• Roos26

Augustibebis 2012

Ang förlossningsbrev så tycker jag det är super bra. Skrev de förra graviditeten och kände att de hjälpte mig då jag var helt okontaktbar pgr utav smärtan å ändå visste de hur jag ville ha de å vad jag var rädd för å osäker på och hjälpte å stötta mig med de. Man kan sätta egna ord och tankar som inte BM vinklar eller tar med. Behöver ju inte vara någon slags lista på bedövningar man vill eller inte ha ...sv utan man kan skriva vad man är osäker/ rädd för. Vilka förväntningar man har. Något speciellt du vill att de hjälper dig med som andning, varma fuktiga handukar när de tex håller emot för att förhindra att man spricker. Man kan skriva upp frågor msn har ...sv Jag tänkte skriva mitt om någon vecka :D

• Roos26

Vill inte klaga på värmen men för mig e de olidligt. Vill sitta i solen men gömmer mg i skuggan:/ Tvätta alla bebiskläder igår å ska vika in dom sen , MYS!! Sambon tjatar om att jag måste packa BB väskan för han har typ insett att de snart e dags å i nästan hela aug kommer han jobba borta då vi öppnar upp nya kontor i Malmö å Stockholm :P så fram tills 28 Aug måste bebisen stanna inne annars får min sambo köra rally hit:P Ska ut med en tjej kompis på Avenyn ikväll men har svullnat upp som en gris å tror fasiken inte jag har något normalt/ snyggt att ha på mig ....Grrrrr

• Roos26

Är de någon mer som följer Hannah Graafs bloogfamilj? Hon födde ju för lite över en vecka sen men de satte ryggbedövnibgen snett . De har försökt laga läckan i ryggen 2 eller 3 gånger men inte lyckats. Tillslut skicka de hem henne trots att hon inte kan röra sig å med migrän å smärta . Nu e hon på sjukhuset igen då de blivit ännu värre igen. Detta hände även en tjej på förlossningen när jag födde Alicia, hon hade legat där tre veckor utan förbättring ....Jobbigt att inte ens kunna hålla dit barn :/ ..sjukt läskigt . På mig satte de oxå fel först men fick sticka igen men den åkte ut efter en stund så gav mig ingen smärt lindring npb längre stund å förlossningen drog ut på tiden . Denna gången kommer jag försöka hålla mig till Lustgas och ev bäckenbottsbedövning...

• Roos26

Jag tömde mig oxå innan med Alicia. Fick diarré typ 2-3 dagar å slemproppen gick 2 dagar innan oxå sen var de dags. Jag har haft dålig mage nu i två dagar å onda värkar igår så jag trodde nästan att nu e de på g men värkarna försvann, bara vanliga SD kvar. Magen e fortfarande dålig men e nig tyvärr inget täcken just nu för min del, e ju bara i v 35 :/

• Roos26

Oj grattis till alla små bebisar som kommit de senaste dagarna ....känns som alla får lite tidigare en v 40 nästan eller? Idag hämtade vi vår Bugaboo Donkey och är sjukt nöjd. Så himla skön att köra å massa finneser :) Hitta Belly binder, kostar 399 istället för Belly bandit som e likadant men kostar 799 . Dock har de endast 2 str men de är reglerat så en storlek går att anpassa mycket efter måttet på magen. Så både S och M kan ha samma tex. Kan ju hoppas på att den hjälper dom stackars slappa magmusklerna att växa ihop lite snabbare :P Nu ska jag fantisera vidare om att min förlossning sätter igång i natt;)

• Roos26

Hejåhå: Håller tummarna för er att er lilla kille ska bli bättre och att du ska få hålla honom snart . Själv så har man varit rastlös då sambon ligger sjuk å dottern e hos sin pappa så här har msn fixat spjälsängen och även bäddat den. Jätte fint blev de. Städat å tvättat och bakat frallor och LCHF-bröd..... Va ska jag göra nu då?:P

• Roos26

Kommer inte håg om jag skrev detta förmån dag sen men ni som ska på bedömning för igångsättning, varför funderar de på igångsättning ?

• Roos26

Mamma070912: tror vi har BF nära varandra, jag har oxå jätte ont i blygdbenet. Känns som de ska gå helt isär....ajaja

• Roos26

Är sÅ trött efter att varit vaken halva natten med dottern som inte kunnat sova å massa SD å en del med mensvärk i. En dotter som pratar å försöker leka med mig i ett....inte tyst en SEK.....en sambo som e sjuk å ynklig å. Jag som e total slut å inget tålamod..... Aaa vill bara få en tyst minut å få sluta mina ögon ...

Svar på tråden Augustibebis 2012