• Roos26

Augustibebis 2012

Ang hur göra med första barnets sovplats: Jag har sett till så min tjej här hemma har rutiner som passar när bäbisen kommer . Nu sover hon i eget rum, badar först sen saga å godnatt sång sen en liten puss så går jag ut därifrån. Hon har varit sjukt beroende utav mig å mitt hår( som hennes snutte filt) innan när hon somnat å sovit bredvid mig jämt fast lagt henne vid kl 19:30 å smygigt ut å så har hon ibland vaknat för att jag inte ligger dör med mit hår:P Så nu sover vi sjukt mycket bättre allihopa :D kände att jag kommer själv inte kunna sova med både ett barn i sängen å en liten nyfödd bredvid i en spjälsäng :P Å så är de ju inte länge sen vi blev sambos å man vill ha sin kvälls tid för sig själva :) Nu e ju min dotter 3 år så var ju på tiden .... Så har vi gjort iallafall fall å känns bra . Tror alla sätt e bra, man får känna efter hur man säljv fungerar å vill ha de å sitt barn som msn redan har. Men ska man göra någon förändrig tror jag de e bra å fått in de nya rutinerna riktigt innan bebisen kommer så inte första barnet tror att pgr av bebisen ...

• Roos26

Piss dag ida!!! Sambon e riktigt sur å bitter för vädret e skit å vill dra utomland fast jag inte kan följa med ...kul:( plus att vi har inget planerat ikväll å ingen tv då vi väntar på ny parabol .....skit dag !!!

• Roos26

Jo han vill åka nu, jag är i v 33 . Jag är sjukskriven så jag har kollat upp de med flygbolag å försäkringar å fram till v 32 hade jag fått åka med i praktiken å de visste han....han måste tydligen få sol annars orkar han tydligen inte jobba. Förstår att han vill för de är första riktiga semestern på 5 år. Och han har byggt upp ett företag å jobbat som bara den å nu går företaget riktigt bra men trodde inte han skulle vilja lämna mig hemma så här sent i graviditeten:/ Vet inte om han verkligen gör de men känns inte ens kul att han vill :( Vi kan ju åka tillsammans allihopa så fort bebisen blivit lite större eller ev bila någonstans nu istället men nop han vill iväg nuuu !! Får hålla tummarna att han blir på bättre humör...

• Roos26

Mmm håller med tycker de e riktigt egoistigt att åka just nu. Jag är ju sjukskriven för hotande förtidsbörd... Han vakna på bättre humör idag i allafall . Fyller år idag så han kommer ha ett gäng kompisar här hela dagen, var många som inte kunde fick han veta igår vet inte om de var de som gjorde honom på dåligt humör. Har ingen aning dock om han plötsligt kommer boka resa eller inte :/ Han är väldigt impulsiv utav sig nämligen . Vill inte tjata heller utan gjort klart för honom att jag kommer bli väldigt ledsen plus att jag inte vill vara själv nu i slutet utav graviditeten ...Så får jag helt enkelt se vad de slutar med ...Känns bättre idag i alla fall .

• Roos26

Aa vilka kramper i både ben å armar å till och med upp i strupen ett par gånger . Höll dock i sig bara nån sek men läskigt. Testat å dricka vatten vet inte om de är de ?

• Roos26

Ni som känner på tappen, blir inte de typ som en hinnsvepning då å kan sätta igång förlossningen ? Eller hur går en hinnsvepning till ??

• Roos26

Aha ok, va nyfiken för hinsvepning e inplanerat för mig hitils om de inte blir igång sättning eller kejsarsnitt. Ska på TUL i morgon å ska bli otroligt skönt å veta om de blir kejsarsnitt eller inte men tror de blir vanlig förlossning men hoppas på igångsättning om han är modellen större;) Just nu sitter med massa SD som vanligt ieförsig men väldigt täta men inte så onda så inte orolig men lite jobbigt e de:P

• Roos26

TUL idag v 33. Går in k v 34 på tors. Moderkakan hade flyttat sig uppåt så de va bra:D Bebisen väger 1900 g och var lite under medelkurvan. Så inget kejsarsnitt behövs men ett till TUL i v 37 om han skulle spurtat rejält på storleken å då kan vi diskutera igångsättning. Men antagligen följer han sin kurva å slutar på ca 3500 g sa de. Sen ang å spricka , jag sprack ju hela vägen sist å hon vägde 4500 och de tog 23 Tim å hade kryst värkar i över 1 Tim. Men enligt läkaren så spricker man sällan pgr utav storleken på barnet utan om förlossningen går fort å om msn inte lyssnar på BM . Skall hålla tillbaka om hon säger de sv...... Dock i mitt fall så har jag ju lång förlossning å kryst ärmar lääänge ..... Känns bra iaf att han inte ser för stor ut . Nu vet jag att jag skall inrikta mig på vanlig förlossning å kan fokusera på de!

• Roos26

Stövelkatten: Min dotter var lika dan , låg vid rutten å snutta heelatiden men fick ju inte mjölk helatiden då de tog slut å tog en stund innan de rann till mer speciellt i början. Hon hade stort sug behov å hade jag inte gett napp så hade jag alldrig fått sova. ( gav de i smyg på BB då de inte blir glada å se nappar på Näl i alla fall) I mitt fall så påverkade de inte amningen som en del är rädda att de gör när man ger napp. Grattis och lycka till :)

• Roos26

En tripp till BM och Läkaren idag . Går in i v 35 i morrn å sf mått 32 och tappen var bra trots alla SD och värkar. Nu börjar man ju dock vilja att de ska hända något med tappen igen....Trött på att vara gravid :P

Svar på tråden Augustibebis 2012