Inlägg från: minstörstalycka |Visa alla inlägg
  • minstörstalycka

Augustibebis 2012

Mina hormoner är upp över öronen. Igår stog jag och tokbölade över tvätten jag just hade missfärgat rosa/lila. Min sons nya fina kläder! Dom han fick i julklapp. Min fästman bara skrattade då jag är rätt matcho annars ;)

Åh vilken trötthet man har.
    Idag gav min son mig sovmorgon till kvart i åtta! Lycka!! Jobb 11:45 till 15:45. Då får lilleman vara hos mormor en stund! :)

Någon av er som har ganska eller täta syskon? Mellan den yngsta och den ni har i magen ?

• minstörstalycka
    UmmAminah skrev 2012-01-04 09:57:41 följande:
    Hallå Är inte så aktiv i tråden.. tror det är för att jag är så orolig för mf, vill inte behöva säga hejdå liksom... Men hursomhelst prövar jag sluta oroa mej o idag ska jag på inskrivning. 8+3 Det är så kul för då väljer man sjukhus o får journalen ju :D Vi ska oxå ordna så jag får spec undersökningar pga att jag har ett barn med ryggmärgsbråck... Är så pirrigt allting..
    Välkommen hit!
    Du väntar barn inte missfall! Det är bra ord! ;)
    Grattis dessutom!!
  • minstörstalycka

Idag satt byxorna åt på jobbet, så jag fick knäcka. Så nya kläder skall dom fixa ;) Hoppas jag får behålla anställningen. Har prov till maj. Sedan blir jag fast. Dock bara deltid. Men dom få väl inte kicka en pga graviditet?

• minstörstalycka

Jag jobbar inom ett stort företag, så skulle dom sparka mig. Skulle dom få äta skit ;) Skämt och sido. Inte mitt dröm. Jobb, men om fallet är så spelar det ingen roll, Då får det bli utbildning istället :) Allt löser sig. Min mage låter som en groda ibland. Wrooop

• minstörstalycka
    Naimisen skrev 2012-01-05 20:59:08 följande:
    Gadget- Precis så håller min mage också på!

Ni som har barn sedan innan, ser era symptom likadana ut som de gjort i era tidigare graviditeter? Undra om de skillnader som finns kan ha med kön att göra?!
    Jag har helt annat än vad jag hade med min son. Hade ytte illamående med han, nu mår jag illa konstant. Lite mer växtvärk denna gången också.

Men jag tror inte på att man kan filura ut kön, för min son skulle i sådanna fall varit en tjej enligt alla bm och läkare och folk omkring. Jag visste det var en pojke, likaså min fästman! :)
  • minstörstalycka

Naimisen- Jag äter också sådär, jämt! ;) Jag äter nästan lika ofta som min 7 månaders son. Behöver jag säga att det är en pina att kliva upp om mornarna.. Trött trött och ännu mera trött!! Illamåendet är det värsta!!

• minstörstalycka

Vaknat med en släng av halsbränna, det var visst inge bra att äta pepparkakor igår. Men det är ju gudomligt gott! förövrigt bör jag sluta äta för 2!!
    Men ja, är man sugen så är man! ;;)

• minstörstalycka
    lills skrev 2012-01-09 09:22:32 följande:
    Känns som om jag äter hela tiden, och inga nyttiga saker heller.. Men har inte gått upp i vikt! Jag som i normala fall går upp jättelätt!
    Jag  åt massor då jag väntade sonen och gick inte upp i vikt, denna gång har jag redan gått upp 3 kg. 3 kg hade jag gått upp då jag var i vecka 33 med sonen.
    Så jag hade tur sist, nu måste jag tänka om ;)
  • minstörstalycka

Jag är döpt, min första son är döpt och även pyret i magen kommer döpas. Jag är kristen, men inte jätte "troende". Jag går till kyrkan vid speciella tillfällen, då det är begravning, dop och giftemål. Annars är det sällan. Min fästman är inte döpt, men tyckte ändå att våra barn skall döpas. :)

Det är en trevlig cermoni i en trevlig kyrka! Kyrkor är vackra!! :)
    Så vi döper, men accepterar även folk som inte döper. :)

• minstörstalycka

Jag mår gräsligt över min fula mage!! Jäms med gravidmagen kommer även hängmagen!! Jag tror jag döör!!
    Jag vill inte se fet ut, jag vill ju bara ha en bebismage!!
    Men som min fästman sa "Du skall vara nöjd över magen, vi vet ju att det växer en bebis där inne, och tror andra att du blitt tjock, låt dom tro det då"
    Ja så är det kanske, men jag kan ju inte låta bli!!!
    nån fler som har några kilon extra som också får en hängmage jäms med gravidmagen? Finns bild på bildforumet! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012