• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Bellatrixx- Tillhör de sim har svårt för kött just nu. Fisk funkar, men inte kyckling.
    Ägg, kesella, ost, keso, skyr, bönor etc, då får du i dig protein om de är de du är ute efter. Även fisk och skaldjur

• Hejåhå

Är det bara jag som INTE äter folsyra?
    Jag kommer aldrig ihåg pillrena och nu känns det ändå som att det är för sent....

• Tvåönskarblifler

Jag slarvade med Folsyran när jag var gravid förra gången. Är säkert ingen fara, om man äter sånt som innehåller det. Då jag fick MF förra gången så gör jag nu allt som jag ska, bara för att jag inte ska skylla på mig själv sen om det händer något. Men som sagt, vet inte om det är så noga.

• astro
    novaunique skrev 2012-01-21 21:52:47 följande:
    Hmm.. kan det vara det kanske? Minns inte att det gjorde SÅHÄR ont med dottern. Kanske det känns mer andra gången (trots att det var fem år sen). Jaja nu gick det över. En pulserande ilsk j-la smärta så jag inte kunde stå rakt som började med att jag hostade till.. blä.
    Jag fick ruskiga smärtor när jag väntade Dex. Då var det någon (läkare, tror jag, minns inte riktigt) som sa att om det har gått några år sedan förra graviditeten - och det hade det verkligen i mitt fall, från -95 till -08 - så kan det ha byggt ligament som är som "linor" som livmodern hänger i som extra stöd mot hopp och stötar. Blir man havande igen tänjs dessa ut och sedan går de av. Det gör ont som f-n men är helt ofarligt.

Kanske är det detta du har råkat ut för? 
  • Augustimamman

Jannonym: jag var med beroende av cola innan, fast cola zero. Kan inte heller alls dricka det längre vilket e jätteskönt. Gillar inget alls som är för sött så allt godis går bort. Ska va syrliga frukter å fet mat! Försöker låta bli det sidtnämnda men ibland tar begäret över! :D kebabtallrik med massa sås och fetaost är den våta drömmen haha!:D men annars har jag skärpt mig och försöker äta mer fisk och grönsaker.

• Evelina b

Jag hade bestämt mig för att inte bli medlem på sånna här fjantiga sidor när jag blev gravid, Nu sitter man här gravid.. och tycker det är jätte intressant.

Känner mig rätt ensam om att prata om min graviditet vill bara prata om den hela tiden

är i vecka 12! 
    Lillen kommer väll runt 8 agusti      

• Augustimamman

3apågång: jag hade tagit en stl större än min normala på topshop, de är små i stl där. 8 motsvarar 36. Mamma bor i London så nästa gång jag hälsar på tänkte jag kolla på Topshop där. Var där med min kompis när hon var gravid och de hade hela sitt sortiment där! :) I Lund har de också slutat med mammakläderna i butik... :(

Är det bara H

• Augustimamman

Välkommen Evelina B! Nä visst det sa jag med, titta på oss nu haha! :D gäller nog att sålla, skrivs ju helt sjuka trådar här på FL. Vet ju inte om man ska skratta eller gråta när det gäller en del folk...

• Blomsterfröna

Jag blev så sugen på kebabtallrik så de får de bli imorgon.... :)
    Ang hur många kilo man kommer gå upp så ligger väl jag på mellan 13-20. Jag hoppas att kunna hålla mig lågt,,,
    Jag har gått upp innan på 13, 22 samt 15 kg . Med nr 2 va jag såååå stor.... Hua mig ha ha

• AnnaSv

Tjoho! Vecka 12 idag (11+0). Tycker veckorna springer på rätt bra ändå

Svar på tråden Augustibebis 2012