• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Tack naimisen för dina ord. Hoppas de stämmer! Vill inte ringa fk i onödan och röra upp frågor de själva kanske inte tänkt på

• mammsen
    EttMirakelTack skrev 2012-01-10 11:42:48 följande:
    En fråga:

Är VUL nått man får då i vecka 10-13?
    Eller är det olika?  
    Det är olika på olika platser.. här får man inte det tidiga ultraljudet =(
  • mammsen
    Lillafamiljen skrev 2012-01-10 12:01:59 följande:
    Sitter här & väntar på att BM ska ringa angående mitt hcg-värde som nu ska ha höjts en hel del. Som jag skrivit i tråden innan så trodde jag ju att jag va i vecka 9 nu men när dem gjorde VUL såg dem ingenting.
    När jag lämnade blocprov i torsdags låg hvg på 3300 & nu vill jag att dem ringer & säger att det höjts som det ska!
    Egentligen är jag inte jätte orolig men efter gynläkarens klumpiga uttalande om att han inte såg någonting & att det nog inte va någon normal graviditet så kan jag inte riktigt släppa det.

Mina symptom är nu svagt illamående, riktigt öm i brösten, trött & hård i magen.
    Kram på er alla :)      
    Fy vad jobbigt för dig! Villket orosmoment!! Stackare! Berätta så fort du vet något mer <3
  • mrsnoname

Hej!
    Fick en fråga på jobbet idag om jag är gravid. Vill ju inte outa det på jobbet än så jag nekade. Hon menade på att hon var helt övertygad eftersom det syns att jag mår bra och strålar.... Hm konstigt.
    Jobbigt att behöva ljuga å neka men hon är verkligen inte rätt person å dela en hemlis med.

Nån men som blivit "avslöjad"

• FruFoxy

baraen:
    Men vilken underbar komplimang ändå!

Svärmor frågade på självaste julafton om jag var gravid. Ljög såklart eftersom jag tyckte hennes ton i rösten var så sur och bitter (pga andra orsaker men ändå). Kände inte att det var rätt läge att berätta då.

• EttMirakelTack
    mrsnoname skrev 2012-01-10 12:34:38 följande:
    Hej!
    Fick en fråga på jobbet idag om jag är gravid. Vill ju inte outa det på jobbet än så jag nekade. Hon menade på att hon var helt övertygad eftersom det syns att jag mår bra och strålar.... Hm konstigt.
    Jobbigt att behöva ljuga å neka men hon är verkligen inte rätt person å dela en hemlis med.

Nån men som blivit "avslöjad"
    mormor sa till mig på juldagsmorgonen att det var ett skimmer runt mig..
    Det var innan vi visste nått!!  
  • mammsen

Ja, jag har lite problem med jobbet just nu.. Jag blev tvungen att berätta läget eftersom mitt illamående gjorde det omöjligt för mig att jobba i all matos och liknande.. Så jag är sjukskriven för kraftigt graviditetsillamående sedan 27Dec. Igår gick jag in på vår intärna hemsida för att kolla hur scheemat såg ut när sjukskrivningen snart går ut och då hade jag fått mail fre den 30 Dec av min chef som skrev

"Du som har varit sjuk i december vet om att du skall lämna in sjukförsäkran, har jag ingen sjukförsäkran 1 jan 2012 på mitt skrivbord så blir det ingen sjuklön för din frånvaro i dec endast registrerad frånvaro.

Det ligger nu i ditt intresse om du vill ha sjuklön eller inte."

Så nu nekar hon mig sjuklön! Shit.. jag vill inte bråka jag är ganska ny på jobbet och allt.. Men vad ska jag göra?? Jag har barn redan och mitt tillstånd gör det inte lättare.. Så jävla ledsen :'(

Jag har dessutom pratat med min chef i telefon flera gånger utan att hon nämnt något om detta.. Tror hon hoppas att man inte ska se det försen det är försent :/

Vad ska jag göra?

• mammsen
    EttMirakelTack skrev 2012-01-10 12:43:18 följande:
    Tack för svaren!! 

Mammsen, vi kanske ska följa varandra nu då :)

Ja det tycker jag =D
    Har ni med försökt länge?
  • Grisefia
    mammsen skrev 2012-01-10 12:44:54 följande:

Ja, jag har lite problem med jobbet just nu.. Jag blev tvungen att berätta läget eftersom mitt illamående gjorde det omöjligt för mig att jobba i all matos och liknande.. Så jag är sjukskriven för kraftigt graviditetsillamående sedan 27Dec. Igår gick jag in på vår intärna hemsida för att kolla hur scheemat såg ut när sjukskrivningen snart går ut och då hade jag fått mail fre den 30 Dec av min chef som skrev

"Du som har varit sjuk i december vet om att du skall lämna in sjukförsäkran, har jag ingen sjukförsäkran 1 jan 2012 på mitt skrivbord så blir det ingen sjuklön för din frånvaro i dec endast registrerad frånvaro.

Det ligger nu i ditt intresse om du vill ha sjuklön eller inte."

Så nu nekar hon mig sjuklön! Shit.. jag vill inte bråka jag är ganska ny på jobbet och allt.. Men vad ska jag göra?? Jag har barn redan och mitt tillstånd gör det inte lättare.. Så jävla ledsen :'(

Jag har dessutom pratat med min chef i telefon flera gånger utan att hon nämnt något om detta.. Tror hon hoppas att man inte ska se det försen det är försent :/

Vad ska jag göra?

Men det är ju helt sjukt! Hon måste ju informera om det i god tid. Det är ju inte säkert att man känner till en sån sak. Speciellt inte om man är ny på jobbet! Om du är med i facket borde man väl kunna vända sig dit? Eller prata med försäkringskassan eller nåt. Är till dålig hjälp i såna här fall. Har verkligen noll koll. Men det är nog dit jag hade vänt mig. (Eller till min mamma, hon är HR+ fd fack-människa och har bra koll på sånt).

Hoppas verkligen det löser sig! Jag hade blivit helt vansinnig om jag var i din sits!
Svar på tråden Augustibebis 2012