• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Hej allihopa.. Jag börjar ångra nu att vi skall ha nyårsfirandet hemma hos oss... Och att jag som vanligt varit väldigt överambitiös med maten.. Tre rätters varav förrätten är tapas cirka 10 olika små rätter som skall förberedas.. Håller just nu på med fyllda potatisar till huvudrätten.. Springer och kräks lite emellanåt.. Just nu ligger jag och vilar.. Får ge sambon instruktioner på hur allt skall tillagas.. Jaa.. Vi får se hur denna kvällen slutar!! Men ser fram emot ett spännande 2012 med bebis i magen!

• AnnaSv

Mår rätt dåligt inför ikväll.. Skulle kunna göra vad som helst för att bara få vara hemma.. Ingen av dom vi ska träffa ikväll vet att jag är gravid.. Senaste tiden har jag varit sängliggandes hela kvällarna illamående och gräsligt trött.. Mat kan jag inte ens tänka på, dessutom ska det hällas i snaps i förrätten innan den äts Hur döljer man turer till toaletten under middagen?? Det värsta är att vi inte kan berätta då risken är stor att personer vi själva vill berätta det för får höra det på annat håll..

• 05091112
    AnnaSv skrev 2011-12-31 13:05:26 följande:
    Mår rätt dåligt inför ikväll.. Skulle kunna göra vad som helst för att bara få vara hemma.. Ingen av dom vi ska träffa ikväll vet att jag är gravid.. Senaste tiden har jag varit sängliggandes hela kvällarna illamående och gräsligt trött.. Mat kan jag inte ens tänka på, dessutom ska det hällas i snaps i förrätten innan den äts Hur döljer man turer till toaletten under middagen?? Det värsta är att vi inte kan berätta då risken är stor att personer vi själva vill berätta det för får höra det på annat håll..
    Usch avundas verkligen inte dig! Hoppas det går bra ändå!

• 05091112

Mina gulliga (NOT) grannar ska flytta så avloppen är inte att leka med, har nyss dränkt handfatet i klorin för att lösa upp men jag vet inte om det kommer funka.

Längtar tills tolvslaget, blir massor med fyrverkerier då och barnens miner är ju obeskrivliga!
    Tur har vi hörselskydd till bebisen =) 

• JennyL29

hej vi har hörselskydd till samuel.

Till och med mej får låna mannen s hörselkåpor från hans jobb haha.......för jag är skott och smällrädd.

Vi ska bara mysa hemma med gott och god mat får se hur mycket man orkar äta innan man blir illamående.....klurigt ena sek är jag inte ens sugen på nåt annat så akut hungrig i annat fall så kräks jag nästan        

• Augustimamman

LundinEk: vilken middag! Er skulle man vilja va gäst hos! :)

Jag mår ju bra (peppar peppar) så vi ska ha trerätters. Vi firar själva ikväll eftersom sambon jobbar å vi är relativt nyinflyttade i stan så hinner inte köra till nära å kära. Rätt skönt iofs, hade blivit svårt att dölja graviditeten annars.
    Har iaf tänkt till och valt rätter som kräver extremt lite tid i köket. Blir en jättegod kräftskjärtsröra på toast till förätt, kall rostbiff med potatisgratäng till huvudrätt och tobleronemousse till efterrätt. Moussen har sambon redan förberett och röran tar typ tio min att fixa och den ska jag göra nu på dagen. Det enda som tar nån tid är eg potatisgratängen men det sköter ju till största del sig själv... :) lugnt å skönt med andra ord! :)

• Saftmedbulle

Vi är bortbjudna till en vän ikväll... som vet att jag ÄLSKAR ost... Hmm, stor sannolikhet att ost serveras alltså och stor sannolikhet att jag inte får äta dem... Nåja! Alkoholen är bra mycket lättare att avstå.

• Lullaby
    Saftmedbulle skrev 2011-12-31 15:38:16 följande:
    Vi är bortbjudna till en vän ikväll... som vet att jag ÄLSKAR ost... Hmm, stor sannolikhet att ost serveras alltså och stor sannolikhet att jag inte får äta dem... Nåja! Alkoholen är bra mycket lättare att avstå.
    Precis samma situation här saft och bulle! Fast det är typ 10 par och alla väntar på att vi ska få och triggar oss på om vi inte är gravida varje år. Vill inte berätta nåt. Men sen är det ju det hur bra pokerface man har.. Mitt är rätt kass xD
  • Carolines Secrets

Har nu varit täppt i näsan i nästan tre veckor. Lite hosta och lite halsont emellanåt. Har blivit nekad att komma till vårdcentralen. Måste vänta lite till. Nu funderar jag på om det kan vara graviditetsnästäppa eller pälsallergi (har hört att man kan utveckla allergier under graviditet). Bor med flera katter. Är i vecka 10. Vad tror ni? Jag står snart inte ut mer och orkar verkligen inte ha det så här :( Vad tror ni det är och vad ska jag göra!? Vaknar massa ggr på nätterna.

• astro
    Carolines Secrets skrev 2011-12-31 15:56:11 följande:
    Har nu varit täppt i näsan i nästan tre veckor. Lite hosta och lite halsont emellanåt. Har blivit nekad att komma till vårdcentralen. Måste vänta lite till. Nu funderar jag på om det kan vara graviditetsnästäppa eller pälsallergi (har hört att man kan utveckla allergier under graviditet). Bor med flera katter. Är i vecka 10. Vad tror ni? Jag står snart inte ut mer och orkar verkligen inte ha det så här :( Vad tror ni det är och vad ska jag göra!? Vaknar massa ggr på nätterna.
    Jo, man kan utveckla allergier men det förutsätter nog att man redan var överkänslig; om du inte brukar få symptom av katterna har det knappast med dem att göra.

VC är kanske inte rätt instans. De brukar neka att ens titta på vaga symptom och är dessutom inte bra på att ta rätt prover.  Vad säger din BM?

Sedan kanske du skulle skaffa en nässkölj? Brukar finnas på bra hälsokostbutiker, ev även på Apotek. OM det är en allergisk reaktion så kan en kvällssköljning hjälpa mycket. Även bra mot bakterier.

Hosta/halsont låter som om du har mer än "gravidtäppa". Nu kan immunförsvaret sänkas kraftigt de första tre månaderna (sedan blir det bättre för de flesta). Det är för att minska risken för mf så det är inte enbart av ondo.
    Eftersom du är i vecka tio redan kan det kanske vara idé att ge immunförsvaret en knuff åt rätt håll, t ex med d-vitamin, vitlök, kokosfett (inte silverpaketet, utan från hälsokosten). 
Svar på tråden Augustibebis 2012