Augustibebis 2012
62 mm var vår Sprallis, det skulle motsvara 12+3 enligt BM.
62 mm var vår Sprallis, det skulle motsvara 12+3 enligt BM.
Jag blev väckt mitt i natten av maken som oroligt undrade "varför andas du så fort?". Tydligen hade jag väckt honom med väldigt snabb och högljudd andning, men det gick över när han väckte mig. Vad kan detta bero på?
Ojoj, ja nu blev det hårda ord här.
För mig är det ganska självklart att man gör precis som man vill med inköp av barnvagn. Det som passar mig behöver ju inte nödvändigtvis passa alla andra och, som många kloka redan har sagt, om ingen köpte nytt så skulle det ju heller inte finnas fina begagnade vagnar att köpa.
När det gäller KUB och eventuell abort av foster med kromosomfel så är man ute på mycket hal is när man ropar mördare. Detta är svåra livsval som jag aldrig skulle döma någon för. Tänk också på att KUB inte bara handlar om DS (T21) utan även om mycket allvarligare trisomier som ofta resulterar i IUFD eller död under spädbarnstiden.
Hade en lite småjobbig fredagkväll med andnöd och hög puls. Låg ner i soffan och pulsen pendlade ändå mellan 100 och 110. Så höll det på ett par timmar till jag gav upp och gick och la mig. På morgonen när jag vaknade var vilopulsen nere på 75 igen. Jättemärkligt, har ju hört att man kan få hjärtklappning, men att det ska sitta i så länge...
Gällande RUL så har vi tid 15/3 och då är det v 19+3
Hm, konstigt det där att BM inte vill kolla hjärtljud före RUL. Jag fick höra hjärtat redan vid inskrivningen hos BM och då var jag i v11.
Gällande att hitta hjärtljud med egen doppler så har jag hittat det alla gånger jag försökt, men det kan ibland ta lång tid att hitta och hörs ibland väldigt svagt. Köpte min doppler i v13.