Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Xericax skrev 2012-04-02 13:38:54 följande:
    19+3 idag. Är det någon annan som också har börjat må illa tillbaks? Jag har mått ganska bra hela mars, men de senaste dagarna har jag haft mera illamående (men jag har inte spytt). Funderar om det beror på att magen börjar bli så spänd nu, vikten har ökat med nästan 100 g/dag de senaste dagarna. Dessutom har magen börjat bli lite rödflammig speciellt då jag har duschat.
    Och ja, jag mår illa igen också. Sådär riktigt illa! Har inte heller kräkits, men varit väldigt nära ett par ggr. Trodde det skulle vara över nu! är 22+5 idag. Huh...

Äter jag inte frukost kommer det som ett brev på posten, men annars kan det komma lite när som helst, men framförallt som sagt när den lilla tösen sparkar mycket.
  • Stövelkatten
    lovisen01 skrev 2012-04-03 09:39:34 följande:
    Vilken skötväska ska ni använda? Har ni några tips på några snygga och funktionella? :)
    Kommer använda den vi fick med vagnen, den verkar helt okej. (Kronan) Skulle dock inte köpa en skötväska för alla dyra pengar de kostar, känns så onödigt. Begagnat kanske, men troligast en funktionell axelremsväska.
  • Stövelkatten
    Xericax skrev 2012-04-03 10:33:43 följande:
    Den såg ju bra ut, speciellt då jag själv gillar lite dystrare färger Glad

Vad allt är det egentligen man ska ha plats med i en skötväska? Och vad är det som skiljer en skötväska från en vanlig axelremsväska (alltså vad är det som gör att skötväskor är dyrare än en vanlig väska)?
    Blöjor, våtservietter (beroende på vad för blöjor man har då, rispapper och blöjbyxor i annat fall, ex) eventuellt något ombyte till bebisen, napp, mat, dricka, hm...

Varför skörväskor är dyrare är nog mest för att folk köper dem ändå.  Ibland kommer de med en del som man kan använda som skötbädd, ibland med extra termos-del osv.
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-04-03 13:30:45 följande:
    Idag är mina hormoner inte att leka med, är sur på allt och alla.
    Min kääära mormor var snäll och kläckte ur sig att mitt barn kommer skämmas över mig pga av att jag har tatueringar, piercingar & töjda öron..Jo men det var ju roligt att höra.
    Brukar inte bry mig ett skit om vad folk tycker i vanliga fall, men tar åt mig mer nu.
    Dessutom är jag äckligt nervös inför ultrat imorgon.
    Blöööh.
    Hahahaha, så roliga folk kan vara ibland! Inte skäms ditt barn över dig, inte än på flera år i alla fall. Och sen skäms barnet nog för dig hur du än ser ut.

Idag är ju tatueringar mm knappast något barnen är ovana att se, tvärt om.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-04-03 21:37:14 följande:
    Mmm jag är täppt i näsan hela tiden... Speciellt morgon och kväll. :(

Mammsen: Jag har noll erfarenhet av skötväskor men mina vänner har i princip alltid sin skötväska med sig överallt och eftersom jag ÄLSKAR väskor så är det en viktig grej för mig.

I övrigt börjar jag känna att det är dags att ta reda på vad mer som behövs. Har knappt köpt något alls. Tex vet jag inte riktigt vad man behöver till att ombona vagnen... 

