och tår för att ni får rätt liggdel denna gång, och även någon saftig kompensation för att trubbel.

natlup: har du stödstrumpor, jag tycker mina är guld värda. Även om man inte har dem hela dagen, en stund på morgonen och en stund på kvällen tycker jag hjälper. Sen att dricka mycket vatten brukar ju hjälpa mot att samla på sig vätska.

Ellenbmt: hoppas att morgondagen blir bättre. Jag tycker jag har inte gjort annat än att tjatat på barnen idag. Här har det spöregnat hela dagen + att sonen har lite feber. När man bara är inne en heldag tycker jag det blir mer tjafs och gnäll.

Min förkylning är densamma som igår, det jobbigaste är att hosta för det sliter så i magen. Sen är min gamla mormor dålig, hon är 89 år och vill bara få somna in. Nu har hon fått gallinflamation dessutom och toppen på det ramlat så hon är alldeles blåslagen. Hon sa till mig nu ikväll, "vet du, när en ny liten kommer till världen så är det någon annans tid att somna in, och jag tror det är min tur nu". Jag hoppas dock att hon piggnar till och får se vår lilla innan hennes tid är kommen. Står henne så otroligt nära.

• Albasmamma

Fick nåt konstigt ryck. Först höll jag nästan på att somna i badet för jag kände mig så trött. Sen fick jag en väldans energi och började städa. Nu har jag dammtorkat hela övervåningen, dammsugit och moppat golven i hela huset. Men nu är jag helt slut. Blir rester till middag och sen ska jag försöka vila.

Ellenbmt: trist att inte få hjälp, hoppas det släpper.

• Albasmamma

Ellenbmt: usch och fy! Skickar en bamse styrkekram! Önskar att vi alla bodde närmare varann så vi kunde hjälpa till när det är tufft! Kram!

• Albasmamma

Sommaren: äntligen! Jättefin vagn, hoppas ni nu får kvitto och en saftig kompensation.

Nu har vi också fått lite sommarvärme upp till norr. Har varit ute hela dagen, dottern går ju på fotbollsskola denna vecka. Har även varit till bm idag för koll. Allt var bra. V.35+5, nu hade mitt hb stigit till 120, hjärtljud 140, blodtryck 128/76, bebisen fixerad, sf-mått 34. Sen har jag stått still eller till och med gått ner i vikt sen sist. Väger nu 89,4 kg. Förstår inte riktigt hur det är möjligt dock.

Ska försöka läsa ikapp vad ni skrivit under dagen. Skickar iaf en stor styrkekram till alla fina som behöver det så här sista veckorna!

• Albasmamma

NiniMe: håller tummarna, vad spännande!

Cupcakekiller: vad bra att du åkte in, alltid bättre att kolla en gång för mycket.

Ellenbmt: känt av några mer förvärkar?

Jag och maken är barnfria ända tills i morgon kväll. Barnen har åkt med mina föräldrar till deras sommarstuga. Har haft en riktigt skön och välbehövlig dag. Jag och maken åkte en sväng till Finland och fyndade barnkläder på rea, har sett film och småfixat här hemma.

Stor styrkekram till alla fina i tråden!

• Albasmamma

Här är en till som sovit uselt i natt, pga mygg! Annars är jag väldigt glad för att vi har en källare med gästrum som man kan sova i. Här på övervåningen har vi +28 grader så det funkar inte.

Hoppas att sista tiden går fort nu så vi alla har våra fina bebisar här!

EmelieK86: jag är smittad (dock planerat pga säte) med första barnet men sen andra är född vaginalt. Jag är positiv till både och. Har inte haft några komplikationer alls. Lycka till och välkommen hit förresten!

• Albasmamma

Jag kan bara instämma med er andra, tycker denna tråd är toppen!

Känner mig helkonstig ikväll. Har jätteont i huvudet (men har nog druckit för lite vatten idag), sen har jag världens tryck nedåt så det ilat till i hela bäckenet. Nu känns det som om mina fötter ska brinna upp. Visst var det nån här som tipsade om kylblock vid fötterna? Tusen tack för det iaf! Ska försöka somna nu.

• Albasmamma

Astro: tack för din omtanke! Jag ska nog kolla upp blodtrycket under dagen om inte huvudvärken släpper. Är dock något bättre än i går kväll. Då hade jag så ont så jag inte kunde sova, dessutom kräktes jag (vilket jag knappt gjort ens i början av graviditeten). Någon som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning? Sist jag var hos BM kollade hon aldrig urin och jag ska inte dit förrän nästa onsdag. Men om blodtrycket är bra så borde det väl inte vara någon fara. Jag har inte nojat mig för detta innan men denna huvudvärk gör att man börjar fundera.

Svar på tråden Augustibebis 2012