• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-10 17:21:37 följande:
    Baraen: jag köpte med förra veckan å är glad för det för i morse var jag så svullen att jag inte kunde knäppa mina vanliga jeans. Har därför invigt mammabyxorna idag. SÅÅÅ skönt!

Nu är jag besviken. Såg fram emot inskrivningen i morgon men min bm är sjuk så nu blir det den 17e ist. :/ jaja...

Bor i Kalmar nu när jag pluggar men är rätt mycket i Malmö också där jag bott de senaste sju åren. Älskar Skåne! :)
    Då bor du inte allt långt ifrån mig :D Jag bor i Karlskrona :) 
    7 Augusti ♥
  • AnnaSv

Har också börjat använda mammabyxor.. Så skönt!! Speciellt när man mår illa och slippa ha något som trycker på magen. Har dock ingen "kula" ännu, bara det gamla vanliga fettet än så länge.. Haha :p

• Stövelkatten

Vi bor i Sthlm, Handen.

Vi har mycket problem med att få ihop det med hushållsarbetet här hemma. Det känns lite som att min sambo tror att allt är ursäkter för att slippa göra saker. Vilket gör mig jävligt sur... för jag gör i princip allt som det är.

• Naimisen

Bor i Bromma, Sthlm.

Sandrina och 05091112- Har ni bott i sollentuna länge? Är själv uppväxt där.

Ang byxor kör jag mina DrDenim jeans leggings dagligen. Tycker mammabyxor sitter så konstigt.

• Ari Gold

Här är det väl inte direkt någon som gör något hushållsarbete känns det som... tror vi får ta och skaffa städhjälp nu om jag ska joba så mycket. Förstår inte hur heltidsarbetande får ihop vardagen faktiskt, vi har hela släkten involverade i livspusslet den här terminen känns det som.

• Grisefia

Har inte heller köpt några mammakläder än. Tror magen har börjat synas lite nu. Eller så är jag bara svullen. Brukar sällan ha byxor. Kör mest med kjol eller klänning och då funkar strumpbyxor perfekt nu. Speciellt de med hög midja som man kan dra upp under brösten när magen känns stor. Väldigt skönt!

• Ellenbmt

Jag bor i Vingåker. Det ligger i Södermanland.

• Naimisen

På tal om att bli avslöjad på jobbet. För min del så är de inga tajta tröjor på jobbet just nu. Även fast de kanske inte syns så mkt men efter lunch och fram på eftermiddagen blir jag super svullen.
    De är inte riktigt läge att dom får veta än, men har sjukt dåligt samvete...anställningskontraktet jag ska få ska bli klart denna vecka eller nästa.
    Känner mig elak som inte säger som det är pga att de inte är påskrivet än..men jag vore dum om jag sa något innan.

• Augustimamman

Naimisen: känn dig inte dum! Vem som helst hade gjort likadant och man berättar när man bäst vill. No more guilt!! ;)

Saajmon: mina hemmatrakter nästan, är från ronneby från början. Glad jag flyttade dock! ;)

• Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-10 18:18:19 följande:
    Naimisen: känn dig inte dum! Vem som helst hade gjort likadant och man berättar när man bäst vill. No more guilt!! ;)

Saajmon: mina hemmatrakter nästan, är från ronneby från början. Glad jag flyttade dock! ;)
    Anser att Karlskrona är liiite bättre än Ronneby ;) Men någon gång ska jag flytta härifrån.. Men det får väl bli om 3-5 år :) 
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012