Augustibebis 2012
Novixi: ser att det hunnit bli lördag innan jag svarar så v.38+1 idag.
Novixi: ser att det hunnit bli lördag innan jag svarar så v.38+1 idag.
Stort grattis katten och Amy! Så glad man blir när man läser om er och än mer längtar man efter sin egna förlossning ska sätta igång. Nu börjar min man också förstå att det är nära, frågar oftare hur jag mår och om det ilar till, 'kände du nåt?'
Hejåhå: oj, stort grattis till er pojke och jag instämmer med de andra och håller tummar och tår för att det vänder. Skickar en stor styrkekram!
NiniMe: hoppas att din BM går med på en hinnsvepning. Om jag inte minns helt fel så tror jag att Helenaa gjorde det innan hennes förlossning startade. Lycka till!
Stövelkatten: Har du provat att ligga mer och amma, jag tyckte det var lättare i början när brösten var så stora och innan mjölken runnit till ordentligt. Om bebisen ligger på rygg och du på ex. på vänstersida så ammar du med höger bröstet, hoppas du förstår min konstiga förklaring. :)
Bez och Ellenbmt: Här är en till som är börjar vara riktigt less på att vara gravid. Less på att sova dåligt och känna sig som en valross varje gång man ska resa sig, vända sig i sängen etc. Ändå har jag ju haft en "lätt" graviditet denna gång men nu längtar jag nåt otroligt. För en liten stund sa sonen "men mamma när kommer bebisen" så även barnen längtar. Nu har maken börjat jobba igen och jag ska försöka ta mig till poolen så barnen får bada.
NiniMe: spännande! Håll oss uppdaterade om du kan, lycka till.
Naimis: hoppas att även du får en hinnsvepning idag!
jguz: väldigt konstigt att din BM inte kollade hb, det är ju bara ett stick i fingret. Sist hade jag 110 och min BM tyckte jag kunde börja äta 2 tabletter om dagen för som hon sa, det är bättre att skaffa lite reserver nu. Men jag skulle rekommendera dig att försöka äta mat som innehåller mycket järn, ta blutsaft eller järntabletter.
Sommaren: det som är bra att hemma är inotyol (den bästa salvan enligt mig, använder den fortfarande ibland till barnen), barnolja, tops och vaselin. Det är nog det viktigaste enligt mig. Har säkert glömt nåt, men ni andra får kompletera.
Sommaren: glömde visst, nagelfil (men det kanske du redan har hemma), så kan man fila bebisens långa naglar så de inte river sig. Och sen en näsfrida eller liknande nässug är bra till de små.
Godmorgon! Självklart måste vi beklaga oss FruFoxy. Tycker absolut du ska överlåta svärmors flytt till andra, du kan vara arbetsledare och sitta på en stol möjligtvis :)
NiniMe: hoppas promenaden ger resultat.
Själv trodde jag att det skulle sätta igång i natt, varit upp på toa tre gånger och haft mensvärk så jag knappt kunde sova. Men inget mer tyvärr...
Tror att min slempropp släppte nu ikväll,
Hoppas att värkarna sätter igång snart.
Sen kan jag trösta er som inte känner av. varken sammandragningar eller förvärkar, det gjorde inte jag heller förra gången. Utan när det väl satte igång var det på allvar och sonen är född i v.39+0.
Känner av värkar nu, men än så länge ca 10 minuter emellan och inte allt för starka. Men gissar att vi får åka in i natt. :) Ni kloka, när bör man ge sig av? Är det när de är regelbundna och ca 5-6 minuter mellan? *lite nervös och förvirrad just nu*