• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jordgubbsylt

Jag har slutat äta postafen och gett efter för spyorna, har blivit nästan som en rutin att gå upp varje morgon, dricka ett stort glas vatten och sedan spy upp det igen för att sedan kunna äta frukost. Om jag håller blodsockernivån okej spyr jga sedan inte mer på dagen. På kvällen spyr jag ibland oftast i samband med tandborstning.

Men värst av allt just nu tycker jag är att det luktar så jädrans illa om allt. Jag kan knappt gå ut i köket och öppna kylskåpet kräver att jag håller andan eller andas mycket försiktigt genom bara munnen. Det är så frustrerande.

Kaffe är numer bannlyst i vårt hem också.

Men nu är det bara några fjutteveckor kvar tills jag vet att det kommer bli bättre.

Sover ni andra middag varje dag? jag måste göra det för att orka (även utan postafen som jag blev helt utslagen av)

• FruFoxy

bananannas:
    Tack för hjälpen! Ska genast flytta ner den till källaren

ellenbmt:
    Det var det jag misstänkte, och denna är en champagne. Får se när man får tillfälle att avsmaka den. Får väl bli till nästa nyårsafton kanske

Dottern, 2,5 år, har haft en mindre rolig eftermiddag, genom att spy så det stått härligt till! Stackarn! Är helt likblek i ansiktet men fått i sig dricka iaf. Men hon spydde så illa att det kom under det relativt nylagda golvet så vi fick ta upp det igen för det hade runnit en bra bit under det *urk*. Tur i oturen så hade vi inte hunnit sätta dit socklar än så det var rätt lätt att ta upp! Men det var kämpigt att själv inte spy när man hjälpte och torka upp det samt tvätta av henne. 

• Augustimamman
    jordgubbsylt skrev 2011-12-29 16:29:39 följande:
    Jag ratar det faktist, andra här i tråden är ju mindre nojiga än jag men jag tycker det inte är så stor uppoffring.

Du kan ju göra pastasås med kallrökt lax, det är smaskens!
    Jag hittade ett recept på pasta med pesto och kallrökt lax. Det såg enormt gott ut och mannen min älskar pasta pesto men jag tycker det är lite trist utan något till så därför hade jag sån lust att laga detta.
    Kollade på paketen i affären idag men det står ju inte på nån när de är förpackade. Struntar nog i det. Varför utmana ödet? Även om risken är liten... 
  • Ellenbmt

Kallrökte själv i år, men på jobbet, där rökutrymme finns. Blev kanongott och då kan man ju frysa laxen innan. Men sedan jag blev gravid går ingen julrelaterad mat i mig. Jobbade tre veckor med julbord så jag blir äcklad bara av tanken. Däremot sushi! Åh så jag är sugen !! Hur gör ni andra sushisugna?

• Augustimamman
    Ellenbmt skrev 2011-12-29 18:29:40 följande:
    Kallrökte själv i år, men på jobbet, där rökutrymme finns. Blev kanongott och då kan man ju frysa laxen innan. Men sedan jag blev gravid går ingen julrelaterad mat i mig. Jobbade tre veckor med julbord så jag blir äcklad bara av tanken. Däremot sushi! Åh så jag är sugen !! Hur gör ni andra sushisugna?
    Åhhh sushi!!!! Jag saknar det så jag DÖR! Mina favoriter är just nigirin med lax eller krabba. Men jag vågar mig inte på det. 
    Såhär med facit i hand finns det massor av saker man borde ha gjort en "sista gång" innan man plussade haha. Jag känner mig fortfarande lurad på mitt sista glas vin. Hade jag vetat att det skulle vara mitt sista hade jag passat på att köpa favoritvinet, dröjer ju evigheter till nästa gång! Flört Å så hade jag ätit massor sushi, helt klart! Och massa mat med chévre som jag är helt såld på. Skrattande
  • Juliette

Oj vad ni skriver!
    Bullen85: om man värmer upp laxen i en pastasås är det väl ingen fara?

Ellenbmt: min BM sa att sushi är ok om den är nygjord. Har du nåt bra ställe att köpa på så bara ät! Vi har en lokal fiskhandlare som BM rekommenderade och sa att sushi därifrån är absolut inga problem. Man kanske inte ska köpa färdigpackad sushi på Ica?

• Ellenbmt

Jag vet inte hur jag ska lita på kockarna när man frågar... Med dottern åt jag sushi vid två tillfällen, men dels efter vecka 20 båda gångerna och dels för den ena var hemlagad och den andra var mammasushi men jag åt EN lax bit för jag inte kunde stå emot. Galet.

• Randiga Rut

Jag sover middag hela tiden... Håller med om att dofter kan få en att gå under!! Jag undviker köket men kväljs av min egen andedräkt/smak i munnen, tycker att jag luktar armsvett heeela tiden m.m. Jag är sååå glad över att vi bestämde oss för att fira nyår själva i år, det här går inte att dölja! Hur har det gått för er andra i jul? Har ni som ville dölja graviditeten lyckats?

• Juliette

Randiga Rut: Det har gått väldigt bra att dölja faktiskt. Smugit med alkoholfritt vin så det har sett ut som om jag druckit "riktigt" vin :). Nyår blir lite svårare, men ska fira med de två vänner som är de enda som vet + några som vi inte umgås med och inte känner våra familjer så blir nog att jag är öppen med att jag inte dricker.

Svar på tråden Augustibebis 2012