Inlägg från: Randiga Rut |Visa alla inlägg
  • Randiga Rut

Augustibebis 2012

Det var helt underbart på rul idag!! Liten rörde på sig hela tiden och började med att vinka till oss! :) Det är en liten pojke i min mage. Nu måste vi börja leta pojknamn så stackarn slipper bli namnlös, helt omöjligt för oss att hitta pojknamn som känns rätt.

• Randiga Rut

Är det ngn. mer än jag som har fått näs-problem? Jag var torr i nosen i slutet sist och hade svårt att andas genom den när jag låg ner. Den här gången har näs-problemet redan uppstått och är även sårig inuti. Det låter kanske som en ganska snäll åkomma men jag håller på att bli tokig! Har någon bra tips?! :( :(

• Randiga Rut

Jag går in i v. 24 idag och tycker att det börjar bli lite jobbigt... kan inte alls minnas att det jobbiga startade så här tidigt med dottern! :( Hur kommer det egentligen bli sen?! Vågar knappt tänka på det. Vet inte hur mkt. jag gått upp men magen är betydligt större den här ggn.! Jag är extremt trött också, ska försöka få en tid till vc innan nästa bm-besök i maj å kolla upp lite värden. Jag trodde andra graviditeten skulle bli lättare än den första ju! ;) Hur känner/kände ni andra som väntar/har väntat nr. 2?

• Randiga Rut

Sommaren12: Det känns lite som att hur man räknar kring en graviditet inte är en exakt vetenskap... Kollar man appen från Libero och 1177 så säger båda att tredje trimestern börjar 24+0 medan andra säger 27+0. Det är bara att välja! ;)

• Randiga Rut

Vad konstigt att ni rek. multivitaminer då de flesta inom vårde verkar rörande överens om att de inte tas upp av kroppen, man kissar bara ut dem... Obs! Det är bara kombinerade vitamintabletter det gäller, inte järn, b12 m.m.

• Randiga Rut

Ser att många räknar ner till semestern nu, härligt! Jag pluggar i full fart å kommer bara behöva jobba en v. i sommar, resten blir sem. å fl. Jag räknar ist. ner till midsommar, efter den så är det bara 50 dagar kvar till mitt bf! :) 46 dagar kvar till midsommar nu!

• Randiga Rut

Ang. försäkringar så har jag tecknat sju gratisvarianter! ;) Det är framförallt ers. vid olycksfall för mig som blir riktigt hög, man får ju ers. från alla bolag vid personskador! Om vi ska ha ngn. betalvariant så blir det helt klart T-H eller If, troligen T-H. Ni som har tecknat deras väntabarn, kom ihåg att teckna barnförsäkringen asap ändå!! Iaf. T-Hs barnförsäkring e gratis för barnets 6 första mån. så man betalar inte dubbelt.

Angelica1991: Hoppas verkligen att liten stannar kvar i magen. Lycka till!!

• Randiga Rut

Det verkar som om bf-listan råkat ut för en mindre kapning! ;) De med bf efter 20/8 är borta, lätt åtgärdat -bara att klippa å klistra- men jag har bara mobilåtkomst, kan ngn fixa?

• Randiga Rut

Hej på er! Den här tråden drar då aldrig ner tempot! ;) Jag ser att det snackats babykuddar så jag vill bara passa på att tipsa om minimundus.se Deras babykuddar är de enda rekommenderade! Ikeas är t.e.x. för platta så bebisen riskerar att få platt huvud och många andra är på tok för tjocka! BVC rek. minimundus, även sjukgymnaster m.fl. En vän till mig fick en dotter som utevecklade en platt huvudsida p.g.a. fel kudde och sjukgymnasten de träffade hänvisade till just minimundus.

Svar på tråden Augustibebis 2012