Inlägg från: minstörstalycka |Visa alla inlägg
  • minstörstalycka

Augustibebis 2012

LindaPernilla skrev 2012-03-19 10:05:56 följande:
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8
    Åh vad mysigt!! SÅ AVIS!! Jag har tid i eftermiddag!! Jag kan inte slappna av idag.. Tur jág går hemma mammaledig ;)
    Skönt att få 2 dagar tidigare än förut :)
  • minstörstalycka
    tesked83 skrev 2012-03-19 10:27:09 följande:
    Så fruktansvärt för de där RUL inte gått bra, kan inte föreställa mig den sorg de känner! Ta hand om er.

Igår kväll började jag få ont i magen strax under höger revben, inget allvarligt och tänkte att det kanske var för jag ätit oxkött - kan vara lite känslig för det.
    Men nu i natt ökade smärtan något otroligt och det kändes som ihållande kramp eller svårt håll och det strålar hela vägen ner mot bäckenet, fortfarande bara på höger sidan. Har knappt kunnat sova något då det gör ont så fort jag rör mig och andas och smärtan håller i sig även idag. Det är väldigt ömt när jag klämmer lite försiktigt på området och är väl mest sängliggande och lider av svår självömkan ;)
    Känns som det kanske är en muskel som blivit stäckt/överbelastad eller en nerv som kommit i kläm men självklart blir man lite orolig då det går ner en bit över "kulan" också. Någon som vet om detta är "normalt" och hur länge det kan hålla i sig?

Lycka till alla ni som gör RUL idag och i dagarna! Själv räknar man nervöst ner till sitt eget, drygt 52 timmar :D 
    Detta får mig att komma ihåg smärtan som kommer då man får gallanfall.. Det sitter under högra revbenet och det blir ömt och krampar. 
  • minstörstalycka
    tesked83 skrev 2012-03-19 10:54:41 följande:
    Minstörstalycka - ja det kanske det ska vara. Får ta och söka lite info kring det där. Tack!
    Japp. Du får göra det :) Hoppas det snart ger sig!
  • minstörstalycka

Hemkommen från ultraljudet, jag blev flyttad 3 veckor bakåt och en ny tid för rul. Jag hänger med er mammor som får i slutet på aug. ;)

• minstörstalycka
    minstörstalycka skrev 2012-03-19 16:34:44 följande:
    Hemkommen från ultraljudet, jag blev flyttad 3 veckor bakåt och en ny tid för rul. Jag hänger med er mammor som får i slutet på aug. ;)
    Dock så känns det så javla surt!!
  • minstörstalycka
    Naimis skrev 2012-03-19 16:36:26 följande:
    Oj 3 veckor? De låter ju jätte mkt.
    Förmodligen sen ägglossning genomed att jag precis slutat amma...
  • minstörstalycka
    O Hanna O skrev 2012-03-19 16:44:33 följande:
    Minstörstalycka... blev också flyttad lång period...14 dar nästan. vet hur det känns. jag vet när jag hade ägglosning då jag fick tabletter för att få igång min mens igen..

vem vet kanske är mini ara mini...men du har ju ett nytt ul att se framemot

Jag tyckte personligen bm var slarvig. Men jag får ju se bebis igen. Och bebis verkade vara frisk. Men jag skall med andra ord ha plussat redan i vecka 3. Vilket känns tidigt! Och då jag dessutom plussade med clearblue digital med 3+ :P
    Jag kunde tro att jag skulle bli flyttad 3-7 dagar men inte mer.
  • minstörstalycka

Jag var inte alls på topp efter gårdagen! Men efter att min kära fästman sa, Va inte ledsen, den kommer då den är redo oavsett vilket bf vi får, tänk på att den var frisk. Vad mer kan vi önska oss?

Ett bra samtal och han har så rätt, att bli flyttad 3 veckor med en frisk bebis är ju det bästa!! Bebis mår ju bra, det är ju huvudsaken. Jag har ju rul rätt snart igen! den 10 april!! :) så nu blickar jag ditåt!!

Bebis sparkar som tusan imellanåt!! När kände ni andra sparkar första gången ?

• minstörstalycka
    cupcakekiller skrev 2012-06-27 10:43:09 följande:
    Innan jag blev gravid så har jag alltid haft ganska mycket mensvärk, brukade vara hemma från skolan för jag inte kunde gå/sitta upp och jag brukade kräkas ibland, sedan igår har jag med haft en sån mensvärk, vad är det? Sammandragningar/förvärkar?
    Kan ju vara förvärkar, Förvärkar är ju då man får ont såsom mensvärk, molvärk.
    Sammandragningar är då magen drar ihop sig. :)
  • minstörstalycka

Jag är här inne och kikar imellanåt. Ännu mer nu då jag ligger inlagd av vattenavgång. Det talas att om inte kroppen sätter igång av sig själv innan vecka 34+0 så blir jag igångsatt. Det skulle innebära att jag får ligga här tills dess. Men allt för bebis och jag själv ser hellre att det sätter igång av sig själv när vi passerat vecka 33, då jag är rädd för igångsättningar då jag blev det med sonen. Ser att det är fler prematura bebisar i gruppen, när kom dom och varför?

• minstörstalycka

Fredagen den 13 kom våran andra prins till världen 7 veckor för tidigt! Han vägde 2290 gram och var 45 cm lång. Nu ligger vi på neo, men allt rullar på fint! :) han skall få heta welmer.

Svar på tråden Augustibebis 2012