• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Haha bullen85 du är jäkligt nära :D Bor väl typ mitt emellan dig och Saajmon då ;)

• anneh

Fick nyss bra besked på jobbet, får fast anställning från månadsskiftet, dock på 75%. Hur påverkar det fp? Måste man jobba heltid för att få inkomstbaserad?

• Stövelkatten

Oj, angående jobb fick jag idag ett samtal om ett projekt de vill sätta mig på, lät jättekul! Och eftersom det är ett projekt känns det okej med tanke på hur uppenbart gravid jag är också. Kalas! Innebär ju dock att jag inte kan sitta på FL hela dagarna längre. ;)

Ari Gold skrev 2012-01-10 17:46:18 följande:
    Här är det väl inte direkt någon som gör något hushållsarbete känns det som... tror vi får ta och skaffa städhjälp nu om jag ska joba så mycket. Förstår inte hur heltidsarbetande får ihop vardagen faktiskt, vi har hela släkten involverade i livspusslet den här terminen känns det som.
    Du, jag vet inte heller. Jag skrev just i min blogg om spelet Sims; jag fattar inte hur någon kan tycka det är ROLIGT att stressa så mellan jobb, familj, hushåll mm. Jag är på något sätt väldigt glad att jag är sjukskriven till 25% just nu, för jag vet inte hur det skulle gå ihop annars. Undra på att jag gick raka vägen in i väggen när jag jobbade heltid. (gick dessutom upp 3:40 på morgnarna, kom hem vid femsnåret)
  • Strossel

Anneh- nä du får inkomstbaserat på den lönen du har oavsett om du arbetar 75%, det måste inte vara heltid! Däremot ska du ha arbetet sammanhängande i 6 månader för att det ska räknas!

• anneh

Vippan: åh gud vad bra, blev lite orolig ett tag när jag fick för mig att man måste jobba heltid :)

• Randiga Rut

Jag är lite lättad nu, det syns inte mer blod å jag kräks! Hoppas bara att vul ser bra ut också!! Går in i 9+0 imorgon, blir det vul då?

Jag bor också i Malmö, Möllan. :)

• FruFoxy

Men fy vad nervös jag blev helt plötsligt! Dagen som jag väntat efter i en månad är ju snart här. TÄNK om jag inbillat mig alltihopa, tänk om det är tomt eller en sån där ofostrig graviditet, eller tänk om det faktiskt är en go prick därinne och då ska man ju faktiskt bli fyrbarnsmamma, holycrap!
    Vill bara få ul gjort nu... innan alla naglar blir sönderbitna! 

Fler som ska på vul/ul imorgon? 

• tesked83
    Randiga Rut skrev 2012-01-10 18:52:30 följande:
    Jag bor också i Malmö, Möllan. :)
    Haha, jag går också in i 9+0 imorgon och bor vid Malmö, Nobeltorget Skrattande
  • Ari Gold

anneh skrev 2012-01-10 18:45:26 följande:
    Vippan: åh gud vad bra, blev lite orolig ett tag när jag fick för mig att man måste jobba heltid :)

Nej men man får ju 80% av sin deltidslön annars dvs jag skulle få 80% av 80% (eller lite mindre för de räknar ut det enligt någon formel). Det är därför jag gått upp i tid.

Svar på tråden Augustibebis 2012