Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten
    oxle bo skrev 2012-03-26 17:51:01 följande:
    En fråga tjejer, Är det farligt o sova på magen? Jag är i v23 o har ganska stor mage. Men brukar vakna av att jag ligger på magen..

Samma här! i början gick det inte alls på mage, men nu funkar det som vanligt. förutom att en viss tjej kanbli lite sparkig. ;)
    O Hanna O skrev 2012-03-26 17:57:22 följande:
    Jag har i början av agusti!!! men räknar med 14 dars övertid...så i mitten på agusti är det nog lite små kyligt fleeceoverall ska då min ha...samt några stickade koftor! annars får vi se vad det blir måste ju ta igenom alla kartonger med pyttekläder sen sonen!

Stod och höll i massa tummen kläder på halva priset men köpte inget...vågar inte riktigt än!  

Jag håller nog med, låter väldigt varmt med fleece i mitten av augusti, brukar ju vara sommarvärme än. Men som sagt; bor i sthlm. :)

För tjejen blir det bara någon tunn kofta. I vagnen är man ju skyddad.
  • Stövelkatten
    Blomsterfröna skrev 2012-03-26 16:51:51 följande:
    Hur ska man klä dom små bebisarna sommartid? Nu kommer man ha en nyfödd mitt i aug. Hur ska ni göra??

Generellt klär man sin bebis som sig sjalv. Sen får man lägga till faktorer som att det ar lä i vagnen, en bärsjal är som åtminstone ett lager kläder osv.

Och givetvis skydda bebishuden mot sol.
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-03-27 14:22:03 följande:
    Första gången sen jag slutade röka i v.6 så är jag extremt röksugen..Vill ha kaffe och cigg på balkongen, mööh!
    Mmm.... Hjärta
    undrar hur tusan jag ska hålla mig rökfri efter förlossning och ammning. :-S
    Challelotten skrev 2012-03-27 13:45:07 följande:
    Någon som har testat tens? Hade tänkt göra det med dottern men det blev aldrig av och funderar på att verkligen testa denna gång. Vet att man måste boka en i god till till förlossningen.
    Jag hade Tens förra gången, men mest för att hjälpa mot foglossning och förvärkar. Den var rätt meningslös när väl värkarbetet kom igång, tyckte jag. Men kanske i kombination med lustgas? Provade aldrig lustgas förra gången.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-03-27 17:57:53 följande:
    Vanlig bikini it is! :)

Hur gör ni med järntabletter? Min barnmorska har inte sagt nåt till mig att jag ska ta det men har ju inte träffat henne sen inskrivningen (då var det inte aktuellt) och nästa blir ju i v 25. Min app sa att järn får många ta från mitten av graviditeten.  
    Jag tar inga järntabletter, finns ju en del i grav.vitaminerna. Järnvärdet var bra när jag var hos BM sist, så även järndepåerna, så hon sa att jag inte behövde börja och att jag med vettig kost och tur kanske klarar mig utan ett bra tag.
    Fast nu har jag slarvat med kosten, får bli mer järnrik mat...

7eHimlen- Får man fråga vart du/ni bor? och framförallt; vart var det ni gick till bm? fick för mig att det var någon som gick hos samma bm som mig, och var så glada för hennes inställning (hon har typ fått pris under Pride och grejer) men jag minns inte om det var ni eller om det var i en helt annan tråd.
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-03-28 05:58:11 följande:
    Oh jag tänker samma Jag älskar att föda barn och det är lätt den coolaste upplevelsen jag gjort i hela mitt liv.... Håller med dig om att folk tycker man är koko för man tycker det, men så är det hahhaah...
    Jag hade också en fin första förlossning, trots en massa missöden. (fick inte bada, hade akupunkturnålar som störde något enormt, ont som sjutton i ischiasnerven osv.) däremot eftervården var under all kritik.
    Förlossningen var ändå bra, vi var fokuserade och lugna. Måste säga att mitt ex, åtminstone var en bra, lugn klippa just då.

Ser också fram emot att föda igen, nu vet man lite mer vad man ger sig in på. Det jag tänker på mest är just ischiasnerven; skulle man kunna lokalbedöva där på något sätt, så att man kan koncentrera sig på förlossningsvärkarna istället?
  • Stövelkatten
    7eHimlen skrev 2012-03-27 21:30:57 följande:
    Stövelkatten: vi bor i hägersten o går på Mama Mia söder, hos Carina Edman, hon är grym, men jag tror inte vi pratat nåt om henne i nån tråd :-P
    Haha, okej. Då var det i en annan tråd jag läste. Och det var inte samma BM heller. (Min heter Lotta, hon är SÅ bra!) Men samma MamaMia i alla fall.  Att de överlag är så öppna känns tryggt även för mig, trots att jag lever i en ytterst heteronormativ relation. Men det är en sån välkomnande atmosfär, en känsla av att man inte måste vara på något speciellt sätt alls. Det gillar jag.
  • Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-03-28 17:17:05 följande:
    Lotta på Söder?
    Jajjemen!
    Bellatrixx skrev 2012-03-28 18:46:16 följande:
    Och just det, vet ni någonstans där de har fina barngardiner? Kollat lite på jysk men skulle vilja kolla runt lite mer.
    Vi ska börja göra om "kontoret" till lill*n nu. SÅÅ kul! 
    Gah, gardiner är så himla svårt. Tycker de flesta antingen är för mycket med heltryckta disney-figurer, eller märkliga kreationer a la köksgardin... Så inga tips, men säg gärna till om du hittar något!

Jag brukar trycka själv om jag verkligen inte hittar något skoj men vill ha något personligt- gjorde ju stjärnschabloner till tjejens spjälsäng, och de får nog återanvändas på diverse möbler och eventuellt gardiner.
  • Stövelkatten
    capy skrev 2012-04-01 12:08:47 följande:
    Är lite i chocktillstånd. Går in i vecka 23 imorgon och idag när jag klev upp på vågen insåg jag att jag gått upp 12 kg redan nu Förvånad. Läser överallt att den största viktökningen ska ske ungefär från nu och framåt, hoppas verkligen inte att det måste vara så för alla, livrädd att jag ska sluta på +30 kg eller mer, jag kommer ju inte kunna röra mig mot slutet i så fall.... Hade normal vikt innan graviditeten (bmi 23).
    Jag är nu i v23 och har inte gått upp något den senaste 1½ månaden. Däremot hade jag innan det gått upp nästan 15kg. Skruttan verkar ta av reservlagret, för jag har fått en lite tightare form igen. Jag hoppas som du; att det är olika för alla. Jag går säkert upp mycket i slutet igen, i vatten och av leda, men hoppas att det står stilla ett tag nu i mitten.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-04-02 13:12:02 följande:
    Jag måste bara fråga. Ni som förr vaginalt har ni tatt bäckenbottenbedövning? Jag kollade nämligen på " En unge i minuten" då begär nästan de flesta den sortens bedövning.. E det något man bör ta?
    Nepp, inte tagit just den bedövningen, vad jag förstod rekomenderades det inte vid det tiden på Vrinnevi (Norrköping) har dock ingen aning om varför. :)

Någon annan som har en riktig kickerunge? hon sparkar helt galet mycket, just idag uppåt, raaakt på magsäcken. Det gör så ont! Och så blir jag illamående efter ett tag. Buhu.
Svar på tråden Augustibebis 2012