• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman
    Juliette skrev 2011-12-29 22:56:04 följande:
    Då hoppas vi på växtvärk, Gadget! Vill inte ha foglossning så här tidigt!

Nyköpings bo: Bra att du äter frukt och sång som är nyttigt. Själv har jag krängt glass ;)
    Då är vi två. Har precis tryckt i mig en skål Bigpack (den med päron, vanilj och jordgubb)... Med maaassor av strössel. Känner mej som en femåring! ;)
  • villnu

Åååååå vad gott med glass. Men då typ bigpack. Inte ett dugg sugen på "finare" glass :P kanske skulle köpa hem det imorgon.

• TheMaraja
    sponen skrev 2011-12-29 22:47:37 följande:
    Vill så gärna göra tidigt vul men mannen vill inte kanske kan släppa min oro. Kanske vända sig privat, deöppnar igen den 9 januari kanske ringer dit då, hängt upp mig på brösten att de skulle gjort sig till känna nu:)
    Jag är i vecka 6+4 och känner absolut ingenting, speciellt inte i brösten. Nada liksom. Har visserligen inte gjort VUL så att jag vet att allt är bra men man ska nog vara tacksam över att man mår bra. Jag menar, oron gör ju ingen skillnad. Man verkar ju aldrig veta när det ska gå dåligt alla fall om det nu ska göra det. Men jag förstår ju vad du menar mina uteblivna symtom gör ju också att jag skulle vilja göra ett VUL...
  • Augustimamman
    villnu skrev 2011-12-29 23:18:13 följande:
    Åååååå vad gott med glass. Men då typ bigpack. Inte ett dugg sugen på "finare" glass :P kanske skulle köpa hem det imorgon.
    Näää gör inte samma misstag som jag! Har snart ätit upp den där lådan... ensam. Oskyldig
  • Juliette

Haha! Glass är gott! Mannen kom hem och var sugen på nåt gott och undrade vad jag ätit. "Hrm, ja glass men den är slut..." Oops! Sias gräddkola!

• Gadget
    oxle bo skrev 2011-12-29 22:52:00 följande:
    jag är så hungrig..
    ätit en fralla 4 kiwi i en avocado nu på kvällen, efter maten. men jag måste ha mer... man vad ska jag välja..
    Jag har fått dille på knäckebröd med kokt ägg och kaviar. Min underbara mamma skickade ned några tuber till mig i julpaketet. (bor i Tyskland)
  • Gadget
    Juliette skrev 2011-12-29 22:35:31 följande:
    Jaså, växtvärk? Jo, magen ska man ju inte träna. Iaf inte situps. Mina magmuskler har dessutom delat på sig (skitläskigt) vilket de tydligen ska göra och när de gjort det ska man inte träna mage. Får väl köra på ryggträning då!
    Hur vet man för övrigt när magmusklerna har delat på sig? Jag trodde det skedde långt senare när man börjat få en rejäl gravidkula... Är det ditt första barn?
  • oxle bo
    Juliette skrev 2011-12-29 22:56:04 följande:
    Då hoppas vi på växtvärk, Gadget! Vill inte ha foglossning så här tidigt!

Nyköpings bo: Bra att du äter frukt och sång som är nyttigt. Själv har jag krängt glass ;)
    det är inte så att jag vill äta nyttigt, jag älskar godis chips o glass, innan jag blev gravid  i alla fal.
    nu smakar de inge bra, hämta olw ringar med någon smak. men nä ska nog ha ett äpple

i morgon ska jag ner på stan o trängas måste ha mammbyxor, senaste veckorna har jag haft mina gammla som jag använt 3 grav o dom går sönder när som,, mellan låren.. har ett par till men dom måste jag ha större mage i.

gud vad ni gjorde mig sugen på suchi
  • Juliette

Gadget: Ja, mitt första barn. Trodde oxå det skulle hända senare men nåt har hänt med min mage iaf! Lutade mig bakåt när jag skulle ta på en tröja el nåt och såg hur något putade ut i mitten av magen, hela vägen från en bit under bröstkorgen till naveln. Såg skumt ut. Och då kunde jag oxå känna ett större gap än vanligt. Mannen har oxå känt och håller med om att musklerna har flyttat sig. Märkligt!

• eleanoresmamma
    Juliette skrev 2011-12-29 21:38:40 följande:
    Bullen: Det låter intressant och du kan säker få ihop det med plugg och familj.

Träning, ja... Brukar träna 2-3 gånger i veckan och tänkte fortsätta med det. Har precis kommit igång igen efter förkylning och julstress. Men så har jag börjat få ont i ländryggen :( Har aldrig haft ryggproblem tidigare. Skulle ju va skit att få såna åkommor redan! Får ont när jag står länge och idag gjorde det ont när jag hade sprungit på löpbandet 10 min. Kändes bra att styrketräna dock.

Nån som har erfarenhet av ryggont vid graviditet? Ska man försöka stärka musklerna eller ta det lugnt?
    Jag har haft ont i ländryggen med mina båda graviditeter och så även nu, är i v 7+5. Enligt min BM är det tidiga foglossningar, med de har oxå avtagit runt v 10-12 för att komma tillbaka nån gång efter v 30. Tror du lungt kan fortsätta träna. Men känner du dig orolig så ring din BM och rådfråga henne.

Lycka till
Svar på tråden Augustibebis 2012