Inlägg från: minstörstalycka |Visa alla inlägg
  • minstörstalycka

Augustibebis 2012

villnu skrev 2012-01-02 18:23:55 följande:
    Bra sagt!

Och WOW vi väntar verkligen barn hur galet är inte det?
    Det är as galet!!! :D
  • minstörstalycka
    05091112 skrev 2012-01-02 21:50:26 följande:
    Förresten, hur ska ni göra ska ni kolla könet på bebisen?
    Jag är toksugen, men min fästman vill inte. Så det blir att övertala! ;) Vi kollade inte med pojken, och det blev lite tugnt då alla sa att det var en tjej. Så vi var inställd på det och ut kom en pojke som jag i självaste värket trodde först! :)
    Men ja vi får se! Det spelar ju ingen roll vad det blir.
  • minstörstalycka

Ni som skall göra glukosbelastning, varför gör ni det? Och redan?

Jag kommer nog att få göra det denna gång också, men det gjorde jag i vecka 30 eller nått med sonen..
    Pga högt bmi. Och en pappa med diabetes.

• minstörstalycka
    sommar83 skrev 2012-01-03 12:40:28 följande:
    Jag gör det för att jag har ett bmi över 30 och här gör man det två ggr, en runt v 12-14 och en andra gång som du skriver, runt 30.
    Jaha, men jobbigt att göra det 2 gånger..
  • minstörstalycka
    sommar83 skrev 2012-01-03 13:03:43 följande:
    Helst!! Det är inget man vill göra En gång ens. Dock är det ju frivilligt, men tänker att allt som kan kollas för hälsans skull är bra för oss, mig och barnet.
    *Jag personligen tycket inte att det var speciellt jobbigt att göra det 1 gång. Visst, det smakar ju inte mumma, men med lite citron går allt ner! :P
  • minstörstalycka
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:00:35 följande:
    Ni som gjort glukosbelastning.. Hur mycket är det man ska dricka? Är skitnojig inför det där haha ser framför mig att jag måste klunka flera liter äcklig sörja som får mig att vilja kräkas bara av att lukta på det! Hualigen! Men samtidigt ser jag fram emot det, nyfiken på hur min kropp handskas med sockret.. Är ju en riktig sockergris och diabetes oro har funnits hos mig länge..
    Kommer inte ihåg, men det är typ ett stort glas. Jag skulle tro det är 5 dl kanske ?
    Jag drack allt i ett svep, så som min bm inte rekomenderade. mådde illa i 10 min sedan gick det över och jag vilade! ;)
  • minstörstalycka
    Augustimamman skrev 2012-01-03 16:37:46 följande:
    Ni som varit på inskrivning, följde era män med? Min jobbar den dagen jag fått tid. Funderar på om det är värt för honom att kompa ut tidigare eller om det ändå bara är massa prover som han inte behöver va med på.
    Min fästman följer inte med.  Han följde med på inskrivningen med lilleman, men denna gång känner vi båda att det inte behövs. Han behöver bara följa på ul och förlossningen! ;)
  • minstörstalycka

Man får inte ha med barn på rul. detta pga av att det skall vara en mysig upplevelse för föräldrarna och om någon skulle vara fel.

frufroxy: Jag väntar till rul denna gång, förra graviditeten var jag på vul. Så jag skulle ha väntat på rul. Men det är jag.

• minstörstalycka
    SälenCia skrev 2012-01-03 19:03:15 följande:
    Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Men jag avundas de som iaf kan få något i arv...
    Jag rekomenderar alla bytesdagar, loppis! Du kan få fina kläder för otroligt billiga pengar! :)
  • minstörstalycka

Någon som har eller kan rekomedera någon syskonvagn ?

SälenCia; Vi köpte våran barnvagn ny, pga att det vi ville ha hittade vi ingen begagnad av.
    Men annars så är det inge fel i att köpa barnvagn begagnat, Dessutom, om man vill budget handla, så köp hellre en märkes barnvagn begagnad än en ny billig skitvagn.

Därimot bilbarnstol köper vi nytt av..!: )

Svar på tråden Augustibebis 2012