• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Natlup: jag har heller aldrig fått nidblödning.. Vad jag har läst mig till så är det ovanligt att få det!

• V3ritas
    Naimisen skrev 2011-12-04 17:33:27 följande:
    Ja börjar känna mig lite orolig. Mådde illa som tusan innan jag plussade och nån vecka efter., sen har de blivit mindre. Bara när jag är hungrig framförallt.
    Känns skumt att de avtagit redan.
    Men dr kanske kommer igen. Ska ja oroa mig för att något är fel?
    Med första så mådde jag lite illa innan jag plussade, sen dagen innan jag tog testet så tvär försvann allt, kände ingenting. Men ett plus fick jag och liiite illamående kom senare efter nån vecka som försvann efter ett par veckor. Och efter 9 månader så kom det en liten tjej :) Det är ju så olika för alla, tror inte att du behöver oroa dig att nått ska vara fel {#emotions_dlg.flower}
  • Ari Gold
    FruFoxy skrev 2011-12-04 14:47:58 följande:
    Ari Gold:
    Kul att det finns fler som väntar en fyra!
    En ny bil skaffade vi när vi tog beslutet att försöka oss på en fyra, dvs i feb. Vadå vara ute i god tid liksom?  Nu har vi en 8-sätet bil så vem vet om det blir en femma i framtiden *visslar lite*.
    Vad har ni för bil? 

Ja mend et är väl bra, då är ni inkörda! Vi skulle behöva en större bil även utan en fyra, för det är inte det roligaste att klämma in tre stora killar (5-11 år) i samma baksäte när man ska på långresa.

Jag har en risig Toyota Avensis som jag ärvt och den får stanna. Men sambons fyrsitsiga mercedes har vi egentligen växt ur för länge sedan och den klamrar han sig väl mest fast vid av senitmentala skäl eller något. Den ska bytas in och så får vi se vad vi behöver lägga emellan för att få en hyffsad 7-sitsare. Märke spelar mindre roll vi får se vad som dyker upp begagnat.

Vill helst inte ha billån (eller andra ökade utgifter alls). Planerar att vra hemma lääänge!
  • Augustimamman

Hej! Jag hoppar in här! Är i v 5 (4+1). Plussade idag faktiskt. :D Första barnet.
    Jag är glad såklart, har längtat länge men just nu känner jag en hel del panik. Är väl normalt antar jag. Är rädd för att något ska gå snett, oroar mig också en del för att jag har två sjukdomar som kan ställa till det. Pluggar dessutom första året på universitet så det kommer ju bli ett avbrott från studierna så jag oroar mig över hur jobbigt det kommer bli att plugga OCH ha barn. Men mest är jag lycklig, jag har längtat i nästan tre år, dock plussade vi redan på tredje försöket. :) 

• Makkinje

Hej, hoppar in här jag med. Är i vecka sex och väntar mitt tredje barn. Plussade för två dagar sen, väldigt oväntat med välkommet :)

• hektorsmamma
    Augustimamman skrev 2011-12-04 20:59:11 följande:
    Hej! Jag hoppar in här! Är i v 5 (4+1). Plussade idag faktiskt. :D Första barnet.
    Jag är glad såklart, har längtat länge men just nu känner jag en hel del panik. Är väl normalt antar jag. Är rädd för att något ska gå snett, oroar mig också en del för att jag har två sjukdomar som kan ställa till det. Pluggar dessutom första året på universitet så det kommer ju bli ett avbrott från studierna så jag oroar mig över hur jobbigt det kommer bli att plugga OCH ha barn. Men mest är jag lycklig, jag har längtat i nästan tre år, dock plussade vi redan på tredje försöket. :) 

Åh vad kul! Grattis! :)

Tänkte bara lugna dig lite angående studierna. Både jag och min sambo studerar, vi fick första barnet när jag hade läst klart 2 år, så då blev det ett uppehåll - jätte skönt tyckte jag! :) Nu har jag hoppat på tredje året och lillen går på dagis och det går JÄTTE bra! Alla dagar pluggar man ju inte 8 timmar om dagen så då kan man springa om hämta honom tidigare och en del dagar bara stanna hemma allihop och mysa, det skulle ju inte gå om båda arbetade! Nu är jag gravid igen (hoppsan!) men vi kommer hinna ta examen innan. Men som sagt, för oss har det fungerat jätte bra att studera med barn och det kommer det säkert göra för er också - lycka till! :D  
  • Naimisen

V3ritas- Okej, skönt att höra. Då behöver ja kanske inte oroa mig så mkt över de :).

Vi tittar också efter ny bil, just nu står de mellan två 7-sitsiga.
    Dessutom behöver vi byta boende innan bebis kommer.

• Augustimamman
    hektorsmamma skrev 2011-12-04 21:04:15 följande:
    Åh vad kul! Grattis! :)

Tänkte bara lugna dig lite angående studierna. Både jag och min sambo studerar, vi fick första barnet när jag hade läst klart 2 år, så då blev det ett uppehåll - jätte skönt tyckte jag! :) Nu har jag hoppat på tredje året och lillen går på dagis och det går JÄTTE bra! Alla dagar pluggar man ju inte 8 timmar om dagen så då kan man springa om hämta honom tidigare och en del dagar bara stanna hemma allihop och mysa, det skulle ju inte gå om båda arbetade! Nu är jag gravid igen (hoppsan!) men vi kommer hinna ta examen innan. Men som sagt, för oss har det fungerat jätte bra att studera med barn och det kommer det säkert göra för er också - lycka till! :D  
    TACK!!! Det är så skönt att höra någon säga att det fungerar bra för det är något som oroar mig. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle plugga eller skaffa barn, kunde inte välja så beslutade att det fick gå att kombinera! Skrattande 
    O Hanna O skrev 2011-12-04 21:01:33 följande:
    Hej bullen välkommen visst väll att du skulgöra mig sällskap!

Hanna!! Va kul att du med är här! =) Grattis till oss, ska bli kul att följas åt här! 
Svar på tråden Augustibebis 2012