• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Bullen: haha. Vi ska ha tacos imorgon bara för att det är mannens favorit. Jag har inte kunnat tänka på det på ett par veckor men nu sa jag att jag kan testa om han lagar det och vi har nachochips till :) Vad pluggar du?

• Gadget

Jag är också ganska så utan energi. Försökte mig på en promenad idag, har typ knappt rört på mig sedan jag plussade av olika anledningar men mest för att jag tidigare mått illa och varit så trött. Men hur som helst, idag mådde jag illa så fort jag gick i en trappa eller uppförsbacke, känns som om jag vankar fram som en höggravid redan. Men det är väl bara att se till att traska ut ändå så jag kommer igång igen.

• Augustimamman

Juliette: jag pluggar ett program inom medie- och kommunikationsvetenskap första terminen. Tufft och skoj! Kommer väl bli ännu tuffare med en liten men det finns många fördelar också! Det här med plugg och barn krockade lite i mitt liv, kunde inte välja vilket jag skulke ta tag i. Visste bara att om jag inte börjar plugga nu (är 26) så kommer det inte att bli av och samtidigt kunde jag inte tänka mig att vänta mer på barn så det får helt enkelt bli samtidigt.

Gadget: mitt nyårslöfte är att va sådär hurtig som alla gravidbroschyrer vill att man ska va, dvs ut å gå 30 min varje dag. :) jag bara SKA göra det! Tränade väldigt mycket förut men sen jag flyttade och började plugga har det bara blivit några löprundor och sen jag plussade kändes inte det heller bra. Larvigt men det känbs som stackarn bara skumpar runt där inne och blir yr om jag ska springa nu haha. Har alltid tränat väldigt hårt, det är träning för mig att ta ut sig ordentligt. Nu får jag ju lugna ner mig så tänker nog nöja mig med powerwalks tills bebis är ute och mammafläsket ska bort. ;)

• Ellenbmt

Hejåhå- jag känner mig som en urtråkig mamma. Kräx och sover, gnäller, gnäller och gnäller... Hoppas jag snart är piggare! Idag har lag legat på en madrass och lekt lego... Yey för mig....

• villnu

Bullen: klart det går att kombinera!
    Kanske skulle haka på ditt nyårslöfte. Och att jag ska försöka sluta fokusera allt på oro och njuta av detta istället.

Gadget: är också helt död. Känns som att jag blir ansträngd av minsta lilla. Och jag som kämpat den här hösten med att komma i form. Undrar hur det varit annars?

• Sandra1983
    Gadget skrev 2011-12-29 19:50:43 följande:
    Jag är också ganska så utan energi. Försökte mig på en promenad idag, har typ knappt rört på mig sedan jag plussade av olika anledningar men mest för att jag tidigare mått illa och varit så trött. Men hur som helst, idag mådde jag illa så fort jag gick i en trappa eller uppförsbacke, känns som om jag vankar fram som en höggravid redan. Men det är väl bara att se till att traska ut ändå så jag kommer igång igen.
    Jag tycker så synd om er som mår så illa. Fy. Bara jag äter regelbundet och aldrig blir hysteriskt hungrig så mår jag kanon! Dessutom är jag instruktör på en stor gymkedja så jag tvingas till att träna rätt tufft flera gånger i veckan. Mår hysteriskt bra efteråt, och de dagar då jag tränat är jag inte alls så trött som de andra dagarna. Så ett litet tips är att försöka röra lite grann på sig om man kan (vet ju inte om detta funkar på andra i och för sig!). Min kropp skulle nog må mycket sämre om jag inte tränar som jag är van vid.
  • Augustimamman

SandraDonna: vad är du instruktör i?

• Gadget

Fast nu mår jag tack och lov knappt illa längre, riktigt jobbigt var det till och från V6-8. Nu bara när jag blir hungrig och som idag när jag "tog ut mig". Jag har aldrig varit någon löpare, men brukade ta en riktigt rask powerwalk på en timme minst varje dag och ansåg mig ha rätt bra kondition. Nu är den som bortblåst. Har fått tillbaka yrseln dessutom.

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2011-12-29 19:48:34 följande:
    Sushi: det är bara att fråga om laxen varit fryst innan tillagning. Har den det sånär det bara att äta. Käkade laxsushi hela min förra graviditet.

Om trötthet: jag går och lägger mig med dottern vid sju och somnar jämnt vid nattningen. Klarar inte dagen utan en tupplur och sover totalt 13-14 timmar om dygnet.

Är det bara jag som är lite halvdeppig hela tiden? Vill inte äta, ingenting är gott, vill bara sova hela tiden. ingen energi att busa med dottern eller hitta på något.
    Jag har oxå känt mig halvdeppig ett tag men det känns som det börjar ordna upp sig  

Jag blev jätteglad när jag plussade och mannen med men han var lite orolig om hur vi skulle fixa tre barn DÅ var jag coollugn och mena på att allt löser sig galant, NU är det jag som känner kalla fötter ( inte ångrar grav då) men nervösitet över att vi kommer få 3 barn om några måndader...
    Hur ska jag orka det osv, känns tufft eftersom jag nästan gick in i vägen när lillebror föddes här hemma, de var ju tufft med 2 barn och endast 15 månader mellan dom och en rastlös lillebror.. Ingen vila och ingen ro där inte hahahhaa..... Men man vänjer sig hoppas jag Skrattande ähh man har nog mycket tankar innan bebis är född ... Bebis är väldigt välkommen iallafall Hjärta
  • Naimisen

Just nu är de jäkla mkt på jobbet iom årsbokslut och alla fakturor som ska hinna komma med. Så idag blev de nästan 10 timmars dag, har vart övertid hela denna vecka. Hade nog behövt en lur nån gång under dagen, men de finns ingen tid för de.

Ingen motion utöver promenad från och till tunnelbana så jag får mina 30 min om dagen iaf.

Svar på tråden Augustibebis 2012