• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Maajsi skrev 2011-12-30 13:34:54 följande:
    Igår var vi på återbesök. Fick veta att lillen dog pga proppar i livmoderkakan. Han var nästan 45 % tillväxthämmad. Jag känner mig så oerhört lättad eftersom man nu kan få hjälp med det. Hade vi inget fått veta så hade man ju inte alls vetat vad man ska utgå ifrån. Jag ska på VUL om 3 veckor ungefär. Hoppas allt ser bra ut då.
    Skönt att veta för er!

Syndes inte tillväxthämningen på RUL:et i ca v.18?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:29:15 följande:
    Nix. Är gratis här men vill inte göra det, tror det bara skulle skapa mer oro för oss. Ungen lever och är således välkommen. :)
    Så resonenerar jag med. Kan få KUB-test gratis, för jag är 35.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-30 14:30:53 följande:
    I mitt län blir alla erbjudna KUB. Har inte gjort det förut men kommer nog tacka ja för att få göra det vul som ingår.
    Min bm sa att på KUB-UL:et så ser man bara nacken, och inte hela bebisen. Lät konstigt, så jag frågade om det verkligen va så, och det påstår hon.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:39:25 följande:
    Förresten, jag måste tipsa er alla om den absolut bästa gravid-bok jag läst (och jag har läst många... ;) ) What to Expect While Expecting av Heidi Murkoff. Jättebra skriven, inga moralkakor, tar upp i princip ALLT och med del för pappa/partner.
    Finns den på svenska?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Sapphire91

Har läst tråden ett tag och tänkte att det var dags för mig också att delta nu,, Är ny här på familjeliv.
    Ska också ha Augustibebis, runt den 20 augusti om jag har rätt för mig :) Min första graviditet.
    Allt känns lite overkligt, men så himla bra! 
    Har redan fått se ett pickande litet hjärta, underbart..

Ska bli kul att följa denna tråd :) 

• fru Elle

När jag har gjort KUB så har de kollat och förklarat mer saker än på RUL. Själva UL tog säkert 40 min. Men har gjort mina privat och betalat själv. Men det är nackspalten man gör UL för, så vissa ställen kollar kanske bara det.

• Hejåhå

ARba: när jag gjorde kub så får man se hela bebisen, men det är ju fokus på nackspalten och det är ju den som ska hamna i rätt position för mätning.
    Sedan är det upp till sköterskan hur mycket hon berättar runt omkring, oftast brukar de förklara hela tiden vad man ser. Annars får man fråga!

• Hejåhå

Kan tillägga att jag fick göra två Ul i samband med kuben. På det första tyckte sköterskan att det var för tidigt för att se ( tror jag var i v 10) och jag fick komma tillbaka v 11. Men jag tror det var BM som var lite ovan, det känns som att hon inte försökte få henne i rätt position.

• Naimisen

05091112- Nej har inte gjort de. Vi pratar däremot att åka till NYC i maj och då kommer jag va i ca 28.

Svar på tråden Augustibebis 2012