• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isis79

Får nog tyvärr hoppa ur gruppen. Fick bruna flytningar igår kväll som inte vill ge sig, var exakt så här sist när jag fick MA förra julen + att mina symptom försvunnit och illamåendet inte har kommit (hade hyperemesis förra gången så det borde kommit nu igen). Förra gången gjorde jag 3 UL innan v 10 som såg bra ut men på det 4e i v 11 konstaterades MA. Usch, känns för jävligt!!
    Hoppas det går bra för er alla iallafallGlad

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • Augustimamman
    VeritasIV skrev 2011-12-05 14:11:36 följande:
    Jag känner NADA, det är riktigt frustrerande. Man vill ju ha bevis på att det finns en liten ärta där inne i magen ju!!
    Jag känner heller i princip ingenting. Har haft "växtvärk" i magen igår och lite idag men annars inget alls. Jag var så besviken efter ÄL för det kändes verkligen som vi missade det och jag har som sagt inte känt nåt alls. Kände mig tvungen att cykla till apoteket idag och köpa ett nytt test men det var som tur väl fortfarande starkt plus så ingen inbillning. Flört Men så har man väl hört hundra gånger att "en del känner tydliga symptom och andra inget, det är helt normalt"... kanske ska man ta till sig det där! ;)
  • Augustimamman
    isis79 skrev 2011-12-05 15:27:12 följande:
    Får nog tyvärr hoppa ur gruppen. Fick bruna flytningar igår kväll som inte vill ge sig, var exakt så här sist när jag fick MA förra julen + att mina symptom försvunnit och illamåendet inte har kommit (hade hyperemesis förra gången så det borde kommit nu igen). Förra gången gjorde jag 3 UL innan v 10 som såg bra ut men på det 4e i v 11 konstaterades MA. Usch, känns för jävligt!!
    Gud va tråkigt isis! :( Ta hand om dig!
  • sweetbird
    tråkigt att höra! hoppas det löser sig för dig. och lycka till i framtiden...
  • FruFoxy

Isis79:
    Beklagar!  Hoppas det går bättre för dig nästa gång!

• degistive
    lovisen01 skrev 2011-12-05 14:20:55 följande:
    degistive - ja, jag är också yr! Tycker det är läskigt att köra bil nu, känns som jag är på en båt, det gungar liksom. Hoppas det går över snabbt. Mår illa när jag börjar bli hungrig med, men jag vill helst inte småäta en massa. Men det som jag tycker är jobbigast är att jag är så trött, det är som en dimma. Men när jag tänker på varför så är det mkt lättare att ta det :) Vill bara att det ska vara i v 12 nu, vill känne mig säkrare på att det kommer gå vägen :)

Jag känner samma med att köra bil. kände ochså när jag blev hungring men då blev det ännu värre. Jag blir lite orolig om man ska behöva vara hemma från jobbet, för tre veckor sen var jag hemma ett par dagar för jag bröt ihop av några anledningar och veckan där på var jag hemma två dagar med lilleman som var sjuk. det känns som man inte vill vara borta mer nu =/.  Men håller med dig att det går lättare att förstå eftersom man vet vad det beror på. vilken vecka är du i?? jag går in i 5 imorn.. vill också att det ska bli v12 hihii
  • Ari Gold

Så tråkigt! Detsamma hände mig förra månaden så jag vet hur det känns:(
  • capy

Hej hej,
    plussade i lördags BIM +4 . BF omkring 7 augusti. Detta är vårt första barn och det känns helt overkligt, tror varken jag eller maken har fattat det riktigt ännu.

Mår illa och drabbas av plötslig attacktrötthet. Magen är bubblig och gasig (brukar inte alls ha de problemen annars) någon annan som har fått såna symptom? Brösten är lite ömma också. Blir en spännande resa, bara hoppas att det som fastnat därinne vill stanna kvar. 

• Augustimamman

Nenni: jag är med gasig i magen. Annars känner jag mest nån slags växtvärk och humörsvängningar. Är 4+2 idag.

Svar på tråden Augustibebis 2012