• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TyckOmMig

Vad det gäller nästäppa fick jag rekommenderat från BM att använda Rinecort nässpray men full effekt uppnås inte förrens efter ett par dgr...

• Carolines Secrets

Astro: tack för dina råd! Har ingen nässkölj men kanske skaffar det om jag inte blir bättre snart. I vilken vecka är tredje månaden avklarad?

• eightythree

Hej!
    Får man hänga på?  inne på v 8 nu... 
    gott nytt år!!! 

• Augustimamman

Perlan: självklart! Grattis och välkommen! Gott nytt år!

• Stövelkatten

Gott nytt alla!

Vi firar hemma, har handlat lite gott och ska skåla i Pommac. Vi har även tvättstugan ikväll. Party party... :P

• Augustimamman
    Stövelkatten skrev 2011-12-31 19:22:10 följande:
    Gott nytt alla!

Vi firar hemma, har handlat lite gott och ska skåla i Pommac. Vi har även tvättstugan ikväll. Party party... :P
    Mannen min har också köpt Pommac! :D 
  • TheMaraja

Gott nytt år alla!

Vi firar själva hemma i mjukisbrallor (osexigt men grymt skönt). Känner inte för så mycket annat så det är skönt. Börjar bli lite trött på att vara så trött på kvällarna.

• astro
    Carolines Secrets skrev 2011-12-31 16:58:44 följande:
    Astro: tack för dina råd! Har ingen nässkölj men kanske skaffar det om jag inte blir bättre snart. I vilken vecka är tredje månaden avklarad?
    Tror man brukar räkna att första "trasslet" skall vara över i början av v 13.

Gott Nytt allihop! Skål  Även här fick Pommacen flöda
  • rosamoln87

Joinar den här gruppen oxå! :) Om jag räknat rätt är jag i v. 7+5 eller FL säger v. 8. Vet inte riktigt hur man räknar. :P Sambo och jag firar nyåret hemma med hundar då vi är hundvakt + har en valp. Känns skönt då vi inte har berättat för någon än. Jag har mått dåligt de senaste dagarna men vet inte om det har med graviditet o göra enbart eller om jag håller på o bli sjuk. Ni som mår illa, är det bara vissa tider på dygnet eller kan det bara mer eller mindre hela dagen?

Gott Nytt År!! Vi vet ju att 2012 kommer att bli ett toppenår! ;)   

• 05091112
    rosamoln87 skrev 2011-12-31 23:08:42 följande:
    Joinar den här gruppen oxå! :) Om jag räknat rätt är jag i v. 7+5 eller FL säger v. 8. Vet inte riktigt hur man räknar. :P Sambo och jag firar nyåret hemma med hundar då vi är hundvakt + har en valp. Känns skönt då vi inte har berättat för någon än. Jag har mått dåligt de senaste dagarna men vet inte om det har med graviditet o göra enbart eller om jag håller på o bli sjuk. Ni som mår illa, är det bara vissa tider på dygnet eller kan det bara mer eller mindre hela dagen?

Gott Nytt År!! Vi vet ju att 2012 kommer att bli ett toppenår! ;)   
    Hej!! =)
    I början brukar jag bara må dåligt sådär som svallningar men längre fram håller det sig hela dagar.
    Morgon brukar vara värst för de flesta av vad man kan läsa här på FL så man kan försöka ha något att knapra i sig innan man stiger upp =)

2/3 av barnen sov vid tolvslaget, minstingen nerbäddad i vagn med hörselskydd , han slocknde precis innan tolv ¨

Detta året blir ett bra år!! Hoppas alla hade fin nyårsafton! 
Svar på tråden Augustibebis 2012