Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Åh jag hade skrivit ett långt inlägg som försvann!

Minstörstalycka: grattis till er lilla kille!

Novaunique: lycka till imorgon. Hoppas att ni får tidigt snitt och inte behöver vänta hela dagen! Jag är ju snittad med första och vet hur lång natten och dagen kändes.

Ellenbmt: skönt att allt är okej med din pappa!

Jag längtar så efter bebisen men just idag och i natt får den gärna stanna inne :) Jag och barnen följde med mina föräldrar till deras sommarstuga, så nu har jag ytterligare 30 minuter till bb. Totalt 1,5 timme. Just nu lever den lille rövare och trycker nedåt.

• Albasmamma

Maaya: glömde ju svara dig. Vad skönt att du inte blev inlagd och bra att de följer upp detta. Själv ska jag till bm imorgon och hoppas på bra värden.

• Albasmamma

Kampis: Usch vad obehagligt. Skönt iaf att ni inte blev av med nåt. 

Idag har jag varit till BM (hon är så lustig denna vikarie, sitter mest och stirrar in och knapprar vid datorn och pratar för sig själv). Nåväl hon kollade ju det som var viktigt.

V.37+5 idag:
    SF-mått 34 cm
    Blodtryck: 130/80
    HB: 116 
    Hjärtljud: 144
    Bebisen ligger med huvudet nedåt och är fixerad
    Vikt: har endast gått upp 0,2 kg sen sist och totalt 20 kg sen + så skönt att det "stannat av" lite.
    Ingen äggvita i urinen denna gång.     

Hoppas att detta var sista besöket, fick en tid om två veckor igen (en dag före BF) så hoppas innerligt att jag redan har fått då.   

• Albasmamma

Novaunique: Stort grattis till er kille! 

Lilja: Jag kände mindre fosterrörelser under två dagar förra veckan, men sen kom det "tillbaka" som vanligt igen. Men om du är orolig tycker jag du ska ringa och prata med FL, bättre en koll extra än att du är orolig.

Känns som om de flesta känner av sammandragningar och förvärkar, jag känner ingenting av det! Iofs skönt att slippa innan det väl är dags men nu börjar jag ju oroa mig att jag ska gå över tiden och bebisen aldrig tittar ut :)    

• Albasmamma

Katten: hoppas bm lyssnar och att du kan få hjälp. Jobbigt att ha ont länge. Kram!

Hejåhå: lycka till!

Astro: instämmer med de andra, vilken fin man och kommentarer från honom.

• Albasmamma

trossan: ang vikt så är mina barn rätt nätta i kroppen, sonen som är 4 år väger 15 kg nu. Men sen, som de andra skriver så varierar det ju väldigt mycket från barn till barn.
    Jag har aldrig haft täcke i vagnen, sommartid endast en tunn filt vid behov och ett vanligt lakan under och vintertid ett fårskinn under och filt på. I liggdelen ligger ju bebisarna väldigt skyddade från blåst etc. så jag tror att många "bäddarför varmt. Sen finns det ju inget rätt och fel, man får prova sig fram.  

Stövelkatten: hoppas du får en tid redan i dag så du slipper gå och vänta.

Miijja12: är du inne på FL eller hemma? hoppas du får vila en stund så du återfår lite kraft.   

• Albasmamma

Här är jag rätt glad att vi fått en regnig dag, har haft fint väder länge nu. Men idag är det grått så jag och barnen har passat på att storstäda deras rum, varit till återvinningen och storhandlat. Hade även tänkt baka bullar men det får vänta tills imorgon, nu ska jag nog försöka ta det lite lugnt resten av dagen. :)

Katten: förstår att det är olidligt att vänta. 

Gadget: ang. halsbränna så brukar mjölk funka för mig. Hoppas du hittar nåt som lindrar.

• Albasmamma

Stövelkatten: Vad skönt att du fått en tid, håller tummar och tår!

Kampis: det lät som en bra salva att investera i, finns den på Apoteket?

Idag går jag in i v.39 (38+0) och har inte en enda känning att nåt är på g. Det hade jag iofs inte med sonen heller, och han är född 39+0 så jag hoppas på nåt sånt denna gången också. Nu ska jag grädda bullar :) Ha en fin dag!   

• Albasmamma

Anneh: samma här, v.38+0 idag

Stort grattis till Saftmedbulle och Helenaa!

Noli: jag tänkte samma sak som dig när jag bläddrade i nya HM katalogen. Ska bli såå skönt att shoppa lite vanliga kläder till hösten.

Idag fyndade jag en hel påse med bebiskläder för bara 20 spänn på Röda korset.

• Albasmamma

Novixi: jag har länge haft en känsla av att den lille kommer den 25:e. Mina föräldrar (som är första valet som barnvakt) åker bort nästa helg så även min storebror, så helst vill jag inte åka till fl då.

Svar på tråden Augustibebis 2012