Inlägg från: Randiga Rut |Visa alla inlägg
  • Randiga Rut

Augustibebis 2012

Pust å stånk, en till här som gått över bf nu! Känns overkligt att vara så här långt, v. 41! Nu skulle det kännas bra med tecken på att fl är nära...

• Randiga Rut

Jag tycker också att inatt skulle vara en alldeles utmärkt natt att föda på!
    Är i 40+4 nu. Mår jäkligt konstigt nu faktiskt, mer som magknip... magsjuka låter kroppen bli!!

• Randiga Rut

Grattis isaochbel!! Känns bra att det fortsätter komma småttingar här men är det inte lite glest mellan bebisarna nu? ;)

• Randiga Rut

Åhhh, blir så avis på er som är på g!! 40+5 idag... trodde verkligen det skulle ske natten till idag men Nej, nej, neeeej... Ska iaf få en hinnsvepning imorrn hos bm om inget hänt innan dess. Håller verkligen på att tappa hoppet nu... :(

• Randiga Rut

Hu, nu blev jag lite nervös! Ska på hinnsvepning om några timmar... pinvärkar är ju det sista man vill ha! :(

• Randiga Rut

Då var svepningen avklarad! Tappen är mogen och elastisk. Hon fick in ett finger utan problem och när hon svepte runt öppnade/töjde den sig ganska mkt. Det enda som behövs nu är värkarna!! Ska ut på en kvällspromenad lite senare å ikväll blir det allt lite färdknäppande! ;)

• Randiga Rut

Håh! Jag hoppas så innerligt på inatt!! Har gungat runt på en dryg timmes promenad nu å kanske vi lyckas få till lite sex också! ;) Det plus svepning och mogen tapp bprde ju göra susen...

Stort lycka till till dig Ellenbmt!!

• Randiga Rut

Challelotten: Jag är också på bf+7 idag... v. 42! :o Det känns hopplöst. Tron på att fl ska starta av sig själv har lämnat mig. Var så sjuukt besviken när jag vaknade, hade ju ändå lite värkar å så igår men de är nog borta igen... :( :(

• Randiga Rut

EliHei: Hu! När ska du in på kontroll nästa gång? Eller har du fått tid för igångsättning? Jag bor i Malmö å här kan vi få gå 3 v. över... bara tanken lksm... :(

• Randiga Rut

Jaha.... bf+8 nu då å lugnt, lugnt, lugnt i magen. Dottern kom 2 h. in på bf+10 men då hade jag öppnat mig i 3 dygn innan, trodde verkligen bebis skulle vara här nu!!! Hinnsvepningen verkar inte ha hjälpt. ;( Dottern är hos mormor å morfar hela helgen men kommer hem ikväll eller tidigt imorrn om inget hänt, värsta antiklimax här nu! Det hade ju varit bra att föda barn när hon redan är på plats där...

Vad gör ni andra för att få dagarna att gå??

• Randiga Rut

Grattis Lindhaz!

Jag har fått ännu en hinnsvepning av en läkare på Prenatal, Olga. "Jag ska göra en ordentlig, håll i dig! Jag har starka nypor å långa fingrar." Svepningen från helvetet! ;) Hoppas att den hjälper nu!! Var öppen 3 cm iaf å tappen var kortare än 1 cm nu. Dessutom e jag lovad igångsättning på torsd.morgon om inget händer innan. Doktorn trodde att jag skulle föda innan! Bf+10 idag.

mrsnoname: Det är den sorgligaste nyheten jag hört. Önskar er ett vackert farväl av er ängel.

• Randiga Rut

Jag blir igångsatt i morgon om bäb inte kommit innan... det ÄR lite läskigt faktiskt! :s Min största oro är just KS å den risken ökar ju iom en igångsättning. Huh. Är riktigt labil i dag.

trossan: Hur länge man får gå varierar, tror att i Malmö å Gbg så får vi gå till v.43+0 å i andra regioner 42+0. Men det tas ju hänsyn till bebis- å mammasstatus, fostervatten, moderkaka m.m. Jag orkar inte mer nu, är i 41+4...

• Randiga Rut

Grattis Challelotten!! Hoppas han blir kvitt infektionen snabbt.

Jag har faktiskt blrjat få ordentliga värkar nu!! Hoppas slippa bli igångsatt.

Svar på tråden Augustibebis 2012