• Roos26

Augustibebis 2012

Jippiiii fick besked från FK att de räknat om min SIG( eller va de heter) Så jag får ut den högsta mamma pengen :D Wiiii . Jag e glad att jag skrev ett långt brev å förklara allt då lönen stigit de sista månaderna mycket så hon förstod å räkna på de!!!

• Roos26

Jag ska inte heller amma å funderat på samma. Trodde först jag skulle få tabletterna utav BM å ta innan förlossning men så va de ju inte så kommer säkert hinna rinna till så får förbereda för de men hoppas på att jag slipper de ömma brösten å mina totala humör doppar som sist när mjölken kom.....

• Roos26

Natlup: Jag blir dålig i magen i samband med SD med värk . Har nog med att livmodern drar ihop sig och sätter tarmarna i gugning där inne. Och inte för att skrämmas men min livmodertapp vart ju påverkad de gångerna jag haft sådanna SD med värk....kolla upp de om de håller i sig ...

• Roos26

Jag ringde först Förlossningen men de rådde mig till att avakta trots att jag förklara att de inte släppte så lydde dem men morgonen efter ringde jag min barnmorska och hon sa till mig att åka in så då ringe jag förlossningen å sa att nu kommer ja Och de va tur de för hade jag inte fått brikanyl så hade de antagligen gått för långt enligt läkaren jag fick när jag kom in.... Så kolla du med barmorska först sen kan du ju alltid ringa föröossningen vilket fall som helst men de verkar som de alltid ber än vänta så man får stå på sig lite om man känner att allt inte är som de skall. Så kan va bra att ha sin BM i ryggen så man kan säga att de sagt att man skall åka in. Bättre att kolla en gång extra än att man drar ut på det å så går de för långt .....

• Roos26

Stövelkatten: ingen aning , till mig så sa de att strängt sängliggande plus brikanyl troligtvis skulle få värkarna att stanna av men att det är väldigt olika å i många fall hjälper de inte när de väl kommit igång. Jag var ju inte öppen utan livmodertappen hade gått från ca 5 cm till ca 16 mm . För mig hjälpte det bra å under spannet utav 3 v gick livmodertappen tillbaka till 4 cm och idag är jag fortfarande sjukskriven då jag har ett väldigt stressigt jobb. Kanske beror på hur långt det har gått? Detta var på östra .

• Roos26

Tar å festar till det med onico snus( la av samma dag jag plussa, sedan dess har jag inte ens testat snus utan tobak å nikotin) och alkoholfritt vin och öl till Matchen ikväll!!! Tjuvstarta med en snu.....ååå va gött trots inget nikotin:D. Satt bredvid en gravid tjej idag när jag var ute å åt. Kändes lustigt då hon drack röd vin..... Hon ville ha öl först å tjata på sin kille . Ursäkten va jag ska ju inte börja amma än....ööööö ok !!!

• Roos26

Vi har varit på heldags föräldrar utbildning ida:) Var trevligt , hade dock en massa kraftiga SD som jag fick försöka andas igenom :P Nu väl hemma e de lugnare igen:) Skönt att höra Ninime att allt var bra med dig:D

• Roos26

Tyvärr e de så att de är lite skillnad att föda ett barn som väger mer. Jag ska oxå på ett extra UL snart och kolla tillväxten då min dotter vägde 4500 . Och denna gången vill dom inte att jag föder ett så stort barn, pgr av att jag fick akut opereras efteråt och chansen är större att jag går sönder lika mycket igen. Sen handlar de om vem som föder givetvis , inte lika för alla och att lyssna på BM å bara krysta när hon säger till. Men med ett större barn får de ofta ett lite större huvud mått men framförallt så blir axlarna bredare och de partiet blir svårt att få ut och de händer att bäbisens axel dras ur led. Har nyss gått igenom allt detta pgr av min förra förlossning :P Så innan UL är färdigt å vi vet hur min moderkaka ligger och hur stor bäbisen e hitils vet jag inte om de blir vanlig förlossning eller kejsarsnitt .....Jag vill veta nuuu! Plus att de kommer ta hänsyn till hur jag vill ha de om de bara e så att bäbisen beräknas vara lite större , vill jag bestämma mig för kejsarsnitt eller ska jag ändå satsa på vanlig föröossningen om lill killen inte allt för stor???? Vet inte vad jag vill juuuu! Det ända jag vet är att jag vill inte va med om samma kaos som de sluta med sist :/

• Roos26

Förra graviditeten svullna jag sjuuukt mycket. Denna så har de vart någon enstaka kväll bara. Jag dricker citron vatten varje dag med massa citron saft i:D Det hjälper att driva ut vatten ur kroppen:)

Svar på tråden Augustibebis 2012