Inlägg från: Randiga Rut |Visa alla inlägg
  • Randiga Rut

Augustibebis 2012

Jag hade en Emmaljunga city cross (med hårdlift) -06a till dottern. Köpte den begagnat men av en trovärdig säljare som lagt ut många bilder och mkt info. De hade bara använt den 5 mån. så den såg ut som ny! Jag gillade den, den kändes säker och stabil men var lite tung å klumpig. Vi hade även ett lyxåk från 1969 med gigantisk liggdel. När dotter mestadels ville åka framåt, ca. 1,5 år så började hon bli riktigt trött på vagnen för hon såg inte så bra i den. Samtidigt fick jag en spricka i en ryggkota och fick väldigt ont av att svänga den tunga 4-hjulingen. Jag förälskade mig då i Phil

• Randiga Rut

Jag har också en riktigt dålig morgon. Har knappt sovit p.g.a. nästäppa. Får panikångestkänslor när jag inte kan andas ordentligt genom näsan! Hoppades på kortisonspray men läkaren jag var hos igår är ledig å då är det tydligen inte så lätt att få recept...?! Som grädde på moset så kräktes jag ordentligt precis. :(

• Randiga Rut

Jag går in i v. 15 idag och börjar äntligen komma på benen igen! Kräkandet gick överstyr så tillslut hamnade jag på prenatal med dropp. Blev inlagd på min dotters 3-årsdag så det kändes riktigt drygt! Fick det sämsta svältvärdet på proverna å det envisades med att ligga kvar där i 4 dygn, efter 11 liter dropp så började tillståndet tillslut att vända. Jag är fortfarande supertrött och hoppas på att kunna sluta med tabletterna snart!
    Trots att min mage har börjat synas så har jag fortfarande väldigt svårt att förstå att jag är gravid! Kände av liten i magen i slutet av v. 12 sen flyttade livmodern upp å nu känner jag inget alls! :( Hur känner ni? Har det blivit verklighet än?

• Randiga Rut

Jag har faktiskt mått riktigt bra idag! :) Har t.o.m. fått gjort lite inlämningar. Det är verkligen underbart att börja känna sig som vanligt igen!!

Anneh: Jo, det var kräkningarna som gjorde det. De mäter ett svältvärde så dels var jag uttorkad (urinet var som trögflytande cola!!) å dels fick jag näringsbrist. De fick även återställa saltbalanser. Enligt läkare där så tar barnet vad det behöver och riskerar inte att skadas, jag oroar mig dock lite över tabletterna som jag fick... längtar till rul!!

• Randiga Rut

Sist fick jag det av mvc efter rulet, typ i v. 25 tror jag. Det förekommer säkert variationer men jag tror att de flesta inväntar rul.

• Randiga Rut

Jag kommer vara i 19+2 vid rul, behövde flytta det några dagar så det blir av 23/3. Dottern har mycket könsneutrala kläder så allt utom ev. hennes klänningar kommer användas till nästa bäb också! För oss är det viktigt att låta barn relatera till alla färger som just könsneutrala. Trots vår inställning till kön så vill vi ändå veta allt vid rul, det känns avigt att inte få veta så mycket som det bara går!! Dottern har bestämt fått för sig att det är en tjej som ska heta Ville (hennes bebiskusin döptes nyligen till Ville)! Dessutom så kommer vi inte på några bra pojk- eller könsneutrala namn så om det inte är en tjej så lär vi behöva gott om tid för att komma på ett namn! ;)

• Randiga Rut

Aprilia: Kanske en sammandragning? Jag hade väldigt få första gången men nu känner jag minst ett par per dag, särskilt om jag gått mkt eller ansträngt mig. Inget farligt men kolla med bm om de börjar komma väldigt ofta eller sitter i länge.

• Randiga Rut

Så grymt nervös inför rul imorgon!! Hoppas att allt känns lite verkligare efter imorgon, har fortfarande så svårt att tro på att jag gravid!

Svar på tråden Augustibebis 2012