• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Amelie

Jag har börjat känna mig ganska trött, sen har jag börjat känna av fogarna bak. Är inte besvärad av det men jag känner av en förändring. Känns inte så bra att det redan ska börja nu, är ju bara i vecka 5. Förra graviditeten blev jag sjukskriven på 100 % från vecka 26 pga foglossning och sammandragningar. Blev sjukskriven fram till BF. Hade inga problem med foglossning med första barnet. Har för mig att det kan bli värre och värre för varje graviditet, men det hoppas jag verkligen inte.

• Tina426

Hej. Även jag hoppar in i denna grupp :)
    Är dock osäker på hur långt gången jag är, Men jag gissar på mellan v.5-6.
    Enligt Fl sida så är jag beräknad till 6 Augusti.

Har glömt bort hur det var, men kan man boka en tid för att få göra ett VUL , vill ju veta hur långt gången jag är.
    Eller är det bättre å bara köpa ett digitalt CB test och får veta där,istället för att betala 300 kr, och utsätta fostret för ett extra Ul.

• Amelie

Jag testade med CB digitalt test med veckoindikator, men man får ju vara veta om man är gravid i 2-3 veckor eller liknande så det är ju inte så exakt. Har inte gjort VUL under mina graviditeter. Men när jag har varit på inskrivning runt vecka 10-11 så har jag gjort ett vanligt UL, kommer göra det denna gången med.

• natlup

Är det någon som vet hur det blir med massage när man är gravid?

• Ari Gold
    FruFoxy skrev 2011-12-04 21:23:11 följande:
    Grattis alla nya!

Ari gold:
    Hur länge hade du tänkt stanna hemma? Jag har själv varit hemma med alla barn i nu 10 år. Fy attans...är det så länge verkligen? *räknar*, ja om man räknar året jag var gravid med första och var sjukskriven hela graviditeten och sen blev jag hemmafru i samband med förlossningen. Och hade tänkt fortsätta vara det så länge det går och jag har lust.
    Vad gör/jobbar du med annars? 
    Jag tänkte stanna hemma 2,5-3 år i alla fall.

Jobbar som autismpedagog och har haft olika uppdrag i olika verksamheter, framför allt särskola. Men nu jobbar jag som stöd för elever med autism som går i "vanlig" förskola. Den insynen i dagens förskola och dess extremt knappa resurser har inte gjort mig så positiv direkt, för de minsta barnen köänns det mest som förvaring och med ganska liten anpassning till de individuella behoven.
  • Gadget

God dag alla och välkommen alla nya - vilket stort gäng vi har blivit!

Sitter här nu med ett fruktansvärt illamående. Andas lugnt och djupt och försöker tänka på något annat. Men det är inte kräknära, fast jobbigt ändå.

natlup skrev 2011-12-05 11:06:36 följande:
    Är det någon som vet hur det blir med massage när man är gravid?
     Du ska alltid berätta för din massör att du är gravid, jag tror de brukar undvika nedre delen av ryggen och magen så här i början av graviditeten, men har förstått att massage av axlar och skuldror ska gå bra bl.a.
    Tina426 skrev 2011-12-05 09:37:46 följande:
    Har glömt bort hur det var, men kan man boka en tid för att få göra ett VUL , vill ju veta hur långt gången jag är.
    Eller är det bättre å bara köpa ett digitalt CB test och får veta där,istället för att betala 300 kr, och utsätta fostret för ett extra Ul.
    Veckoindikatorn blir ju inte såååå exakt som någon skrev tidigare, men hur generösa de är med VUL verkar variera väldigt mellan olika kliniker och landsting. Fast så här i början kan det vara svårt att se exakt också, men vilken vecka borde de kunna se. Hur osäker är du? Pratar vi om dagar eller veckor? Har hört många säga att om de inte vet alls så har de fått göra VUL för att fastställa hur långt gången man är.
    Självklart ska man inte utsätta fostret för massa UL i onödan, men jag tror inte det är så farligt. I många länder är man väldigt mycket mera flitig med UL än i Sverige, så ett extra ska nog inte skada om du känner att du vill veta. 

• Makkinje

Har börjat känna av foglossningen ganska så rejält redan, vilket gör mig lite orolig. Är ju bara i vecka sex, hade foglossningen med min senaste dotter också, Men började inte så här tidigt.

• FruFoxy

Hade foglossning från v. 5 med barn nr 3 men det gick över sen i v. 10 ungefär och gav sig tillkänna lite då och då bara. Men däremot fick jag rejäla problem med ischliasnerven (med både 2:an och 3:an) runt v. 20-25 och höll i sig ända till slutet. Hellre foglossning än ischlias kan jag tycka

• Blomsterfröna

Vi gör två ul här i Kalmar. Ett i vecka 12 samt vecka 18...
    Illamående kan komma och gå men har inte spytt än som e skönt.
    Kan berätta om mig lite. Är 29 år och bor i Kalmar. Väntar mitt 4:e barn. :)

• lobr0012

Hallå alla. Jag ska också ha i början av augusti.
    Men tänkte fråga ifall de är någon mer än jag som har liknande menssmärtor ?
    Som att det krampar när man ställer sig upp.

Svar på tråden Augustibebis 2012