• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag mår inte illa, men har ingen matlust. Jag som i normala fall tänker på mat 24-7.

Det som i normala fall är smaskigt, smakar för sött. Det enda jag vill äta är rostbröd med smör och fruktyoghurt. Kött äcklar mig.

• Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:39:25 följande:
    Förresten, jag måste tipsa er alla om den absolut bästa gravid-bok jag läst (och jag har läst många... ;) ) What to Expect While Expecting av Heidi Murkoff. Jättebra skriven, inga moralkakor, tar upp i princip ALLT och med del för pappa/partner.
    Tack för tipset!
  • AnnaSv
    Ellenbmt skrev 2011-12-30 14:16:05 följande:
    Gör ni kub eller inte? I mitt län måste man boka och betala för det....
    Vi ska göra KUB, är gratis här och alla erbjuds. Tänker dock bara se det som ett extra ultraljud och försöka ignorera siffrorna. Bestämde oss för att göra det nu när vi blev tillbakaflyttade 7 dagar på VUL blev lite orolig att nått skulle vara galet då så det känns skönt att ha det att se fram emot nu. 1 månad kvar idag!
  • AnnaSv
    Hejåhå skrev 2011-12-30 15:28:38 följande:
    Jag mår inte illa, men har ingen matlust. Jag som i normala fall tänker på mat 24-7.

Det som i normala fall är smaskigt, smakar för sött. Det enda jag vill äta är rostbröd med smör och fruktyoghurt. Kött äcklar mig.
    Jag får inte heller i mig kött.. Köpte pizza igår men fick inte i mig nått knappt för skinkan fick mig att vilja kräkas.. Mår dåligt av att tänka på kött överhuvudtaget speciellt korv och skinka. Urk.
  • AnnaSv
    Naimisen skrev 2011-12-30 07:56:22 följande:
    Här är en som åkt på foglossning redan. Känns när jag gått, stått och legat konstigt. Inte alls kul, hoppas verkligen att de inte blir värre.
    Min foglossning har också börjat.. Känns inte alls bra.. Använde stödbälte sist tyckte det hjälpte lite kan dock inte hitta det jag använde då så jag ska beställa ett nytt nu.
  • fru Elle

Har kvar mitt bälte men tycker inte det gör sån stor skillnad tyvärr.

Har gjort KUB vid mina tidigare graviditeter och tror vi kommer göra det denna gången med. Är dock bara gratis för de som är över 35 här.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Ari Gold
    AnnaSv skrev 2011-12-30 16:01:16 följande:
    Vi ska göra KUB, är gratis här och alla erbjuds. Tänker dock bara se det som ett extra ultraljud och försöka ignorera siffrorna. Bestämde oss för att göra det nu när vi blev tillbakaflyttade 7 dagar på VUL blev lite orolig att nått skulle vara galet då så det känns skönt att ha det att se fram emot nu. 1 månad kvar idag!
    Samma här. Men visar testet dåliga siffror för t18 eller t13 får de titta npggrannare efter det vid RUL. Båda dessa avvikelser är oftast möjliga att se om man vet vad man letar efter. Däremot inte t21/DS men det spelar ingen roll för min del.
  • NiniMe
    anneh skrev 2011-12-30 12:37:31 följande:
    Undrar om spökveckorna har börjat här eller om det är nåt som är tokigt.

Mitt illamående är borta idag, helt plötsligt. Har kunnat äta en rejäl frukost, vilket jag inte kunnat göra sen plusset!

Brösten ömmar inte lika mycket längre, men dom ömmar. Känner mig allmänt piggare..

Vecka 9+1 idag. Nån som varit med om samma?       
    Precis samma här
  • NiniMe
    Hejåhå skrev 2011-12-30 15:06:57 följande:
    Ninni13: nu sover hon mellan oss, mjölkbaren är öppen hela natten. Hon nyttjar det friskt en gång i timmen. Fram till hon var fem månader så låg hon i spjälsängen. Vid den åldern började uppvaken och jag tog tag i hennes somna-rutiner. Vid sex månader kunde hon somna själv i sin säng. Trodde därmed att uppvakena skulle fasas ut, men det blev ingen förbättring. Det blev en period då det inte funkade att lägga ner henne och vi fick börja om från början. Sedan dess har jag inte orkat köra en kur att somna själv igen. Känns inte som att det är värt besväret när det inte är nattningen som är problemet, utan uppvaken.
    När du känner dig piggare så försök med att det är mannen som tar henne på nätterna, just för att bryta nattvaket...  Allt är värt ett försök
  • Ari Gold

Jag har testat lergigan comp nu och tycker det gav effekt på illamåendet. Men känner mig fortfarande aptitös...såg att det innehåller lite efedrin som ju är aptithämmande så jag undrar om det påverkar.

En av anledningarna till att jag vill ha bort illamåendet är för att kunna äta ordentligt. Jag har fettreserver att ta av men det är ju inte bra för kroppen, orken eller bebben att bara leva på bananer, glass och rostbröd med smör.  

Svar på tråden Augustibebis 2012