• capy

Augustibebis 2012

Är lite i chocktillstånd. Går in i vecka 23 imorgon och idag när jag klev upp på vågen insåg jag att jag gått upp 12 kg redan nu Förvånad. Läser överallt att den största viktökningen ska ske ungefär från nu och framåt, hoppas verkligen inte att det måste vara så för alla, livrädd att jag ska sluta på +30 kg eller mer, jag kommer ju inte kunna röra mig mot slutet i så fall.... Hade normal vikt innan graviditeten (bmi 23).

• capy

Hej på er tjejer, så kul att läsa hur det går för alla.
    Själv går jag in i veckan 25 på måndag och nu tycker jag att det börjar bli rätt tungt. Har gått upp mycket (säkert närmare 15 kg redan, vågar inte riktigt väga mig) och känner stor skillnad på smidighet och ork. Får hoppas att vikten inte rusar iväg alldeles för mycket nu... 

Gällande varför det blev augustibebis för oss... vi hade inte planerat något speciellt, utan slutade med p-piller för att "låta det som händer hända". Det tog sig ganska snabbt och därför blir det en augustibebis. Själv fyller jag år en vecka före BF så får se om det blir delad födelsedag i framtiden :)

Idag har jag äntligen tagit tag i att ta lite mer seriösa och uppstyrda bilder på mig själv och magen, lika bra att få det avklarat innan jag börjar se ut som en flodhäst :)
    Ska sätta mig och redigera allt snart, men har lagt upp ett smakprov i bildtråden i alla fall.

Kram på er! 

• capy

Tradera är riktigt beroendeframkallande, men fyndpotentialen är stor trots allt.

Nu är det bara en halvtimme kvar till 3D-ultraljud där vi förhoppningsvis också ska få veta kön på Sprallis. Så spännande... Hoppas allt fortfarande ser bra ut därinne. 

• capy

Tycker de flesta av er har gått upp väldigt lite Tungan ute
    Själv är jag i v 27+2 och har gått upp 17 kg. Så länge bebis och jag mår bra tänker jag att det inte är något att noja över. Både min mormor och min mamma gick upp mycket som gravida, men gick väldigt snabbt ner allting igen efteråt.

• capy

Stort grattis till Angelica och lilla Sofia, tänk att våra små redan börjat komma ut i världen. Skönt att allt gick bra trots viss dramatik.

RockTheRebell, beklagar verkligen er förlust.

Vecka 29 idag då... Det rullar på rätt fort nu. Lilla Sprallis börjar bli starkare och får in en hel del kickar och boxar som gör riktigt ont, tänk att om ca 2,5 månad är hon här, längtar så otroligt Glad

• capy
    kaffepaus skrev 2012-05-24 12:10:22 följande:
    Hej tjejer! Här hoppar jag in lite hux flux med en liten fråga om det är okej?
    Skrev ett par gånger i den här tråden innan men jag valde att hålla mig lite i bakgrunden.
    Min fråga, någon vars mage som "knäpper, klickar el knakar"? Vet inte hur jag ska förklara det men min mage har klickat ett par gånger idag, förstår verkligen inte varför..? Någon som har någon erfarenhet eller teori om varför det klickar? Är i v.29+1 idag :) Kram!
    Hallå hallå,
    min mage gör samma sak. Låter ungefär som när man klipper naglarna med en nageltång eller lite som ett "ledknak" i fingrarna. Verkar vara relativt vanligt förekommande (har googlat runt lite) men ingen verkar veta vad det beror på. En populär teori verkar vara att det faktiskt är bebisens leder som knakar, men jag har väldigt svårt att tro att det skulle höras så tydligt utåt (min man hör det också klart och tydligt). Jag är i v29+3 och ljudet hördes första gången för ett par veckor sedan. Tror i alla fall inte att det är något att oroa sig över Glad
  • capy
    astro skrev 2012-05-24 18:12:38 följande:
    Finns magskydd för gravida, vet inte varför det inte är vanligare. 

www.gobaby.se/bilstolar/tillbehor/2me-besafe-... t ex
    Precis det gravidbältet som jag använder. Har haft det sen v. 13 ungefär. Lite bökigt att få på sig, men jag känner mig mycket tryggare med det,
  • capy

Varit hos BM på kontroll idag

v 29+3
    SF: 28 cm
    Hb: 129
    Socker: 6,7
    Bltr: 120/60
    Hjärtslag: 134 (som sedan hoppade upp till 160 när lillsprallis blev väckt av dopplern) 

73 dagar kvar till BF Glad 

• capy

Har en liten fundering. Tycker att bebisen har börjat röra sig väldigt mycket i magen de senaste dagarna. Rör de sig även när de sover eller är det bara när de är vakna man ska känna dem?

Svar på tråden Augustibebis 2012