• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Astro:
    Hm, det är kanske när de går av som det gör sådär tokont då... Tack för kommentaren, man vill ju som kunna förklara det onda med ngt! Under natten har det bara huggit till ett par ggr. Dottern förlöstes ju med akut k-snitt, det kanske också kan ha med saken att göra...

• mownlaiz
    jannonym skrev 2012-01-21 21:57:17 följande:
    Mownlaiz:
    Jag kan inte dricka vatten eller annan vätska heller för den delen innan jag har ätit något på morgonen. Då kräks jag garanterat!
    Jag kan inte dricka kaffe eller dricka cola och jag var BEROENDE, BIG TIME... Drack 4-5 koppar kaffe på jobbet och sen ca 1 och 1/2 liter cola om dagen. Men sedan ca vecka 6 kan jag inte dricka det över huvud taget. Känns skit bra för jag har försökt sluta miljoner ggr men är så beroende av det.

Är inte sugen på kött, äter sallad och det andra på tallriken men inte köttet. Mår illa av det.

Inte alls sugen på godis och jag åt smågodis varje dag innan jag blev gravid. men nu är jag inte sugen alls, inte på nått sött alls faktiskt.

Det jag äter och njuter av är: Kiwi, gröna vindruvor utan kärnor och apelsiner.

Var på bio med min 11 åriga son idag och jag köpte med mig en Loka naturell.... Min son som inte vet något ännu trodde jag var sjuk som inte drack läsk... ;)
    jag drack med mycket cola innan, men det har inte blivit en droppe av det heller, däremot äpplen och päron, har blivit en redig hit nu! å det känns ju bra!
  • mownlaiz
    Hejåhå skrev 2012-01-21 23:06:48 följande:
    Är det bara jag som INTE äter folsyra?
    Jag kommer aldrig ihåg pillrena och nu känns det ändå som att det är för sent....
    Jag frågade faktiskt min bm om hon tyckte jag skulle äta folsyra, hon svarade mig att om jag inte åt det innan graviditeten, så gjorde det ingen skillnad att börja. möjligen om jag skulle börja tidigt, men när jag fick reda på det, så var det ändå ingen ide.

man är ju ändå rekomenderad att sluta med folsyran i vecka 12 eller nåt sånt!
    Då är det bättre att ta tex mitt val kvinna-gravid eller nåt sånt. där finns lite folsyra i dem med, och även andra vitaminer å sånt som behövs när man är gravid!

• mownlaiz

på tal om vikt å sånt så gick jag bara upp 6 kilo med tösen min, varav jag gick ner varenda kilo samma dag som hon föddes. 

nu är jag ju överviktig sen innan, så det räcker gott å väl...
    lite kul att våra grannar trodde jag var barnvakt när jag kom hem från bb! haha

nu hoppas jag ju att inte gå upp mkt mer än så, men har redan gått upp 1 kilo, så e lite rädd vart det slutar! 

• FruFoxy

Astro:
    Återuppbyggs dessa "gummiband" om de går av? Jag har haft jätteproblem med dem sen trean och fått dragningar varje cykel från äl till mens. Och nu är jag öm hela tiden mot sidorna där banden är, och när jag väl får en dragning känns det som jag ska gå av på mitten. Smärtan är helt klart värre än i tvåans och treans graviditeter. Det känns som banden är helt utnötta och slappa.
    Om dessa band har som uppgift att hålla upp livmodern och är såhär eller går av, hur påverkar det livmodern och en förlossning och livet efterråt?
    Oj vilka frågor jag kommer med såhär på morgonkvisten Det kändes som du var lite mer kunnig inom detta område än vad jag är.

• Kosmos katten

Har inte orkat skrivia på ett tag men har läst regelbundet. Nu mår jag mycket bättre och illamåendet har äntligen gått över men nu blir jag ju nojig istället att jag inte är gravid längre. Någon mer som har kommit in i de berömda spökveckorna?

• Augustimamman

AnnaSv: jag med 11+0 idag! Grattis på oss! :) har du nåt stundande UL?

• Stövelkatten
    Evelina b skrev 2012-01-22 00:23:42 följande:
    Jag hade bestämt mig för att inte bli medlem på sånna här fjantiga sidor när jag blev gravid, Nu sitter man här gravid.. och tycker det är jätte intressant.

Känner mig rätt ensam om att prata om min graviditet vill bara prata om den hela tiden

är i vecka 12! 
    Lillen kommer väll runt 8 agusti      
    Välkommen att prata på! :) Hur kommer det sig att du känner dig ensam? Inga vänner med barn eller bara känns för privat?
  • Evelina b

Välkommen Evelina B! Nä visst det sa jag med, titta på oss nu haha! :D gäller nog att sålla, skrivs ju helt sjuka trådar här på FL. Vet ju inte om man ska skratta eller gråta när det gäller en del folk...

Tack! Fast jag ingsåg  att det är väldigt underhållande med knäppa människor haha!
Svar på tråden Augustibebis 2012