• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • O Hanna O

Varit in på sjukhuset...fått dropp var svårt uttorkad, fick skäll av läkaren att jag väntat lite länge på att åka in!

men det bästa av allt fick se en liten krabat, i vecka 12+4 vilket betyder att jag slipper tre dagar...så nytt bf blir 27/7 men hänger nog kvar här då jag säkert går över tiden!

• FruFoxy

Ikväll har jag varit ute med min bästa väninna och ätit god mat. Vi brukar alltid dela på en flaska vin och när frågan kom vad vi ville dricka till maten så sa jag cola och hon stirrar på mig med ett stort leende Hon fatta på en gång, inte så konstigt kanske! Det blev en himla massa snack om bebisar, förlossningar och havandeskap hela kvällen. Haft en sån trevlig kväll, och vad jag behövde prata av mig, och vara mig själv en stund. Inte mamma, inte fru... bara jag! Ah, det var länge sen!
    På söndag ska vi ses igen fast då på en lekträff med alla våra barn och då får jag tillbaka min babywatch som jag lånade ut till henne när hon väntade smått. Ska bli intressant och se om jag får höra och se några hjärtslag på söndag!

Hoppas ni har haft en trevlig kväll!

• Augustimamman

Naimisen: jag åt också sushi idag för första gången! SÅ GOTT!!! jag känner killarna på sushistället ganska väl så frågade ifall jag kunde äta lax å det va inga problem då den är odlad och har varit fryst. Mmm... :)

Hanna: härligt!!! Fint å få lite skjuts ett par dagar sådär. Ta nu hand om dig så du inte får mer problem med vätskebalansen.

• Karo77

Godmorgon tjejer!! Idag v12(11+0) pa mandag fa jag antligen se mitt lilla hjarta

• Gadget

Astro: jag har aldrig förstått mig på blodtrycksmätningarna så jag lyssnar bara på hennes "det är bra".
    Om jag tittar i min journal eller vad det heter som jag får med mig hem varje gång står det där jag tror det är blodtryck 120/90. Förra gången för fyra veckor sedan 120/60 så det verkar ju snarare gått upp då eller?
    Idag mår jag i alla fall bättre och ska försöka promenera en del om ryggen går med på det. Än så länge känns det bra.
    Ha en bra lördag tjejer!

• LiJon

Hej på er!

Ett nojjigt preggo som skriver här. Var ut och åt med en kompis och syster igårkväll, tog renrostbiff. Kollade direkt jag fick in den att den var genomstekt och så såg det ut, men efter ett tag såg jag att vissa bitar var rätt rosaröda efter att ha hunnit äta av det... Servitrisen frågade inte innan hur jag ville ha den stekt så jag antog att köttet skulle vara genomstekt. Lite dagenefterångest här... på Livsmedelsverkets hemsida står ju att man ska genomsteka kött och däribland vilt. Tror ni att det är lugnt ändå?

Annars känns det bra, var på inskrivning i fredags! Tyckte mycket om barnmorskan, men hon räknar med att jag är två veckor längre gången än jag är, och menar att jag har BF 27 juli (jag har räknat 11 augusti efter ÄL) eftersom hon räknar efter senaste mens. Sa att jag är säker på när jag hade ägglossning och att den var mycket senare än vanligt, men hon menade att det visar sig ju sen vid RUL ändå, och det är ju sant Får ju göra ultraljudet runt två veckor tidigare också eftersom att hon räknar så.

• Gadget

Nytt problem: när man bara har ett par mammabyxor och man tvättat dessa tvingas man gå till mataffären i mysbyxor. Känner mig lite halvful.....

LiJon, oroa dig inte över köttet. Toxoplasma (?) är jätteovanligt och mer ovanligt ju högre norrut man kommer. Se det som en gång är ingen gång även om man ur försiktighetssynpunkt ska eller kan undvika det.

• novaunique

Gadget:
    Haha jag sitter också här i fula strumpbyxor med de enda brallorna som passar i tvättmaskinen! Minusgrader ute och vi ska snart ut i det kalla för promenad hem till mina föräldrar... VAD SKA JAG HA PÅ MIG?! Termobrallorna passar inte längre... Jaja det löser sig väl..

• AnnaSv

Ni kan väll sätta en snodd i byxorna? Har fått bli nödlösning här hemma ett par gånger!

Svar på tråden Augustibebis 2012