• Roos26

Augustibebis 2012

Jag har oxå tittat på en unge i minuten och blev helt tagen. Kollade på youtube Men hitta bara 3 avsnitt....å inga på svt play....vart hittar jag fler?

• Roos26

Svipp: När jag haft ihållande mensvärk har det påverkat tappen å fått stoppa de med brikanyl. Du kanske e på smått G ? Har inte orkat läsa bakåt så du kanske redan pratat med förlossningen?

• Roos26

En fråga: Jag har blivit blöt i trosorna nu några dagar , får mina vanliga lite tjockare flytningar men även kan jag känna att de rinner till lite å blir blöt som ca 2 fem kronor. Har hänt ca 3 gr nu ( en av gångerna nu precise) att när jag bytt om å vart utan trosor runnit ner längs benen. Kan de va fostervatten? Är lite ljusgrumligt i färgen å luktar inget. Själv tänker jag jämt att de borde komma mer då... Funderar på att ringa in å fråga förlossningen nu men känns som en så liten grej... Va tror ni? Något att bry sig om?

• Roos26

Ringde in å de ville ha in mig....de trodde jag inte:P Själv tror jag de e lungt men känns skönt att kolla upp det för säkerhets skull....hörs senare ...

• Roos26

De tyckte de lät som om de vore vattnet eftersom jag har kvar mina vanliga flytningar så de har ju inte ändrat karaktär. Men de kom inget vid undersökningen brukar tydligen komma lite på instrumenten då å livmodertappen var bra så fick åka hem igen och om de kommer så de rinner igen så ska jag åka in igen. Lite svårt att se till så de kommer just när man e inne ju:/ Så de e bara att vänta å se, de verkade inte oroade att jag skulle gå med de om de nu va fostervatten trots allt....Var underbart att få lägga sig å sova när jag kom hem kan jag säga. Hade ju vart så galet äckligt trött hela dagen....Nu har Alicia gått upp å fått frukost å jag har krupit ner i sängen en stund till...gäsp

• Roos26

Tjockisbullen: Det jag använde var en bedövningsalva jag fick utav en undersköterska som gav mig den i smyg efter operationen. Hon hafe just använt den på mig när de väcker mig utav någon konstig anledning för att för tredie gången sätta kateter på mig. Kunde ju gjort de när jag sov kan man tycka.... Kommer inte ihåg va salvan heter men ring å fråga dim BM. Jag hade ont i många veckor å de var underbart varje gång man tog den. Kyla ner lite ska vara bra då man e väldigt svullen å när svullnaden ger sig känns de bättre. Ligg ner mycket så trycket neråt minskar ... Jag satt även på en sittring som jag fick med mig från BB.

• Roos26

Vill bara tillägga att sån kräm hade jag oxå efter bröstoperation å e kanon bra men de e rätt starka å inget man kan ha i vaginan( endast sydd innuti om jag fatta rätt) De är redan bra miljö där inne för optimal läkning så börjar man smörja insidan förändrar msn PH värdet. Du kommer märka att du läker förvånadsvärt fort, har ju bara gått en vecka än.

• Roos26

Har ingen aning om de var xyloain men namnet är lite bekant. Salvan var en genomskilning gelé .

• Roos26

Har sjukt jobbig ihållande mensvärk som även går ut mot ryggen och förvärkar som kommer å går å gör så jag inte kan andas.... Börjar å få lite panik för mensvärken blir för tillfället bara värre... Orkar inte...vill bara soooovaaaa helt slut. Har ju liksom haft massa SD å förvärkar sedan v 22....hur ska jag palla ända till 5 sep.....

Svar på tråden Augustibebis 2012