• capy

Augustibebis 2012

62 mm var vår Sprallis, det skulle motsvara 12+3 enligt BM.

• capy

Jag blev väckt mitt i natten av maken som oroligt undrade "varför andas du så fort?". Tydligen hade jag väckt honom med väldigt snabb och högljudd andning, men det gick över när han väckte mig. Vad kan detta bero på?

• capy

Ojoj, ja nu blev det hårda ord här. 
    För mig är det ganska självklart att man gör precis som man vill med inköp av barnvagn. Det som passar mig behöver ju inte nödvändigtvis passa alla andra och, som många kloka redan har sagt, om ingen köpte nytt så skulle det ju heller inte finnas fina begagnade vagnar att köpa.

När det gäller KUB och eventuell abort av foster med kromosomfel så är man ute på mycket hal is när man ropar mördare. Detta är svåra livsval som jag aldrig skulle döma någon för. Tänk också på att KUB inte bara handlar om DS (T21) utan även om mycket allvarligare trisomier som ofta resulterar i IUFD eller död under spädbarnstiden.

• capy
    Bellatrixx skrev 2012-02-08 15:44:57 följande:
    tack för alla mattips :) ska börja äta lite mer fil o sådär till, för att jämna upp lite. har proppat i mig en massa igår så idag mår jag bättre, skönt!  

men jag är såå glad, idag har jag bokat tid för 3D/4D ultraljud!! Vad häftigt det kommer bli.  
    någon mer som har planer på det?  
    Vad roligt med 3D, har för mig att jag sett nånstans att du bor i Norrköping? Var ska du göra detta UL? Bor också i Norrköping, så det är därför jag är nyfiken :)
  • capy
    cupcakekiller skrev 2012-02-09 10:42:15 följande:
    capy: i linköping finns det annars :) det kostade 1500 kr här
    Ah, ja, det är ju inte långt att åka. Har du nån länk till hemsida?
  • capy
    Bellatrixx skrev 2012-02-09 14:47:26 följande:
    Capy- jag ska göra på crocus heter det och ligger i Linköping, kolla in det vettja!

Kul att du med är ifrån Norrköping :)
    Tack, det ska jag kolla upp.

Ja det är roligt att det är några fler från samma trakter :) 
  • capy
    FruFoxy skrev 2012-02-09 16:09:16 följande:
    Inskrivningen gick fint och hon skickade remiss till RUL på en gång, känns sååå skönt! Hon sa att hon kunde försöka göra så jag fick  kub om jag ville också men att det då fick bli snabba ryck, och hon kunde inte garantera nån plats eftersom jag är i v. 13+4 idag. Valde att tacka nej för det blir för stressigt men jag hade gärna velat!
    Men med nästa barn så!  

Blev glatt överraskad att det är nya stuff på mvc med blodproven numera. Jag är rh-neg och fått lämna fler blodprover under de andra graviditeterna, och jag är inget riktigt fan av nålar i mig *RYS*. Men numera, om man har tur, så kollar ju de dna redan på första provet och är barnet också neg så slipper man fler blodprov. Mina tummar hålls för min egen del! Sista barnet var neg medan de två första är pos. 

Fler som är rh-negativa? 
    Jag är också rh-negativ.
  • capy
    Sommaren12 skrev 2012-02-10 09:22:09 följande:
    Varför försvinner hälften av det jag skriver? Aaahg, orkar inte skriva om...
    Jag har en teori. När man skriver från mobilen så funkar det inte att göra ett och-tecken (&). Har sett det i flera inlägg att det verkar som man har velat skriva tex H&M eller Phil & Ted, men då kommer & och det efter inte med.
  • capy

Hade en lite småjobbig fredagkväll med andnöd och hög puls. Låg ner i soffan och pulsen pendlade ändå mellan 100 och 110. Så höll det på ett par timmar till jag gav upp och gick och la mig. På morgonen när jag vaknade var vilopulsen nere på 75 igen. Jättemärkligt, har ju hört att man kan få hjärtklappning, men att det ska sitta i så länge...

Gällande RUL så har vi tid 15/3 och då är det v 19+3 

• capy

Hm, konstigt det där att BM inte vill kolla hjärtljud före RUL. Jag fick höra hjärtat redan vid inskrivningen hos BM och då var jag i v11. 

Gällande att hitta hjärtljud med egen doppler så har jag hittat det alla gånger jag försökt, men det kan ibland ta lång tid att hitta och hörs ibland väldigt svagt. Köpte min doppler i v13. 

Svar på tråden Augustibebis 2012