Inlägg från: minstörstalycka |Visa alla inlägg
  • minstörstalycka

Augustibebis 2012

Vi går på öppena förskola och min son blir 8 mån nu i veckan.. han uppskattar det massor! :) Och har gjort det sedan han var 6 månader, då han började intressera sig för andra, men innan dess var det ju en mysig stund med andra mammor, och sjunga med barnen är ju nyttigt från tidig ålder :)

Nu då han kryper så är han överallt och ingenstans där ;)

• minstörstalycka
    Lolli87 skrev 2012-02-12 22:01:00 följande:
    Jag ska ha den 2a augusti och har inte fått kallelse till ultraljud ännu... Det blir vårt första ultraljud så nu tycker jag det borde komma snart!? Är i vecka 16 (15+3 ... ) Har någon annan i vecka 16 också en stor gravid mage redan? Alla påpekar att min mage är så stor redan??
    Jag fick min kallelse på inskrivningen hos bm.. Om du inte fått den inom en vecka skulle jag ringa och fråga. Men oftast så görs ultraljudet i vecka 18+0-20+0  ..

Min mage är stor, men beror nog på andra barnet.. men ha hört att om man ha dåliga magmuskler växer magen fortare.. (Om detta är sant vet jag inte)

men du får ju veta på rul exakt datum! :)
  • minstörstalycka

Jag står i valet och kvalet att kolla.. vi kollade inte då vi väntade sonen.. Vi var helt inställda på en "tjej"... Alla sa ju att det var en tjej. hjärtljud, mage, allt, precis allt tydde på en liten tösa bit, men ut kom en snopp..
    Vilket både jag och pappan blev lite snopen.
    Då jag frågade vad det blev svarade ingen och tillslut utbrast pappan , Hon har en snopp.. ;)
    Det var ju fel kön, det skulle vara han.. haha :P

Så denna gång skulle det kännas skönt att veta, samtidigt inte. Gaah.. många funderingar hit och dit.. samtidigt som jag resonerade förra gången,. klart jag inte skall veta, kommer vara toknyfiken på förlossningen och det kommer ge mig den sista energin. Men faktiskt inte. alla hade ju printat in att det var en tjej, så jag fick inte alls mycket energi..
    Sedan har jag ju sagt det att man kollade inte kön förr, varför göra det nu,

Jätte svårt, sambon bestämde sist och det är mitt val denna gång.
    Han vill inte titta, men anser att det är jag som skall bestämma.

• minstörstalycka

Går in i vecka 16 (15+0) idag!! 4 veckor kvar till rul...
    Snacka om att tiden går fort med denna knodd i magen! Gaah! Jag som älskar livet som gravid, men vill känna kraftiga sparkar.. hoppas på att moderkakan inte ligger i framvägg denna gång.
    Längtar så till dom dagliga sparkarna börjar..

Jag lider fortfarande av graviditetsillamående!! Skit graviditet i början denna gång, men kanske slutar bättre än förra!! :)

• minstörstalycka

Någon av er som har småbarn och kommer behöva syskonvagn ?
    Har ni börjat kika på den urusla marknaden på syskon/dubbelvagn =

• minstörstalycka

Åh vad roligt för er alla med Rul! :) Jag längtar som tusan efter nästa vecka!! Så låt denna vecka gå fort!! Men då min fästman fyller år på torsdag, och det blir kalas på lördag, så går nog tiden fort. Förhoppningsvis.

Ni som e kring vecka 18-20.. Vart känner ni er livmoder ?^^ Känner ni den föresten?=)

• minstörstalycka

Mycket att läsa ikapp på bara 1 dag!! :)

Jag har en fråga till er.. Är det någon fler än jag som har fått sammandragningar redan?
    Gör era ont? Är ni omföderskor?

• minstörstalycka

Jag sitter som på spikar idag!! Hela dagen skall gå tills vi får se vår skatt.
    Jag har sovit oroligt och alla tänk om... dök upp...  Jobbigt, men jag hoppas det är bra med den lill*.
    Skall bli roligt att få veta ett bf datum och dessutom roligt att se den lilla.
    Som vi längtat.. Jag har längtat lika mycket denna gång som då jag väntade sonen!!

Nån fler som gör rul idag?=)

• minstörstalycka
    SandraDa skrev 2012-03-19 09:03:31 följande:
    Hej!

Får jag hoppa in här? :)
    Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.    
    Välkommen hit!! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012