tesked83 skrev 2012-03-19 10:27:09 följande:
Så fruktansvärt för de där RUL inte gått bra, kan inte föreställa mig den sorg de känner! Ta hand om er.
Igår kväll började jag få ont i magen strax under höger revben, inget allvarligt och tänkte att det kanske var för jag ätit oxkött - kan vara lite känslig för det.
Men nu i natt ökade smärtan något otroligt och det kändes som ihållande kramp eller svårt håll och det strålar hela vägen ner mot bäckenet, fortfarande bara på höger sidan. Har knappt kunnat sova något då det gör ont så fort jag rör mig och andas och smärtan håller i sig även idag. Det är väldigt ömt när jag klämmer lite försiktigt på området och är väl mest sängliggande och lider av svår självömkan ;)
Känns som det kanske är en muskel som blivit stäckt/överbelastad eller en nerv som kommit i kläm men självklart blir man lite orolig då det går ner en bit över "kulan" också. Någon som vet om detta är "normalt" och hur länge det kan hålla i sig?
Lycka till alla ni som gör RUL idag och i dagarna! Själv räknar man nervöst ner till sitt eget, drygt 52 timmar :D
Detta får mig att komma ihåg smärtan som kommer då man får gallanfall.. Det sitter under högra revbenet och det blir ömt och krampar.