Augustibebis 2012
Har lågt blodttryck och har alltid haft lätt att svimma, så jag antar att det påverkar en del. Men jag hoppas verkligen att det blir bättre. Blir ju rädd att lämna bostaden.
Så fantastiskt! På ena sidan hörs det dova swooshandet väldigt tydligt (vänster ljumske) och på högra sidan hördes lilla hjärtat, som ett tåg! Eller en häst, för den delen.Det gick jättebra på UL!
Allt såg normalt ut. Blev flyttad två dagar, så bf 5 augusti istället för 7 som vi räknat med tidigare.
Bebisen var vaken och sprallade runt som bara den, viftade med fingrarna och sög på tummen och jag grinade så klart som en unge när jag såg den :)
Fick se magsäck, alla fingrar på båda händerna, urinblåsa, hjärta och två hjärnhalvor.
Risken för trisomier var väldigt låg. T21 1:13000, T18 1:33000 och T13 1:105000
HURRA vad glad jag är!
Här i Östergötland ingår KUB för alla, oavsett ålder, om man vill ha det. Vi valde att göra KUB, och vi var redan innan vi gjorde det ganska överens om vad eventuella dåliga siffror skulle medföra. Största anledningen till att vi ville göra det var inte T21, som ju är ganska lindrigt i jämförelse med T18 och T13, hade testet visat stor risk för någon av de mer allvarliga trisomierna så hade vi velat gå vidare med ytterligare diagnostik. T18 eller T13 hade inneburit att avbryta graviditeten för oss, då dessa kromosomfel innebär mycket svåra missbildningar och ofta döden för barnet (troligen redan i magen).
Håller med tidigare inlägg i tråden om att det är väldigt viktigt att veta vad KUB innebär och ha tänkt igenom hur man vill göra om siffrorna skulle visa på ökade risker.