Funderar på att köpa en sån där gravidkudde eller vad det heter som man kan sova på. Det är jävligt obekvämt för mig att ligga på sidan för magen "trillar" liksom ner och ligger och spänner eller vad man ska säga. Har provat att ha en vanlig kudde som stöd för magen men den funkar inte riktigt även om jag känner att stödet hjälper. Nån som haft en sån? De är sådär långa som ska stödja magen och så har man en del mellan knäna med... 
    Jag fick ju en sån kudde av sambon i julklapp, och den är super! Däremot tror jag han köpte en väldigt dyr en, vad jag förstått så finns det ganska billiga. Om man inte vill sy själv, förståss. Det enda som är jobbigt är att det är himla knöligt när man vill vända sig, något jag gör ett antal gånger när jag ska somna.
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-04-04 06:32:40 följande:
    Började tänka på nappflaskor. Till sonen körde vi Mam (han åt nästan aldrig ur flaska förän vid 8 månaders ålder), så gick jag över till Nuks glasflaskor. Han yog ingen annan flaska efter de (med välling). Och det ska ju vara bättre både för barnet och för naturen med glas, dessutom så mkt lättare att diska. Skulle vilja köra de från början denna gång.
    Finns det någon glasflaska som har sån där anti-kolik system eller vad man ska säga?
    Dr Brown är fortfarande glas, tror jag? En annan sorts kolikflaska än Mam visserligen, men ändå. :)
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-04-04 08:33:34 följande:
     Ja, altså jag har ju köpt mycket begagnat, exempel kläder, babygym, babysitter osv och tjänat massor av pengar, jag var inne på att köpa en vagn beg denna gång men hittade en vi ville ha till kanonpris på utförsäljning, en riktigt rejäl skötväska är viktig för just oss som är ute i naturen och på kusten mycket och ofta är på resande fot.. Jag hade bättre ekonomi men första barnet och då köpte jag allt, och allt köpte jag nytt dessutom,, nu har jag valt bort sånt jag inte använder så mycket eller som man inte behöver, sånt som man behöver men inte är så noga hur det fungerar har jag köpt begagnat men som är det absolut viktigaste för mig är en vettig skötväska, för mig finns det inget substitut för det och en vanlig väska duger inte, det vet jag.. En vagn hade jag kunnat dra ner på extradetaljer men inte på just en skötväska.. Så jag tror alla måste prova sig fram och själva ta reda på vad som är viktigt för dem..
    Väl rutet, mammsen!
  • Stövelkatten
    Novixi skrev 2012-04-04 11:47:24 följande:
    Hej tjejer! Va roligt med lyckade RUL! Glad Grattis!
    Jag har en liten fundering och skulle vilja veta er åsikt. Är i v.21+6 idag och har alltså varit på RUL redan. Mannen och jag kollade inte kön på bebis denna gången heller (har en son sen innan och kollade inte då).
    Nu är "problemet" att jag känner att jag skulle nog vilja veta vad det är för liten inneboende jag har. Inte för ren nyfikenhets skull, utan för att jag så gärna vill ha en flicka denna gången.

Känner att om det kommer en pojk till på förlossningen kanske jag blir mer "besviken" än om det ä en flicka.
    Ta det inte fel, jag blir absolut glad om det är en frisk liten pojke som kommer ut, men längtar efter en flicka.
    Vet att en del av er kommer skriva till mig att "huvudsaken är att bebis är frisk och sen kvittar könet" och jag vet det.

är bara rädd att jag har svårare att "ta till mig" en pojk eftersom jag så gärna vill ha en flicka. Om jag kollar könet nu innan så har jag ju lite mer tid att ställa in mig på om det skulle blir en pojk till. Förstår ni?
    Det är svårt att förklara men hoppas ni förstår mig rätt.
    Mannen har dock varit emot att kolla både med sonen och med denna och tror jag vill kolla för att jag är nyfiken. Han har svårt att förstå hur jag känner och tycker jag borde vara lika glad för vilket som.
    Vet att detta ämne med längtan om ett visst kön är lite tabu.
    Ledsen att det blev ett så långt inlägg men vill höra era åsikter och vad ni skulle gjort om ni känt såhär.

Kramar!            
    Inget att skämmas över, tycker det är bra att du är ärlig mot dig själv när det gäller denna önskan om en tjej. (och jag veeet, man älskar dem oavsett, nu handlar det som sagt bara om sina egna föreställningar)
    Jag hade svårt att förstå när min första son kom, och därför valde vi att veta könet innan den här gången. Hoppades på en flicka jag med, och nu råkade det vara det. Men hade bm sagt pojke hade vi blivit lika glada, men kunnat förbereda oss på det en lite längre tid.
    Lättare att föreställa sig denna lilla människa när man kan fantisera lite längre fram. Vet att Naimisen var rädd för samma sak; att känna en del besvikelse, men enligt hennes post i tråden så försvann alla såna känslor direkt efter RUL; lika glad oavsett liksom.
Svar på tråden Augustibebis 2012