Tyvärr e de så att de är lite skillnad att föda ett barn som väger mer. Jag ska oxå på ett extra UL snart och kolla tillväxten då min dotter vägde 4500 . Och denna gången vill dom inte att jag föder ett så stort barn, pgr av att jag fick akut opereras efteråt och chansen är större att jag går sönder lika mycket igen. Sen handlar de om vem som föder givetvis , inte lika för alla och att lyssna på BM å bara krysta när hon säger till. Men med ett större barn får de ofta ett lite större huvud mått men framförallt så blir axlarna bredare och de partiet blir svårt att få ut och de händer att bäbisens axel dras ur led. Har nyss gått igenom allt detta pgr av min förra förlossning :P Så innan UL är färdigt å vi vet hur min moderkaka ligger och hur stor bäbisen e hitils vet jag inte om de blir vanlig förlossning eller kejsarsnitt .....Jag vill veta nuuu! Plus att de kommer ta hänsyn till hur jag vill ha de om de bara e så att bäbisen beräknas vara lite större , vill jag bestämma mig för kejsarsnitt eller ska jag ändå satsa på vanlig föröossningen om lill killen inte allt för stor???? Vet inte vad jag vill juuuu! Det ända jag vet är att jag vill inte va med om samma kaos som de sluta med sist :/